Wedstrijdruiters opgelet: statuten geregeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:13

Hoe zit het met de stichtingen die 1 keer per jaar een sgw organiseren en daar geen vereniging achter hebben staan?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:14

Wat betreft de consequenties, er staat in het artikel dat de KNHS alle diensten aan de betreffende verenigingen stopt. Dat houd in dat alle startende leden van die vereniging dus ook geen geldige startkaart meer hebben! Zoals het nu in het topic staat lijkt het alleen van toepassing als je start bij een vereniging die het niet op orde heeft. Maar als je eigen vereniging het niet op orde heeft, ben je dus gewoon uitgereden.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:15

Dennis schreef:
Ik ben een menner, maar zie er verrenigingen waar ik wel eens start tussen staan als PC (ponyclub), LV (???) of RV (rijvereniging) maar niet als MV (menvereniging).

Mijn eigen vereniging staat er wel tussen, die hebben net alles opnieuw op orde als het goed is (zijn 2 verenigingen die de zelfde hal gebruiken samen gegaan).

Dat is raar, wij (sasruiters) hebben idd de PC, PSV en MV.

Franciska15

Re: Wedstrijdruiters opgelet: statuten geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:16

Ik heb gelijk maar even een mail gedaan naar mijn vereniging. Zag dat wij er ook niet op stonden..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:21

Ik denk dat als de KNHS besluit om de punten niet te tellen van de leden die bij een vereniging zitten die hun zaken niet op orde hebben, ze een heeeeeel druk jaar gaan krijgen :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:22

gr_roos schreef:
Hoe zit het met de stichtingen die 1 keer per jaar een sgw organiseren en daar geen vereniging achter hebben staan?

Die zouden onder de VVCO moeten vallen en daar schijnen dus (is mij mondeling verteld, ik wacht nog op een schriftelijke bevestiging) geen statutenwijzigingen voor te zijn.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:27

*knip*

Nog een x gezocht, de vereniging waar ik bij zit. Staat er toch wel bij, zat bij een andere plaats naam te zoeken :=
Laatst bijgewerkt door roxiie op 28-04-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:28

Die lijst op die site is ook niet helemaal up to date he. ;) KNHS is zelf ook niet de snelste met dingen verwerken enzo. :+

tweetie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:30

Wederom is de KNHS weer eens onnadenkend te werk gegaan door deze lijst te publiceren. Er is namelijk nog een lijst in de maak met verenigingen die uitstel hebben gekregen. Voor dat men dus in paniek gaat overstappen, wacht eerst even de lijst af van verenigingen met uitstel!! Ik heb hierover persoonlijk contact gehad met de KNHS en deze lijst komt vandaag of morgen.

(moderators: kan dit misschien ergens onderaan het 'nieuwsbericht' worden geplaatst..?? )

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:48

Knhs kennende dus morgen..

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:52

Het houd is dat als jouw vereniging waar je lid bent de formulieren/statuten niet in orde heeft, de leden niet mogen starten. (officieel ben je dan dus geen lid van de knhs(meer))

Staat jouw vereniging wel goed ervoor met goede statuten, maar je start bij een vereniging waarbij het niet is orde is krijg je je winstpunten NIET.

Hoe ik dit weet? Brief gehad van de knhs.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:54

vanessakusje schreef:
Het houd is dat als jouw vereniging waar je lid bent de formulieren/statuten niet in orde heeft, de leden niet mogen starten. (officieel ben je dan dus geen lid van de knhs(meer))

Staat jouw vereniging wel goed ervoor met goede statuten, maar je start bij een vereniging waarbij het niet is orde is krijg je je winstpunten NIET.

Hoe ik dit weet? Brief gehad van de knhs.

Ja dat begrijp ik. Ik heb gewoon mijn lidmaatschap betaald. KNHS kan wel heel hard roepen maar uiteindelijk blijft daar niks van heel.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:55

Goed dat dit bericht bij VN is komen te staan! Ik heb het meteen even doorgemaild aan een aantal bekenden :)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:23

tweetie1 schreef:
Wederom is de KNHS weer eens onnadenkend te werk gegaan door deze lijst te publiceren. Er is namelijk nog een lijst in de maak met verenigingen die uitstel hebben gekregen. Voor dat men dus in paniek gaat overstappen, wacht eerst even de lijst af van verenigingen met uitstel!! Ik heb hierover persoonlijk contact gehad met de KNHS en deze lijst komt vandaag of morgen.

(moderators: kan dit misschien ergens onderaan het 'nieuwsbericht' worden geplaatst..?? )

Daar horen wij idd ook bij. Er is een schrijven over geweest en hier hebben wij op gereageerd en vervolgens 3 maand niets gehoord. Om dus pas terug een brief te krijgen waarin staat dat alles binnen 1 week geregeld moet zijn :( Stelletje ambtenaren daar, dat is toch geen manier van doen. Je moet er voor naar de notaris en alles...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:36

dus als het niet goed geregeld is
is je startkaart niet meer geldig
ben je niet meer lid van de knhs?
nou dan wil ik mijn contributie ook terug

zou je dan weer alles opnieuw moeten aanvragen
zie er weer van komen dat straks alleen de leden er weer de dupe van worden

laten ze lekker die verenigingen een boete opleggen die hun dingen niet goed en op tijd regelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:41

tweetie1 schreef:

bedankt voor de tip, het is toegevoegd aan het nieuwsbericht.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:42

fijn mijn vereniging staat er dus niet tussen! Lekker is dit weer.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:48

De mijne ook niet... En mijn vereniging is niet telefonisch te bereiken...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:50

het kan dus zijn dat je vereniging uitstel heeft gekregen, die lijst wordt nog gepubliceerd.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:50

ik heb even een mailtje gestuurd dat het iig iets is om naar te kijken om eventuele problemen te voorkomen :Y)
Hopelijk lezen ze het een beetje op tijd :+

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:56

Elke vereniging wordt/ is gebelt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:58

Ik heb de KNHS even gebeld, die hebben het nagekeken voor me. Ik kan gewoon starten, mijn vereniging heeft keurig uitstel gekregen.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:02

gelukkig mn oude ponyclub is ook in ord *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:32

Ik wist helemaal niet dat dit van regeling ging en ik weet ook eigenlijk niet precies wat het inhoudt? Kan iemand mij dat misschien vertellen (mag ook via PB) of heeft dat alleen maar te maken met de wedstrijden en dat nieuwe programma?

Mijn (oude) ponyclub en nu paardenvereniging staat er wel tussen! :)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:34

mijn vereniging heeft ook uitstel gekregen tot 1 juni. (zit zelf in het bestuur)

overigens is het echt niet makkelijk om de statuten te veranderen.Als je het officieel wil doen moesten wij een ledenvergadering houden (we hebben 110 leden) waarbij de helft aanwezig moest zijn en 2/3 daarvan weer voor moest stemmen. nou probeer maar eens 55 leden op een vergadering te krijgen..

Ook zonde van het geld, met dat geld hadden we heel veel leuke activiteiten kunnen organiseren..

maargoed, wat moet dat moet, dus wij zitten volgende week bij de notaris :j