hoe kan ik Wedstrijd stress voorkomen???????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Re: hoe kan ik Wedstrijd stress voorkomen???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:21

als ik bijv. om 1 uur moet starten ( half uur er naar toe rijden ) dan zorg ik dat ik om 10 uur op stal ben. dan ga je wassen poetsen en vlechten ( reken ong. 3 kwartier) ( dan doe je lekker rustig aan ) dan ga je alles rustig inladen. maak een lijstje, en ga alle punten stuk voor stuk bij langs. ( invetten enzo doe je de dag er voor ) dan is het ongeveer 11 uur. meestal neem ik dan even de tijd om mn proefjes te lezen en ( achter in het proevenboekje heb je een mooie pagina met "de bak ") alles even bij langs te gaan. dan is het kwart over 11, en maak ik het paard klaar om te vervoeren. vlecht in de staart, staartbandage, transport beschermers. tevens controleer je de knotjes nog even. als het goed is staat het paard dan om half 12 op de trailer. 12 uur ben je aanwezig op het wedstrijd terein, en ga je je aanmelden. je controleerd of er nog uitvallers zijn. om ongeveer kwart over 12 ga je rustig opzadelen. half 1 zit je er dan op. lekker lang in stappen, totdat jullie beide lekker ontspannen zijn.

zo doe ik dat als ik op wedstrijd ga.
neem overal gewoon rustig de tijd voor, en zorg dat je ruim optijd er bent :)

Paard82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:44

Als je nerveus blijft dan kun je ook eens bach rescue spray gebruiken. Te koop bij de drogist, homeopatisch en heel makkelijk in gebruik!