Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Lorette_ schreef:Ik trek mijn ruin 's ochtends uit het land als we op concours gaan. En dan start ik Z1. Ik gok zo dat er niet zoveel met mij zijn.![]()
Heel soms moet ik 'm ter plekke nog wassen en vlechten. Al is dat niet echt een succes, omdat hij dan zenuwachtig rondjes gaat draaien. In de winter staat hij aan huis en 's nachts op stal, maar over enkele weken vertrekt hij naar ons grote land, enkele km verderop. Daar is alleen een schuilstal. Ik zou hem normaal gesproken wel voor een nacht naar huis kunnen halen, maar de afgelopen twee jaar was dat om verschillende redenen niet mogelijk. Dan moet het maar... We hebben geen stromend water in het land, dus dat is sjouwen met jerrycans en verder improviseren. Mijn ruin is de grootste viespeuk die we ooit hebben gehad, dus ik moet een strak schema aanhouden en alles in een moeite doordoen. (Spullen in de trailer, naar paard, invlechten, inladen en op concours. Geen pauze tussendoor.) Gelukkig krijg ik geen cijfer meer voor de verzorging.
Z2 met mijn merrie loopt 24/7 in de zomer.
Ze is dan vaak schoner dan uit stal en vlechten hoef ik gelukkig niet. Voor SGW's staat ze snachts wel op stal, maar dan moet ze gewoon goed uitgerust zijn en extra krachtvoer gehad hebben. En vaak moeten we dan sochtends vroeg weg en dan is dat wel handig. Liinn schreef:Vlechten jullie dan ook al een dag van te voren? En dan met name bokkers die een hengstenvlecht maken, ben benieuwd of dat blijft zitten. Ik heb binnenkort wedstrijd maar heb maar een uur van te voren de tijd omdat het op een vrijdag is..
wendely schreef:Liinn schreef:Vlechten jullie dan ook al een dag van te voren? En dan met name bokkers die een hengstenvlecht maken, ben benieuwd of dat blijft zitten. Ik heb binnenkort wedstrijd maar heb maar een uur van te voren de tijd omdat het op een vrijdag is..
Ik heb die van mij altijd in de vlechten ongeacht of ik wedstrijd heb of niet. Maar ik maak altijd voordat we weggaan pas de hengstenvlecht voor op wedstrijd omdat die veel strakker zit en zo wil ik de vlecht(en) niet in hebben op stal als ze dan hooi eten trekken de haren zo aan de manenkam.

) dus gewoon een borstel erover als hij van de wei komt en gaan! Succes
het is een zwijntje op stal.
. Ik krijg er dit jaar ook mee te maken, want onze paarden krijgen vanaf volgende maand een inloopstal. Ik heb dan nog wel de mogelijkheid om ze 's nachts binnen te zetten als het moet, maar zoals Mickskeh al zei denk ik dat ik dan alleen maar argwaan ga wekken als dat de enige nachten zijn dat ze binnen staan. Nou heb ik een paddock met wit zand (+ beperkt weidegang), dus hopelijk valt het mee met de schade
. Ik heb nl. Paints en die worden nogal snel smerig
. Ik "vlecht" ook altijd de dag vantevoren in en doe er dan een zogenaamde hood overheen; heel gebruikelijk in de western. Zo'n ding:
. Moet wel nog bedenken hoe ik dat ga doen als het regent
...
Fjord hoef ik verder ook niet te vlechten.