Mag een afgekeurd paard starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Mag een afgekeurd paard starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:29

En heb je toestemming voor deze SA aangevraagd???

blackone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 18:33

SA ?

Gypsy schreef:
En heb je toestemming voor deze SA aangevraagd???

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:35

SchaduwAcount.

blackone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 18:38

Geen idee dat t bestaat, wilde alleen dit met bokt delen.
Ben verder niet actief onder dit acount.

barbar schreef:
SchaduwAcount.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:41

wat je nu hebt is een schaduwacount, dit mag alleen als je dit hebt aangevraagt (zie help).
ik snap dat je dit wilt delen, ik zou me niet lekker voelen bij zo'n eigenaar.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:46

ff stipje, is een interessant onderwerp.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:46

Ik wil een probleem bespreken onder een SchaduwAccount (SA), mag dat?
In principe niet: er geldt een maximum van één account per persoon op Bokt. Soms kan het voorkomen dat je een zo groot probleem hebt waar een taboe op rust of wat je om een andere reden niet onder je eigen naam kan of wil vertellen. Dan gelden de volgende regels:

Een schaduwaccount moet altijd op voorhand aangevraagd worden bij één van de vijf moderator contactpersonen die hiervoor zijn aangewezen: Delerium, Dyonne Nadia, Neonlight of Iefke
Bij de aanvraag van een schaduwaccount moet je vertellen waarvoor je het wilt aanmaken.
Je verzoek kan met meerdere contactpersonen worden besproken en bij twijfel door het hele moderatorteam, je krijgt binnen een paar dagen een reactie.
Topics met niet aangevraagde schaduwaccounts gaan gelijk op slot.
Schaduwaccounts mogen enkel gebruikt worden om te reageren in het betreffende topic.
Heb je een eerder aangemaakt schaduwaccount en wil je dat opnieuw gebruiken voor een nieuwe kwestie? Dan kun je ook bij één van de vijf contactpersonen vragen of dat onder het betreffende schaduwaccount mag, of dat je je eigen naam daarvoor kunt gebruiken.

Wanneer mag je een schaduwaccount aanmaken: als je een probleem hebt dat in de taboe-sfeer zit, of waarbij je persoonlijk in gevaar zou kunnen komen als je identiteit bekend zou worden. Bijvoorbeeld: je wordt misbruikt door je vader (incest) of je bent getuige geweest van een misdrijf. Overigens raden wij bij dergelijke ernstige problemen altijd aan óók professionele hulp te zoeken. Je kunt hier je hart luchten, maar niemand op Bokt kan jouw probleem oplossen. Dat kan een arts of een vertrouwenspersoon, of in het geval van een misdrijf de politie, waarschijnlijk wél.

Een vermoedelijk gezondheidsprobleem (bijv. vaginale afscheiding, angst voor zwangerschap of kanker) is geen reden om een probleem-schaduwaccount aan te maken. Ook hierbij geldt: ga naar je huisarts als je bang bent dat je wat mankeert. Wij kunnen dat vanaf een computer echt niet beoordelen en je geruststellen. Ook problemen met vriendjes of vriendinnetjes zijn geen reden voor een schaduwaccount.

Als je van één van de contactpersonen toestemming hebt gekregen om een schaduwaccount te maken, ben je er zelf voor verantwoordelijk dat je dit 'verborgen' houdt. Pas dus op met het plaatsen van persoonlijke informatie als leeftijd ("ik word over 3 weken 18") en woonplaats. Maak herkenbare dingen als leefsituatie/huisdieren niet te specifiek en pas op met het plaatsen van overeenkomstige informatie via je hoofdaccount op Bokt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:21

Ach jongens loop niet te zeuren over dat schaduwaccount. Kind opent 1 keer een heel normaal topic onder een andere naam. Heeft toch niemand last van? Die regels zijn er om echte trollen tegen te gaan, niet voor zoiets.

TS, is het niet mogelijk het paard te kopen (al is het maar administratief)? Alleen de oude eigenaar heeft een contract met die verzekeraar, een nieuwe niet. Of heeft de eigenaar ook ondertekend dat ze het paard niet meer mag verkopen?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:32

Als ze mij eraf gooien vanwege een zgn. schaduwaccount, dan ben ik zeker van mening dat dít helemaal niet hoort. Ik heb dus idd getemd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:35

Zonde, wordt er straks een informatief topic gesloten omdat jij wrok hebt. Was het even vergeten maar zo werkt Bokt inderdaad.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:46

Geen wrok, maar als er regels nageleefd worden, dan gelden die voor mij en voor iedereen. Dus ook voor TS. Dat heeft niets met wrok of rancune te maken.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:52

ik zorg alleen voor een duidelijke uitleg omdat TS niet wist wat een SA is :roll:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:08

