Ruiter die jury kent ?? Mag dat ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HanneZ

Re: Ruiter die jury kent ?? Mag dat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:50

Dit gebeurt echt heel erg vaak !
Het beste dat je kan doen is je daarbij neerleggen. Zolang jij weet dat dat de reden is dat zij/hij de wedstrijd wint moet je dit gewoon plaatsen. Ik weet dat dit heel frustrerend is maar leg je er gewoon bij neer, zelf gaan slijmen bij de jury's is echt geen oplossing ! :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:51

Zo zijn er al een boel paarden aan hun sportpredikaat gekomen. :+

D'r is wel een manier om van dat hele gezeur af te zijn: ga springen. Een balk ziet iedereen vallen en de tijdwaarneming is ook voor iedereen zichtbaar. Scheelt een boel ergernis. :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 06:45

Ik heb er verder geen provbleem mee ;) en ik spring ook, veel duidelijker ja :+
Waren mensen van die club die (al jaren) klagen erover dus vroeg ik me af waarom ze niet gewoon naar de knhs gaan dan ;).
Mbt 1e plaats van ruiter, tja ze heeft nogal aparte manier van rijden en daardoor staat ze vaak 1-2-3 maar ook vaak achteraan (omdat er ook jury's zijn die het niks vinden) heel discutabel dus, alleen in haar situatie (zeker omdat haar club wedstrijd organiseerde) zou het voor iedereen duidelijker al dan niet eerlijker zijn geweest als ze in haar ring (net als in alle 12 andere ringen) ook een jury hadden van buiten de kring ;) of iig geen familielid van haar ;)

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:32

colette_007 schreef:
Zoals titel al zegt, naar mijn weten mag je niet rijden als je de jury persoonlijk kent (dus als het je vader is of als het je instructeur is etc).
Nu is het geval op een wedstrijd rijdt een meisje mee (dit gebeurd trouwens vaker) en de jury is de vader van haar stief-moeder. (Dus haar 'nep' opa). Toevalligerwijs eindigd ze altijd 1e (of in de prijzen).
Ja ze rijdt ook heel aardig, maar mbt 'eerlijkheid' voor de rest mag dit toch eigenlijk niet?
(Er werd bij de afgelope wedstrijd nog gedicusseerd om de jury te verwisselen met andere klasse waar zij niet in reed, maar er waren mensen tegen (die hierbij belang hadden ;)).

Als het niet mag, hoe kun je daar 'bezwaar' tegen maken? Kijk als het nou om één keer gaat, toevallig heb ik er geen moeite mee, (heb ik sowieso al niet, maar hoor veel klachten om me heen maar niemand (durft) iets te doen).
Het 'grappige' van het hele verhaal was, dat elke jury op die wedstrijd (zoals afgesproken) van buiten de kring komt... Behalve die jury...

Ben benieuwd....

Ja, het mag gewoon.
Mijn dochter heeft ook gelest bij een jury-lid (die óók instructrice bij de vereniging was)
Is dus wel eens gebeurd dat ze bij haar instructrice moest rijden.
Zij had er wel een nadeel bij, het jury-lid/instructrice puntte wat ze zag met in haar achterhoofd wat ze wist.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:41

Vroeger is onze dochter vaak gejureerd door haar instructrice en, daar ben ik heel zeker van, ze heeft van haar nooit te veel of te weinig punten gehad. Als er dingen verkeerd gingen was het wel handig want dan kon dat de week erop meegenomen worden in de training. Dit was trouwens wel een van de weinige juryleden waarvan ik oprecht kan zeggen dat ze altijd oprecht en vooral eerlijk jureerde, op de wijze zoals een paard hoorde te lopen. Jammer dat er daar niet meer van waren/zijn.

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:23

cherie78 schreef:
Ja, het mag gewoon.
Mijn dochter heeft ook gelest bij een jury-lid (die óók instructrice bij de vereniging was)
Is dus wel eens gebeurd dat ze bij haar instructrice moest rijden.
Zij had er wel een nadeel bij, het jury-lid/instructrice puntte wat ze zag met in haar achterhoofd wat ze wist.

Het feit dat het gebeurt, wil niet meteen zeggen dat het ook mag..
In de reglementen staat duidelijk dat je door je leerling/instructeur/eigenaar paard/familie in eerste lijn NIET gejureerd mag worden.

Dat jurylid en ruiter elkaar kennen valt niet te voorkomen. Ik heb zelf op bijna elke wedstrijd wel een vriendin/kennis in de ring, wanneer je zelf ook nog actief bent in de paardenwereld hou je dat toch.

natascha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:13

bij mijn wedstrijden kom ik wel vaak jury leden tegen die ik wel ken, maar zoals je in jou voorbeeld geeft vind ik eigenlijk te persoonlijk,
want ookal doe je het niet bewust, je gaat toch makkelijker hogere cijfers geven als je de ruiter zo persoonlijk kent, denk ik
lastig geval..

