Mag dit? Is dit flexibel springen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:17

Lielle schreef:
je mag starten in de hoogste klasse waarin je startgerechtigd bent, en een daaronder. Als je dus B+12 bent, mag je B en L starten. Ben je dan bv B+18 en L+16, en je start een keer M, mag je daarna geen B meer starten.

Secricible, de kleuren zijn bij mij moeilijk te onderscheiden, maar waarom denk jij dat je wel degelijk hoger mag starten?
/add
laat maar

Mootje, met springen mag je doorpromoveren naar de hoogste klasse waarin je twee keer geklasseerd bent geweest. (al begin ik nu even te twijfelen daaraan, maar volgens mij is dat een paar jaar geleden veranderd, en hebben ze daarna het ook voor dressuur doorgevoerd). En TS is volgens de OP M en Z geklasseerd geweest met andere pony's.

Het is niet meer de klasse, maar de hoogte. Ik ben 2x 1.20m geklasseerd en mag met een D pony meteen ZZ, met een E Z en met een paard M (mits de leeftijd dus goed is).

TS, als jij dus M en Z hebt gestart met twee D pony's ben je 2x 1 meter geklasseerd. Dan mag je versneld naar 1 meter doorpromoveren, dus met een D pony M en met een E pony L (en een paard gewoon B)

996981

Re: Mag dit? Is dit flexibel springen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:19

is dat echt zo?
ik ben met een E-b geweest. mag ik dan met een D-L ? wat raar :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:22

mistid, dat kan ik zo niet uit het reglement halen, maar mss kijk ik er overheen? De inschalingstabellen hebben het alleen over twee keer Z(Z)

Themuisje, dat geldt sowieso alleen als je twee keer E-B geklasseerd bent.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:23

oh ok :) wel 1x E en 1x D :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:23

Themuisje, je moet dat wel 2x zijn geklasseerd. Maar stel je hebt 2 paarden in de B geklasseerd, mag je D pony's meteen naar het M doen. Vind dat ze die regel altijd nog eens moeten bijstellen dat je zelf al wel eens in die klasse hebt gestart. Voor mij zou het geen probleem zijn omdat ik al ZZ heb gestart, maar sommige mensen die doen bovenstaande dus ook echt... Daar krijg je alleen maar ongelukken van

Lielle, ik heb navraag gedaan bij de KNHS nadat Caro mij eea over had verteld. Toen wilde ik het weten ook want je weet maar nooit waar het handig voor kan zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:24

vreemd, want ik kan het zo niet uit het reglement halen. Of ik lees scheef, deed ik dus net ook al ;)

(ik zou die regel wel graag in de sgw zien trouwens ;) )

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:24

ja, dat is inderdaad wel heel raar. maar het is wel duidelijk zo. bedankt voor de uitleg!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:28

Lielle schreef:
vreemd, want ik kan het zo niet uit het reglement halen. Of ik lees scheef, deed ik dus net ook al ;)

(ik zou die regel wel graag in de sgw zien trouwens ;) )

Inderdaad, daar heb ik begin dit jaar ook nog over gemaild. Die regel was er nog niet, maar het was wel een goede tip die ze in een vergadering een keer willen gaan gebruiken!

Reglementen zitten heel vreemd in elkaar. Wij printen dat soort mails ook uit en doen het in een map, mochten we een keer een brief van de KNHS krijgen, hebben ze het antwoord zelf gegeven.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:25