Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Esther_87_ schreef:Het tweede wat mij hielp was het uitschrijven van de proef. Ik schreef dan per onderdeel op een blaadje bv binnenkomen: rechtuit met impuls binnenrijden, op twee teugels, ondersteunen in de overgang, gesloten halthouden. Wegdraven: actief en recht, niet blijven drijven, kijken waar je heen gaat. Op die manier schreef ik dan de hele proef uit met de specifieke dingen waarop ik moest letten. Dit las ik gedurende de week een aantal keer door, en op die manier was ik tijdens de wedstrijd veel meer gefoccussed op mijn proefje in plaats van op mijn zenuwen. En bleef ik dus veel meer rijden...
MeFlower schreef:_brunette schreef:Een banaan schijnt ook te helpen. Ook voor je paard. Alleen die van mij lust het niet.
Haha, ik denk niet dat het paard (niet mijn paard) dit lust, want ze lust zelfs geen wortels.
Valeriaan werkt te weinig (heb ik ook in huis), dus ik heb wel eens een zwaarder middel genomen...schaam schaam. Dat helpt me wel hoor. Maar nog niet genoeg dus.
En ja, het is werken aan zelfvertrouwen. Ik probeer wel eens te bedenken wat ik precies denk tijdens het rijden. Ik denk dat het helaas is: oh help dit stukje wordt moeilijk, dit gaat fout, ik kan het niet meer, enz. Deze gedachten omzetten lukt inderdaad niet 1,2,3.....
MeFlower schreef:je kunt je idd beter voelen (minder onzeker) maar dan moet je nog leren hoe je je proef zo netjes mogelijk kunt rijden.
en dat lukt pas als je durft te rijden.... van de 12 proeven 1 keer winst is niet veel, ik was denk ik alwel gestopt.
stalposmus schreef:Gebruik goed de stukken tussen de oefeningen zoals je hoeken om die goed door te rijden en daarin je paard goed aan je hulpen te zetten.. en verder gewoon over elk onderdeel nadenken hoe je ze ookalweer precies moest rijden..!
Dit werk bij mij zelf ook erg goed ik ben ook geneigd om door me proef heen te racen! maar je moet gewoon onderdeel per onderdeel aanpakken om er iets goeds van te maken!