Mest opruimen tijdens het losrijden op wedstrijd ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:40

Bij de wedstrijden hier wordt er vanuit de wedstrijdlocatie geregeld dat er af en toe iemand de mest in de losrijbaan en op het terrein opruimd. In de wedstrijdring doet de ringmeester het.
Overigens vind ik het wel zo netjes dat als je paard mest en je hebt een groom mee dat je even vraagt of die de mest opwil ruimen. Kleine moeite en als iedereen dit doet blijft het netjes.

Deau

Re: Mest opruimen tijdens het losrijden op wedstrijd ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:55

En als de mest nu langs de bak ligt ipv erin? Ik kan mij er gruwelijk aan ergeren als paarden van het losrij terrein naar de wedstrijdring poepen en niemand het dan opruimt. Vooral als er al meerdere paarden doorheen zijn gelopen. Dan mag ik het aan het einde van de dag alle stront van de vloer afboenen omdat niemand het stront van zijn eigen paard even opruimt.

Nee, ik vind het niet meer dan normaal dat je de poep van je paard opruimt. Ook tijdens het losrijden, dan maar na de proef, maar ruim het even netjes op..

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:58

Wanneer er een kruiwagen en mestvork in de buurt staan, heeft mijn vader die snel gevonden :+

Wanneer je groom toch langs de kant staat, kan deze net zo goed snel de mest uit de bak halen voordat deze al helemaal platgetrap is.
Overigens, mocht het echt spitsuur zijn bij het inrijden waagt mijn vader zich er niet aan, hij moet wel veilig door de massa kunnen. :')

Het is natuurlijk eigenlijk de bedoeling dat een rijvereniging het opruimen van de mest zelf regelt maar ach, mijn vader vindt het een kleine moeite :Y)
Wanneer je alleen op wedstijd bent kan de rijvereniging natuurlijk niet verwachten dat je van je paard stapt om stront te scheppen, dat lijkt me duidelijk.