Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pieteritus schreef:4x aan en uit? Dat werkt dus niet. Ik zit midden in mijn rijden en ben geconcentreerd bezig met rijden. Dan haalt het aan- en uitdoen mij alleen maar uit mijn ritme.
Voor mij (en velen met mij), werkt dat dus niet.
Waarom pas met 30+ graden zomertenue en niet met 22+ graden? Dat zou veel reëeler zijn.
Vjestagirl schreef:Dus tip: als je je wedstrijdjasje al warm vindt: probeer een paashaaspak.
Vjestagirl schreef:Tsja... Je doet t vrijwillig. Je kunt ook besluiten niet te starten als het zo warm is.
Ik heb gisteren 3 uur in een full-body konijnenpak gezeten, inc bonten muts met oren erop. Alle delen van mijn lichaam die vrij waren (handen en gezicht) waren voorzien van meerdere lagen professionele smink. En ik heb die 3 uur ook rondgerend, gehuppeld en gedanst. Serieus, daarna valt alles mee. Dus tip: als je je wedstrijdjasje al warm vindt: probeer een paashaaspak.
pieteritus schreef:.
Dat ik dan maar niet zou mogen starten omdat ik niet tegen de warmte kan, vind ik ronduit beledigend. Waar slaat dat nou weer op? Typisch Bokt, zullen we maar zeggen.
Overigens reed ik gisteren wel mét jasje naar een mooie tweede plaats met 194 punten, maar ik ging wél bijna van mijn stokje toen ik uit de proef kwam.
Fitzroy schreef:Ik blijf het onzin vinden, we hebben het hier over 2 x 7 minuten. Dat overleeft toch iedereen?
Wat mij betreft blijft het zoals het is.
En als je echt niet tegen de hitte kan, kun je beter een zomerstop inlassen en alleen 's winters weggaan. Maar dan is het mogelijk weer te koud. En zo is het altijd wat.
Dressuur is nu eenmaal een plaatjessport en daar zijn er nog wel meer van (wedstrijddansen, kunstschaatsen) Bij sommige sporten hoort nu eenmaal een nette outfit.

Fitzroy schreef:Ik blijf het onzin vinden, we hebben het hier over 2 x 7 minuten. Dat overleeft toch iedereen?
En als je echt niet tegen de hitte kan, kun je beter een zomerstop inlassen en alleen 's winters weggaan. Maar dan is het mogelijk weer te koud. En zo is het altijd wat.
Dressuur is nu eenmaal een plaatjessport en daar zijn er nog wel meer van (wedstrijddansen, kunstschaatsen) Bij sommige sporten hoort nu eenmaal een nette outfit.

Scheelt weer. 
Fitzroy schreef:Esther, aangezien het maar 'hobby' is, kun je er dan ook voor kiezen om niet te starten in de zomer. Het blijft tenslotte hobby. Stel dat ik er voor zou willen kiezen om te gaan korfballen, maar ik wil hoe dan ook geen rokje aan. Jammer dan, dan kan ik dus niet korfballen. Bij de dressuur hoort nu eenmaal een nette outfit.
Tipje voor jou: als zomertenue mag je ook een dressuurblouse met korte mouwen aanScheelt weer.
Ik zeg nergens dat ik het niet warm heb met rijden, ook ik heb er last van. Zelf al mag je met zomertenue dan nog trek ik mijn jasje aan. Ik vind het nu eenmaal veel verzorgder staan.
MelanieB schreef:Fitzroy schreef:Ik blijf het onzin vinden, we hebben het hier over 2 x 7 minuten. Dat overleeft toch iedereen?
Kan het niet beter verwoorden
Het is warm ja, maar je moet er wat voor over hebben. Dan zorg je maar dat je water meeneemt die jedaarna over je heen gooit. Ben je weer afgekoeld.
_Arwen_ schreef:Ik roep dat ik het niet door wil laten gaan omdat ik het zonde zou vinden van de dressuur. Want dat gaat mijns insziens ook behoorlijk om het plaatje.