Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miepie77 schreef:@ Electra63 : niets raars aan hoor een paard dat een keer Z is gestart levert nu eenmaal meer op en ligt beter in de markt, zelfde in de dressuur met paarden die 1 keer in de ZZlicht worden gestart met duwen en trekken, ruiter erna krijgt dit meestal niet meer voor elkaar.
Miepie77 schreef:@ Electra63 : niets raars aan hoor een paard dat een keer Z is gestart levert nu eenmaal meer op en ligt beter in de markt, zelfde in de dressuur met paarden die 1 keer in de ZZlicht worden gestart met duwen en trekken, ruiter erna krijgt dit meestal niet meer voor elkaar.
Wat jij nu opnoemt noem ik geen topsport. Electra63 schreef:Miepie77 schreef:@ Electra63 : niets raars aan hoor een paard dat een keer Z is gestart levert nu eenmaal meer op en ligt beter in de markt, zelfde in de dressuur met paarden die 1 keer in de ZZlicht worden gestart met duwen en trekken, ruiter erna krijgt dit meestal niet meer voor elkaar.
Het paard zal toch het talent moeten hebben om een Z-parcours te kunnen springen.
En je toon impliceert dat het alleen met trekken en duwen gebeurt, dus negatief en met "geweld"? Dat vond ik een beetje rare redenatie.
Miepie77 schreef:Electra63 schreef:
Het paard zal toch het talent moeten hebben om een Z-parcours te kunnen springen.
En je toon impliceert dat het alleen met trekken en duwen gebeurt, dus negatief en met "geweld"? Dat vond ik een beetje rare redenatie.
nou op een losrijterrein van de ZZlicht oa word je echt niet blij hoor, alles voor de puntjes
Miepie77 schreef:@Lusitana: dit verschilt per paard, een van mijn eerdere paarden verzamelde met alle gemak, passage gebeurde af en toe per ongeluk al tijdens de basistraining maar bv het strekken was een groot probleem een ander had weer enorme problemen met de zijgangen, het gaat erom dat je niet door gaat drukken wat je graag wilt zien, net als veel Friezen die je over hun tempo op wedstrijden ziet lopen, dit geeft later gegarandeerd problemen, er is niet 1 algemene happy athlete
kfransen schreef:Hallo allemaal,
Voor een schoolopdracht van nederlands moeten wij een betoog schrijven.
Mijn onderwerp is:
'Paardensport: is topsport nog wel gezond voor de paarden?'
nu heb ik meningen nodig van andere mensen over dit onderwerp.
Graag zou ik van jullie willen weten hoe jullie hierover denken, vind je dat het niet gezond is of juist wel en waarom je dat vind.
Alvast bedankt!