Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Re: Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:43

Ik vind die rabotalentendinges enzo inderdaad ook zo'n lachertje, kiezen ze alleen de mensen uit die inderdaad alles van huis uit al hebben, tjah die redden het zelf ook wel toch..

Ziertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:27

Annekeee schreef:
In de 'friezenwereld' is iets nieuws opgezet dit jaar. Het zo genaamde Stimuleringsplan.

Tijdens de selectie's voor het FriezenNK kan er door de jury aangegeven worden of de combinatie talentvol is. Na alle selectie's (zijn in aug. afgelopen) worden de 12 meest genoemde uitgenodigd voor een selectiedag. Denk dat je het kan vergelijken voor een Rabo-selectiedag.. En daar van worden de beste 4 combinatie's uitgekozen die gratis begeleid worden door topruiters.

De aantal deelnemers is bij de Friezen veel minder dan bij de KWPN-ers dus vandaag die lage aantallen :)

Het hele verhaal staat ; http://dressuurkampioenschapfrieschpaar ... PRIJS.html

Wow dat klinkt wel echt heel goed, zoiets zou er meer gedaan moeten worden. :j

Verder als ik dat zo lees, is htc echt een beetje een status ding, apart. Ze laten het zo mooi overkomen.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:37

Arielle_ schreef:
Ik vind die rabotalentendinges enzo inderdaad ook zo'n lachertje, kiezen ze alleen de mensen uit die inderdaad alles van huis uit al hebben, tjah die redden het zelf ook wel toch..

ik weet niet over welk ''rabotalentendinges'' je het hebt, maar ik heb daar ontzettend veel aan gehad. Over het algemeen valt het daar wel mee met mensen die er toch wel komen... ook omdat er op de regiokampioenschappen wordt gescout na aanleiding van het losrijden en niet na aanleiding van je prestatie's in de ring.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:44

Ik ben van mening dat het rabobank-talentenplan wel aan het verbeteren is :j

En laten we eerlijk zijn...
Als sponsor, kies je eerder voor iemand die uitkomt op hoger niveau. Daar hangt vaak meer publiciteit omheen.

Maar het zou stimulerend zijn om zoiets als het raboplan op lager niveau ook te beginnen :j

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:46

Absoluut heb je wat aan de rabobank-talentenplan. Met de lessen leer je zeker heel veel van. Maar het gaat zich meer om de benadering naar ruiters en niveau, etc. Wat Pion ook al aangeeft :j

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:02

Eigenlijk denk ik dat de 'erkenning', joh we hebben je gezien al stimulerend genoeg is.
Maar een aantal lessen is niet genoeg, je moet wel beginnen aan een traject, en wanneer we even reeël nadenken, op lager niveau dekt het de kosten lang niet, het verdiend zichzelf niet terug. Ik snap wel waarom ze pas vanaf Z2 scouten, dan wordt het een beetje interessant.

Hier in de regio zit iemand in het raboplan die (naar mijn weten) geen kruiwagen heeft, althans geen 'naam' heeft. Hij heeft zichzelf in de kijker gereden. Het kan dus wel maar naar mijn idee is het lastiger tussenkomen (dat straalt het een beetje uit), en de mensen met betere middelen presteren over het algemeen ook beter (alleen al door de begeleiding) en niet iedereen heeft daar het geld voor (hoewel investeren in je lessen echt aan te raden is :P ).

Ik vind het eigenlijk heel lastig :+
Want ik snap dat ze het niet doen, maar stimuleren in de lagere klasses is ook erg belangrijk.
B/L lijk mij niet interessant, maar vanaf het M1 misschien.
Misschien dat je mee mag rijden in een speciaal georganiseerde clinic ofzo, en dat 2x. Een goede motivering... en dan ieder jaar nieuwe selecties waarbij idd ook gescout wordt op het losrij-terrein.

Natuurlijk hopen we allemaal ooit dat er iemand naar je toe komt en zegt; joh, ik heb 2 geweldige paarden op stal, jij mag er op en ik betaal alles :Y)

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:04

ben ik het ook mee eens :j maar als je het van de andere kant weer bekijkt...ze scouten vanaf het Z1, dat vind ik nou weer niet een ontzettend onbereikbaar niveau..

maar ik snap jullie punt :j

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:11

Scouten ze al vanaf Z1?

Oooo, dat is inderdaad niet onbereikbaar :+
Vind het Z1 een goed startpunt.
Heb de ontwikkelingen rondom het raboplan al een tijdje niet meer gevolgd.

