Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dilan1993 schreef:het vervoer is bij mij dus het punt waardoor ik niet officieel zou kunnen starten. De officiele wedstrijden zijn niet echt haalbaar te paard, en een trailer heb ik niet.
Dus als ik een wedstrijd wil doen, moet ik op zoek naar een onderlinge hier in de buurt
Miekemuis_ schreef:Tot hoeveel gewicht mag je eigenlijk met een b rijbewijs rijden? auto en trailer dan..
maar gaat ook al een stuk beter Miekemuis_ schreef:Tot hoeveel gewicht mag je eigenlijk met een b rijbewijs rijden? auto en trailer dan..
Citaat:Maximaal toegestane massa (MTM) trailer lager dan leeggewicht trekkend voertuig
en
MTM trailer plus MTM auto minder dan 3500 kg
In woorden: Je auto moet zwaarder zijn dan de MTM van de trailer en als je alle gewichten bij elkaar optelt moet de uitkomst lager zijn dan 3500. Je auto moet het gewicht uiteraard ook mogen trekken volgens de papieren, anders ben je alsnog in overtreding.
Een aanhanger met een MTM van maximaal 750 kg mag je altijd trekken met alleen rijbewijs B, maar in de praktijk zal een paardentrailer daar nooit onder blijven.
Skygirl schreef:Wat zijn veel wedstrijden hier dichtbij voor veel mensen, ik heb maar 2 wedstrijden waar ik lopend naar toe kan, dat is 3/4 km. De rest is minimaal 10 km denk ik.
Skygirl schreef:Wat zijn veel wedstrijden hier dichtbij voor veel mensen, ik heb maar 2 wedstrijden waar ik lopend naar toe kan, dat is 3/4 km. De rest is minimaal 10 km denk ik.