mag je met pony tussen de paarden starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

payo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:40

Als je nog maar 16 bent waarom wil je dan al tussen de paarden starten?
Ik zou eerst nog even tussen de ponies gaan starten als ik jou was, uit ervaring weet ik inmiddels dat het tussen de ponies allemaal wat makkelijker gaat dan bij de paarden.
Heel veel succes waar je ook maar tussen gaat starten!

ponyparadijs

Re: mag je met pony tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:48

Pony's tot en met een schofthoogte van 1,575 mogen bij de pony's worden gestart. Mits de amazone de leeftijd van 19 jaar nog niet heeft bereikt. (19 omdat je in het jaar dat je 18 wordt nog gewoon bij de pony's mag starten) Daarna mag je met deze pony's de overstap naar de paarden maken.
Paarden (vanaf 1,58) mogen NIET bij de pony's worden gestart. Je moet dan bij de paarden starten.
Mits de amazone 12 jaar of ouder is. Voor die tijd mag je niet met een paard starten!

belinda16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 17:56

Dankjullie wel allemaal

@payo dat was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:02

Als je verzorg arabier een ponymaat heeft, en je bent nog geen 18, zou ik lekker met je pony tussen de ponys blijven rijden en als je 18 word de overgang pas maken om tussen de paarden te starten :j

Mocht je arabier net een paard zijn dan heb je geen andere keus, dan tussen de paarden te starten.

Verder moet je idd lid zijn van een vereniging die bij het knhs aangesloten zit en je moet lid zijn bij het knhs zelf en je moet je startkaart en coupons dan nog kopen.

en dán kun je op wedstrijd! Veel plezier iig!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:41

brainless ja maar een fjord word paard genoemd maar komt nooit tot een paardenschofthoogte.
Een fries daar en tegen is meestal rond de 1`60 en meestal nog wel hoger.
Ik heb een kleine fries van 154 en dus ponyhoogte vandaar dat ik zij in sommige gevallen mag je met een paard bij de ponys starten.
Ik weet ook wel dat een fjord een paard is maar die worden normaal ook geen 160 en aangezien een fries dat meestal wel doet vandaar dat ik het zo zei.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:47

payo schreef:
Als je nog maar 16 bent waarom wil je dan al tussen de paarden starten?
Ik zou eerst nog even tussen de ponies gaan starten als ik jou was, uit ervaring weet ik inmiddels dat het tussen de ponies allemaal wat makkelijker gaat dan bij de paarden.
Heel veel succes waar je ook maar tussen gaat starten!

Is daar wat mis mee? :?
Ik start ook al een hele tijd (geen idee, 14/15 jaar) tussen de paarden.
Merk echt geen verschil, behalve dat je prijzengeld krijgt ipv die eeuwige bekers, en wat meer concurrentie.

@Meisje2000, dat mag niet. Een paard mag nooit bij de pony's gestart worden. Gebeurt alleen wel dat eigenaren betalen om hun paard 'in te laten meten', dus dan staat er bijv. 1.56,5 m in het paspoort, en heb je je paard bij de pony's.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:02

danielle mijn bijrijdertje heeft mijn paard gestart tussen de ponys dat kon en mocht mits ze net als d eponys gemeten was en dat hebben we gedaan.
Dus wat je zegt klopt inderdaad het mag maar dan moet het paard wel gemeten worden ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:21