carola schreef:Ik ben het met veel jury's eens. Ik vind dat een jury best mag korten op de verzorgingspunten als anders een combinatie een (onverdiende) wp krijgt.
Trouwens: als je overal 6jes haalt, heb je al een wp. Dus ik vind dat het verzorgingspunt best standaart op 6 mag komen te staan. Want met een 7 trek je al weer een 5 recht, en dat is niet altijd even goed.
Als je voor een wp afhankelijk bent voor dat laatste puntje, dan ben je niet goed bezig. Een "echte" wp vind ik het pas vanaf 160 of hoger, van 156 tot 160 was gewoon geluk.
*duikt weg voor heel bokt die nu over mij heen komt!*
Jeezus wat een lompe uitspraak! FYI, komt 156 punten overeen met een percentage van 60% en dat is toch ruim voldoende. Onzin om te zeggen dat alles tussen 156-160 puur geluk is. Vanaf 156 heb je je proef ruim voldoende uitgevoerd en is dat dubbel en dwars een winstpunt waard.
Anders hadden ze de grens wel gesteld op 160 punten en dan zijn er veel die er toch wat langer over doen om aan de puntjes te komen!
Misschien dat jij steeds boven de 160 rijdt maar ik ben zo nu en dan echt blij met een punt tussen de 156 en 160.
Bij ons in de regio zijn ze al niet happig met het geven van een winstpunt en in een groep van 20 ruiters rijden bij ons meestal maar 5 een winstpunt. Afgelopen weekend nog. Super proef gereden en ik werd beloond met een 3e plaats en 158 punten (voor dezelfde proef op een andere locatie en met hetzelfde paard heb ik al 178 gereden!!!). Van de 25 deelnemers hadden 3 mensen een winstpunt.
Kortom: elk winstpunt is een verdiend winstpunt, er vanuit gaande dat er eerlijk gejureerd wordt en daar maak ik mij vaak meer zorgen over!