Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Het punt is dat je dat rukken en plukken niet ziet in de ring. Ik doel op de paarden die hun hoofd doodstil houden en een ruitertje die er keurig op zit. Maar er wordt niet gezien dat dat paard totaal niet nageeft en dat die ruiter 100 kilo in de handen heeft.
CCCCorine schreef:Citaat:foto Anky
Anky wordt er telkens weer bijgehaald met haar trainingsmethode.
Alleen... er werd hier gesproken over wedstrijden en niet over de training. Dus ik snap hier de logica niet van. Als we Anky dan toch als voorbeeld nemen; zij rijdt in de proeven niet zoals op deze foto.
Antoinette"]
[quote="CCCCorine schreef:Citaat:foto Anky
Anky wordt er telkens weer bijgehaald met haar trainingsmethode.
Alleen... er werd hier gesproken over wedstrijden en niet over de training. Dus ik snap hier de logica niet van. Als we Anky dan toch als voorbeeld nemen; zij rijdt in de proeven niet zoals op deze foto.
Marijn4045 schreef:Volgens mij is het probleem dat te diep vaak gepaard gaat met op de voorhand en dat is ook in de Be n de L1 geen gewenste situatie...
beppies schreef:Ik ben zelf jury en ben op dit moment net met een 4 jarige L1 gestart (ben dus de B net uit). En weet dus uit eigen ervaring wat jullie bedoelen.
Ook ik rij het paard zoveel mogelijk over de rug dus te diep, ik probeer de ontspanning te bewaren of bij verlies weer te herstellen. De meeste juryleden kunnen die waarderen (punten tussen de 156 en 168) volgens mijn mening zoals het hoort. In het L1 heb ik dit doorgezet (paard is nog erg jong maar ik moest over en wil toch met enige regelmaat wedstrijden rijden voor de oefening) met de 1e 2 proeven meteen winst 156 - 160.
Lang verhaal maar wat ik dus bedoel is dat er jury's bijzijn die het verschil niet zien of willen zien tussen een paard wat te veel op de voorhand loopt en een paard wat door de ontspanning etc. wat achter de loodlijn loopt.
Lielle schreef:wat mij opvalt is dat hier steeds wordt gekeken naar een paard dat lekker swingend los door het lijf maar wel te diep loopt en een paard dat in de krul getrokken op de loodlijn loopt. Dat is - wat mij betreft - een simpele keuze. Maar nu een paard dat in de krul getrokken wordt achter en op de loodlijn. Wie verdient dan meer punten?
En Zep, een mooie opmerking van je oude instructeur (deel ik wel). Maar wat heeft dat als consequentie voor de beoordeling in de ring?