Misschien vanaf het M1 een 'aanloopje' nemen.
Stimulering is eigenlijk het belangrijkste, ook als je nog niet 'boven het maaiveld uitsteekt' zoals ze altijd zo mooi op school zeggen. :Y)

Edit:
Wanneer ik het zo bekijk denk ik dat het rabo-plan wel prima in elkaar steekt. Misschien mogen ze iets meer stimuleren vanaf het M.
Denk dat de meeste mensen er gewoon wat raar tegenaan kijken omdat veel rabo's :+ inderdaad een kruiwagen hebben (paps&mams met naamsbekendheid in de paardenwereld, of ze zijn kind aan huis bij een bekende stal oid).
Denk dat de meeste mensen nog steeds een idee hebben van 'je komt er toch niet tussen als je niet al in de paardenwereld zit', hoewel ik inmiddels steeds meer mensen zonder echte 'naam' zie opduiken. Raboplan maakt goede ontwikkelingen door.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 31-05-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:12

Z1 is opzich voor iedereen met een redelijk paard berijkbaar. Voor de een wat makkelijker, voor de ander wat moeilijker.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:14

Ik denk inderdaad dat het aan de stimulatie is en eventueel inderdaad van M1/M2 niveau wat kleinere projecten zoals inderdaad clinics te laten meedoen. Dat geeft de ruiter/amazone nog meer motivatie en instelling :j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:16

Hmm... ik vraag me dan af aan welke vorm van sponsoren gedacht wordt.... Want een dekje of een zweetdeken zijn nou niet echt de spullen die het zo duur maken. Kijk, een vrachtwaggel, die mag er wat mij betreft best komen. :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:16

smeetjoew schreef:
Hmm... ik vraag me dan af aan welke vorm van sponsoren gedacht wordt.... Want een dekje of een zweetdeken zijn nou niet echt de spullen die het zo duur maken. Kijk, een vrachtwaggel, die mag er wat mij betreft best komen. :D

Kijk, dat zijn de ideeën! :Y)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:18

Motivatie en instelling krijgen door gratis clinics... Neh, dat gaat er bij mij niet in. Dan heb je een totaal verkeerde instelling. Je moet gewoon lekker paardrijden, er plezier in hebben, goed les nemen en blijf bij je leest. Dan kom je het verst en wie weet word je een keer gespot. Tja, dat hangt van meerdere factoren af... Maar geen scouting maakt voor mij de paardensport niet minder leuk. Zo'n scouting opent deuren voor je, maar alsnog, als je leuk kan sturen en de motivatie hebt, lukt het je ook zonder een raboscouting.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 31-05-11 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:19

met paardensport is het gewoon lastig omdat het niet alleen gaat om een paar lessen die je krijgt, het hele management eromheen moet kloppen. Daarom blijven vaak de mensen '' die er toch al zouden komen ''' over.
Als jouw ouders na 9 rabotrainingen het er nog niet voor over hebben om ieder weekend met je heel nederland door te rijden kom je er nog niet...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:21

Even een zijtak vraagje hier: zijn er ook dingen zoals het raboplan voor wat oudere ruiters? Want zoals het er nu uit ziet, zal ik er nooit tussen komen :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:23

Ik denk wanneer ik 'gescout' zal worden voor een clinic ik wel een soort motivatie krijg in de trant van 'okee, ik ben goed bezig' oid.
Een schouderklopje :D

Dat is helemaal waar Jill! :j
Mijn ouders zeggen vaak 'moet dat nou...', 'is dat nou nodig...'.
'Paardenouders' weten dat het moet, en dat het nodig is.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:27

Vind niet dmv clinics etc. geen stimulans bieden. Ik denk dat dat voor sommige ruiters juist een zet in de goede richting is. Tis een voorbeeld maar kan ook in andere vormen. Dat staat los van het feit dat je plezier in het rijden houd, goed kan rijden, etc.

@Niobe: Dat weet ik eigenlijk niet :')

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:32

Je bent 25 zie ik in je profiel, dan weet ik alleen dat ze het future kader hebben, dat is GP niveau, wss ietswat hoog gegrepen :') ?

ze scouten maar tot 21.

Ons moeder zegt altijd; '' Het is potverdorie net modellenwerk ''

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:33

Leuk citaat van je moeder :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:33

Haha, als je het zo bekijkt :')

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:35

smeetjoew schreef:

sponseren kan in vele vormen, een beetje getalenteerd ruitertje in de pony's krijgt al vaak aanbiedingen om bepaalde pony's te rijden want fokkers zitten vaak enorm verlegen ruiters die die pony's rijden.
En steeds meer fokkers zien het belang van de sport in voor de fokkerij.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:36

Jiill_ schreef:
Je bent 25 zie ik in je profiel, dan weet ik alleen dat ze het future kader hebben, dat is GP niveau, wss ietswat hoog gegrepen :') ?

ze scouten maar tot 21.

:j :j :j :j

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:33

Toch moet ik wel even kwijt dat het er veel toe doet wat jij zelf doet om sponsoren te krijgen. Ik heb een tijdje lang hemel en aarde bewogen en inmiddels kan ik als B ruiter zeggen dat ik +/- 8 sponsoren heb (abn ambro, regionale AH etc.) die mij helpen in stalling, paard, dierenarts, verzekeringen, trainingen, wedstrijden en binnenkort ook vervoer... Nu weet ik dat dit niet voor iedereen weg gelegd is maar als je echt goed je best doet en je wilt wat dan geloof ik wel dat die sponsoren er komen. En inderdaad voor een dekje hoef ik niet gesponsord te worden.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:15

Jiill_ schreef:

ze scouten maar tot 21.

_O-
Daar lijkt het wel op! :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:52

Ik denk ook niet dat je in eerste instantie afhankelijk moet zijn van sponsoren. Bij paardensport moet je zelf (of een stal waar je voor rijdt) een aardige portemonnee hebben.