Last van zenuwen voor/tijdens een wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Last van zenuwen tijdens/voor een wedstrijd?

Soms, ligt eraan
27 (38%)
Ja, sta onder absolute spanningen
29 (40%)
Nee, nooit
15 (21%)

Totaal aantal stemmen: 71

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 00:53

Altijd, ik ben niet te genieten voor het concours. De spanning is over zodra ik te paard zit om los te rijden.
Daarvoor ben ik altijd bang dat ik iets vergeet oid, terwijl ik ruim van te voren aanwezig ben, een lezer heb geregeld, alle spullen schoon en netjes, eigenlijk is alles in orde maar toch.
Als ik te paard zit weet ik dat alles ok is en dan is het goed!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:22

Nee, ik ben nog nooit zenuwachtig geweest. Maar heb ook nog nooit echt hoeven presteren. Ik kwam altijd met het idee 'ik zie wel waar het schip strand'.
Op de keuring ben ik altijd wel verschrikkelijk zenuwachtig. Vorig jaar of Dennis goedgekeurd zou worden en dit jaar of hij in de buurt van het resultaat van vorig jaar kon komen(want dat verbeteren is eigenlijk niet mogelijk, hij was vorig jaar dagkampioen in zijn type).

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:25

bij dressuurwedstijden ben ik absoluut niet zenuwachtig. bij springwedstrijden alleen 2 min voor ik de ring in mag, want dan ben ik altijd bang dat ik het parcour niet meer weet.
bij crosswedstrijden ben ik wel altijd een beetje zenuwachtig.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:02

ik ben nooit zenuwachtig eigenlijk... af en toe vind ik het wel spannend(met bijv. de gelderse) maar zenuwachtig ben ik nooit...

rebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:13

Olrike schreef:
Ik ben eigelijk alleen maar zenuwachtig voor de grootere concoursen zoals een Regionaal of een NK maar voor de rest niet. Ik was eerst wel altijd zenuwachtig voor een normaal concours maar dat is over gegaan door heel veel op wedstrijd te gaan en veel ring ervaring te krijgen. Als ik trouwens zenuwachtig ben, ben ik dus ook absoluut niet te genieten. Zelf vind ik dit ook heel vervelend, maar ik kan er ook niets aan doen. Het word eigelijk vanzelf wel minder.

Groetjes Sanne en Olrike N

Is dat dan niet vervelend voor de mensen om je heen, als je dan niet te genieten bent? En hoezo ben je dan niet te genieten, op wat voor manier uit zich dat dan?!?! Verward

groetjes rebels

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:44

ik ben koelbloedig Cool

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:32

nee vroeger had ik het heel erg, zo erg dat ik elke wedstrijd verprutste, toen heb ik me voorgenomen dat ik niet gestresst hoefde te zijn en sindsdien ben ik het ook niet meer Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:24

Eigenlijk nauwelijks. Ik vond het voor m'n eerste endurance wedstrijd wel spannend, maar dat was meer omdat ik niet echt wist wat ik kon verwachten. Toen we eenmaal aan het rijden waren heb ik er geen moment meer over ingezeten.

M'n paard is ook nooit nerveus. Of hij dat nou van mij heeft, of ik van hem - dat weet ik niet...

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:28

Ik heb om die reden maar een paar wedstrijden gereden,ik zit verstijfd(wel mooi rechtop hoor) en vergeet adem te halen,de lol kon ik er niet van inzien .Ik wilde alleen heel graag ooit het gevoel hebben wat het betekent een keer eerste te zijn,ik heb toen gezegd dat zodra ik een keer eerste werd ik nooit meer een wedstrijd zou rijden.
De eerste de beste wedstrijd was het zover en ik heb nooit meer een wedstrijd gereden.
Helaas nu sta ik stijf van de zenuwen voor te lezen bij de dochters. Haha!

mallaslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:59

ik ben altijd heel erg zenuwahctig voor een wedstrijd. en soms gaat mijn wedstrijd daardoor ook nog slechter. want ik doe op manegre proefjes en bij mij zijn de ponys altijd heel slooma ls ik een een proefje meot rijden enz. maar jah missschien licht het er oook wel aan dat de ponys dan steeds proefjes moeten lopene enz.

mallaslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:01

maar jah ik vind wedstrijdjes wel heel erg leuk!!

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:48

Ik was altijd zo zenuwachtig dat ik niet meer normaal aan spreekbaar was, ik wilde zo graag laten zien dat mijn pony het allemaal wel kon.... waardoor het juist helemaal de mist in ging toen zijn we bij ons op stal een keer met zijn alle op wedstrijd gegaan en mijn instructie was toen ook mee ze hebben me toen zo druk aan het werk gezet dat ik niet eens meer tijd had om mijn pony op te zadelen en los te rijden hij is toen gelongeerd en hup de ring in ik was al klaar met mijn proef voor ik me er druk om kon maken resultaat 2 keer eerste e en 3 winst.
Ik ben nu nog steeds wel zenuwachtig maar het wordt steeds minder gewoon veel op wedstrijd gaan dan wordt het steeds makelijker .

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:57

Op wedstrijd ben ik eigenlijk nooit zenuwachtig, wel af en toe wat kort af maar dat komt meer omdat ik me dan probeer te concentrerenof als andere mensen zenuwachtig gaan lopen doen. Verder ben ik eigenlijk altijd wel opgewekt, reageert Nappie ook altijd goed op

Ik zou wel zenuwachtig worden denk ik als mijn spullen niet in orde zijn, zo zorg ik dus altijd ervoor dat mijn spullen 1 of 2 dagen van tevoren al klaar liggen Haha!

Verder neem ik de wedstrijden niet al te nauw, ik weet dat het bij dressuurwedstrijden niet alleen af hangt van mij en mijn paard maar ook van de jury. Ik kan wel altijd heel kritisch na de wedstrijd naar mijn gereden proef kijken als ik eenmaal mijn protocol heb. Ik zie mijn fouten in en gebruik mijn protocollen echt als hulp in mijn verdere training en dat maakt het een stuk makkelijker

Tja eigenlijk ben ik altijd wel gezellig als ik op wedstrijd ga Haha! en zodra ik merk dat de lol eraf is of als ik in de toekomst echt zenuwachtig ga worden, denk ik niet dat ik nog op wedstrijd zou gaan, het moet wel leuk blijven en geen ¨moeten¨ worden.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:25

Nee eigenlijk niet, behalve bij wedstrijden die belangrijk voor mij zijn of wanneer ik het gevoel heb dat ik me moet bewijzen of wanneer er veel mensen staan te kijken. Daar kan ik wel bloednerveus van worden. Maar in de proef is dat ook weer weg.

Qua voorbereiding ben ik helemaal makkelijk eigenlijk. Ik doe meestal alles op het laatste moment en word daar helemaal niet nerveus van.