_Esther_87_ schreef:[
Ik heb geen flauw idee, ik rijd namelijk niet bitloos en heb me er ook niet in verdiept verder. Ik vertel alleen wat ik heb meegekregen aan berichtgeving vanuit de KNHS vorig jaar.
Het enige punt wat ik wilde maken, is dat ik vind dat je met deze actie anderhalf jaar te laat bent, en denk dat je er daarom dus niks mee zal bereiken.
De enige mening die ik over het hele gedoe heb, is dat ik het erg jammer vind dat er zo ontzettend gezanikt is om bitloze wedstrijden, en er vervolgens vrijwel niemand start. Dat vind ik gewoon vreemd. En ik denk dat hierdoor de KNHS tegenover een volgend initiatief, wat dat ook moge zijn, nog veel sceptischer zal zijn en dat vind ik zonde. Maargoed, daar kan jij verder niets aan doen dus dat is eigenlijk offtopic. Ik was gewoon heel benieuwd waarom je hier nu mee komt, ruim een jaar na dato en op een moment dat het totaal niet meer in de aandacht staat.
Waarom ik er nu mee kom....precies om je laatste zin.

Er wordt niet veel gestart omdat deze wedstrijden grotendeels in het westen plaats vinden. En bovendien omdat het nog erg onbekend is.
Door het juist overal toe te staan, ook al heb je nog maar weinig deelnemers, zien juist de mensen die met bit rijden ook dat het zonder kan. Het rijden zonder bit krijgt zo meer bekendheid, en zal waarschijnlijk ook meer deelnemers trekken.
Ik zeg hiermee niet dat ik zo graag wil dat iedereen bitloos gaat rijden hoor!

Maar om een voorbeeld te geven dat het tijd nodig heeft.
De knhs zelf kwam ook met het punt aanleuning. Het zou niet eerlijk beoordeeld kunnen worden. (hoe eerlijk is de dressuur tegenwoordig nog.....)
Het paard zou volgens hun niet kunnen ontspannen in de hals wervels.......hoe kort door de bocht is dat.......
.
maar dat is een hele andere discussie.
!!
.