bontje met wedstirjd ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 00:07

Heb ff lopen zoeken in reglement maar kan niet vinden. (Kan uberhaupt niets over bontjes vinden of ik kijk eroverheen)
Niet dat ik er behoefte aan heb :)) Mn zadel zit lekker genoeg zo :))

Puera

Re: bontje met wedstirjd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:00

Ik heb ook even gezocht, maar ook niks kunnen vinden. Er staat me wel iets van bij dat het destijds gewijzigd is naar toegestaan.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:06

Ohhh mogen gelseatsavers dan ook tegenwoordig? :O

Ik heb na een trapvalongelukje 2 jaar geleden waarbij ik een scheurtje in mn bekken opliep best snel last op harde zadels en rij graag met mijn gellie :) Gooi hem er nu voor de wedstrijden af maar als het mag, graag!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:56

Ah... als je de juiste woorden gebruikt, vind je meer. :D Zie: http://www.knhs.nl/news.asp?id=14735
Citaat:
De laatste tijd worden veel vragen gesteld over het gebruik van een zogenaamde seatsaver, een bontje of een gelpad over het zadel en wat nu wel of niet is toegestaan. In het Algemeen Wedstrijdreglement staat opgenomen dat het gebruik van een seatsaver op het zadel in iedere discipline is toegestaan wanneer deze in de kleur van het zadel wordt gebruikt. Onder een seatsaver wordt verstaan een bontje, gelpad o.i.d. over het zitvlak van het zadel.

Wijziging op de bepalingen

- In alle disciplines
Wanneer gebruik wordt gemaakt van een seatsaver, bontje o.i.d. op het zadel hoeft deze in tegenstelling tot de bepaling opgenomen in het Algemeen Wedstrijdreglement, niet in de kleur van het zadel te zijn.

- In de dressuur
In het disciplinereglement Dressuur staat opgenomen dat met een dekje/ bontje o.i.d. over het zadel niet mag worden gereden. Op deze bepaling is door de KNHS dispensatie verleend de afgelopen jaren. In eerste instantie om ermee los te rijden, later ook voor het rijden van de proef. Aangezien het disciplinereglement niet is gewijzigd per 1 april 2009 en het Algemeen Wedstrijdreglement wel en de bepalingen van een disciplinereglement voorgaan op het Algemeen Wedstrijdreglement, informeren wij dat voor de discipline dressuur artikel 144 lid 1, de passage over het gebruik van een dekje/ bontje over het zadel geschrapt moet worden en de bepalingen van het Algemeen Wedstrijdreglement gevolgd mogen worden. In de eerstvolgende wijzigingsronde zal deze bepaling uit het dressuurreglement worden geschrapt.

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:13

mag gewoon met bontje rijden met wedstrijden ;)

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:58

Jaa inderdaad, doe ik ook altijd, en heb er nog nooit iets overgehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:59