Larissa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:04

In de reglementen staat dat je de jury niet mag kennen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:05

Ik heb ooit moeten schrijven maar toen kwam mijn stieftante ineens voorbij.
We herkende elkaar meteen. Ook ik had kunnen sjoemelen met de cijfers, maar waarom?
Uit eindelijk komt de waarheid wel naar boven :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:07

Larissa1234 schreef:

Waar dan? Want dat staat er niet.......

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:38

Larissa1234 schreef:

Lees ze nog maar een keer...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:32

Mijn instrcutrice is al eens mijn jury geweest en dat was echt niet leuk := Later bleek ook dat ze me hogere punten gaf dan dat ik had verdiend en me dus heeft voorgetrokken.

Citaat: 'Wat had je voor de andere proef?' Ik noem het aantal: 'Ja dat klopt beter' :? Had die muts mij een wp gegeven terwijl ze het zelf niet terecht vond, en dan ook nog zeggen dat ik de punten niet verdiend had!

Wat was dat een vervelend mens zeg :=

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:00

ik ken ook genoeg juryleden persoonlijk,maar ik zou wel willen dat ze mij eerlijk beoordelen,wat heb je er anders aan?je rijdt toch ook wedstrijden om hoger en beter te worden?anders kom je je zelf wel tegen en blijf je gewoon in een bepaalde klasse hangen.
ik denk dat familie je toch altijd wel een klein beetje voortrekt,dat heb je nou eenmaal met een jurysport.
ik kan me voorstellen dat je de situatie die je hier vertelt niet eerlijk vind.maar dat hou je toch,en dat geld denk ik voor meerdere sporten.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:47

Ik ken zelf ook juryleden persoonlijk, maar nog nooit gehad dat ik echt werd voor getrokken..
Het probleem is dat het een jurysport blijft en er mensen wel eens worden voorgetrokken.

Mijn eigen instructrice wil niet jureren, maar ik zie het ook wel als een voordeel, want denk dat ze ook nog wel eens strenger zou kunnen jureren, omdat zij weet hoe die moet lopen ;)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:52

is lastig te voorkomen hoor.

Ik heb heel vaak een Jury gehad die ik kende.
Ook wel mijn instructrice :P Moet zeggen dat dat zeker NIET in je voordeel hoeft te werken ;)
zo iemand ziet natuurlijk elk foutje, en weet wat zo'n paard en ruiter in hun mars hebben.

Bovendien denk ik dat alle jury's (uitzonderingen daargelaten) gewoon kunnen beoordelen
op de proef zelf, en niet op het al dan niet kennen van de ruiter en/of combinatie.
Ze zullen echt wel objectief kunnen blijven.

Essie_Bokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:36

Het is zoals het in het regelement staat en als mensen zich daar niet aan houden dan is dat wel jammer.
Het kan altijd een keer gebeuren dat je bij een jury rijdt die je kent maar je mag toch aannemen dat een
jury zo professioneel is dat hij/zij eerlijk jureert.

Als ze altijd winstpunten rijdt bij haar (stief) opa en in een hoger klasse komt te rijden en ze gaat dan
een keer bij een andere jury rijden dan kan ze door de mand vallen. (lees... kan dus het hoeft niet)
Als ze echt lekker kan paardrijden dan zal ze bij andere jury's ook winstpunten rijden.

Simone_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:09

Ik jureer vrijwel nooit hier in de omgeving. Ik vind het zelf niet prettig om bekenden te moeten jureren.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:19

hier bij ons gebeurt het heel erg veel. als ik uitslagen lees dan zie ik heel vaak bekende juryleden die haast net nog niet naast het wedstrijd terrein wonen. voor de vereniging is dit natuurlijk erg aantrekkelijk vanwege het feit dat ze geen reiskosten hoeven te betalen.
de kans is dan erg groot dan men elkaar kent. en de grap is dat ze ook nog bij elkaar op hyves staan, nou wat wil je nog meer!! en dat zie ik dan ook wel terug in de uitslagen. ach op zich is het geen ramp natuurlijk, ik heb ook vaak een superproef gereden en lage punten daarvoor gekregen, laat mij dan ook maar een x hoge punten krijgen voor een proef wat dan misschien te hoog is gejureerd! :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:20

Dus mensen die ik op Hyves heb krijgen automatisch hogere punten volgens jou?! Ik weet wel zeker dat er mensen zijn die je kunnen vertellen dat dat bepaald niet altijd het geval is.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:36

KarinvdM schreef:
Dus mensen die ik op Hyves heb krijgen automatisch hogere punten volgens jou?! Ik weet wel zeker dat er mensen zijn die je kunnen vertellen dat dat bepaald niet altijd het geval is.

nee gelukkig niet altijd! maar vaak zie ik het wel.....

bbbold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:32

ik vind ook niet dat dat mag...