Ik begrijp TS wel dat ze hier een SA voor kiest. Ze wil immers toch frauderen. Dat wil je liever niet onder je gewone boktnaam. :+

Kopen is geen optie, het is hier al tig keer gezegd.
Nog eenmaal: als een paard afgekeurd wordt voor de sport, is daar een reden voor. Dat gebeurt niet zomaar. Vervolgens teken je een verklaring dat je dit paard nooit meer op wedstrijden uitbrengt en niet meer verkoopt tenzij voor de slacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:11

Even ontopic: waarom zou iemand een afgekeurd paard willen starten?
Ten eerste is het idd fraude over de rug van het paard, ten tweede is het niet eerlijk naar het paard zelf. Paard wordt niet voor niets afgekeurd, dat is omdat het paard de verzekering meer gaat kosten dan het bedrag waarvoor het verzekerd is, aan medische kosten. Je moet je afvragen of je dat een paard aan wil doen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:17

Anoeska schreef:
Als een paard verzekerd is als sportpaard, en afgekeurd wordt, dan krijg je dus geld uitgekeerd, omdat je paard niet meer als sportpaard te gebruiken is. Het is dus logisch dat je dan niet meer mag starten in de wedstrijdsport. Daar heb je namelijk het geld van de verzekering voor gekregen.

Als je het toch doet, is het dus (verzekerings)fraude. Of je dat risico wil nemen, moet je zelf weten.

Maar waarom starten als hij/zij daar voor afgekeurd is???????
Ik snap het misschien niet hoor, maar hij/zij is niet voorniks afgekeurd.
Het kan nu misschien wel goed lopen maar hoever je komt in de wedstrijden hoe meer je vraagt van het beesje en daar voor is hij nu juist afgekeurd.
Plus als je het weet dat je niet mag starten waarom de boel bedonderen door wel te gaan starten in de hoop dat de KNHS er niet achter komt????
Als ik het verkeert zie moet iemand het mij dan maar eens uitleggen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:32

Dat is dus weer die mentaliteit die ik totaal niet snap.
Ik snap ook niet dat de verzekering ooit begonnen is met dat terug kopen. Voorheen kregen ze dan het het brandmerk/vriesmerk "A" op de hals zodat ze herkenbaar waren als afgeleurde paarden. Doen ze dat ook al niet meer? Open deur voor zwendelaars dan.

Ook al loopt het paard niet kreupel, het stadium van de artrose is erg genoeg om het af te keuren voor de sport. Ga er dan niet mee sporten, punt.
Bewegen is goed, dressuur op zich ook, maar doe dat gericht in oefenen en niet in trainen voor en starten in wedstrijden.
Als je een wedstrijdpaard wilt, koop/lease dan een paard dat daar wel geschikt voor is, dat is wel zo eerlijk naar het dier.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:42

Ik zou het niet doen, ts..
Het paard is afgekeurd voor de sport om medische redenen, artrose.. het zou naar hem toe toch niet eerlijk zijn om daaraan voorbij te gaan. Hij is niet zomaar afgekeurd! Wat als zijn klachten verergeren? Blijven bewegen is één ding, de sport ingaan is toch wel wat anders.. en dat moet je naar mijn idee niet willen met een paard dat niet gezond is.
Daarnaast mág het niet. Er is bij afkeuring voor de sport, door de verzekering, een bedrag uitgekeerd minus de slachtwaarde. De eigenaar is bij deze terugkoop akkoord gegaan met de voorwaarden dat ze het paard wel mag houden maar niet meer mag uitbrengen in de sport. Ook mag ze het paard niet zomaar verkopen, behalve aan de slacht. Breng je het paard nu alsnog uit in de sport, dan werk je willens en wetens mee aan verzekeringsfraude én neem je een risico met de gezondheid van het dier. Ik zou het niet doen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:27

Ik vraag me af waar de grens ligt eigenlijk. Wat als je een paard hebt wat voor de internationale springsport niet meer geschikt is door een blessure maar prima in de basisdressuur zonder problemen mee kan lopen?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:39

Dus had ik het toch niet verkeert begrepen en zijn er meerdere die denken net als ik.

Anne-GTI ze schrijft zelf dat de eigenaar in de Z het paard heeft moeten laten keuren door de verzekering.
Tuurlijk zal je best een B proefje kunnen starten, maar als dat goed gaat smaakt het naar meer.
Dus dan weet ik nu al dat iemand niet stopt en dan net zolang door rijd tot het weer fout gaat.
En wie is dan de dupe???????????? Het beesje

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:56

Dit kun je zelf gemakkelijk opzoeken in de reglementen.
En daarom plaats ik hier een slotje, zie voor meer informatie KNHS en Bokt Wedstrijdregels