Filmen op wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Interesse in een filmpje op wedstrijd en wat wil je ervoor betalen?

Ja, 30 euro
Geen stemmen
Ja, 25 euro
Geen stemmen
Ja, 20 euro
3 (2%)
Ja, 15 euro
7 (4%)
Ja, 10 euro
19 (12%)
Ja, 5 euro
58 (39%)
Nee
60 (40%)

Totaal aantal stemmen: 147

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:50

ja ik wil mijn proef op film, maar dan wel de gehele proef!
Maar ik sla daarin dan ook wel een beetje door, iedere week wordt mijn les namelijk ook braaf gefilmd door manlief en kijk ik die bij thuiskomst direct na :P
Echt, je leert er zoooooveel van!
Gelukkig heb ik zelf een foto/filmploeg dus ik hoef er niet voor te betalen, maar als ik die niet zou hebben zou ik er vijf euro voor over hebben.

Denk dat je wel een beetje ambitieus gerekend hebt met je bedragen, niemand gaat 30euro betalen voor een proefje op film ;)
Denk dat je moet denken aan bedragen van 3 tot 10 euro :P

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:58

Zelf hoef ik zo'n filmpje niet, als ik wel gefilmd wil worden vraag ik dat een kennis oid.

Wat wel al geopperd werd is het filmen in het juryhokje zodat je direct het kommentaar van de jury hoort. Dat gebeurt al zo her en der, dan verkoop je ook iets uniekers. Want niet iedereen mag zomaar in het juryhokje erbij.

Moet je wel een jury hebben die niet alleen maar zegt: 6, 6, 6, 5, maar een die ook beetje leuke tekst heeft :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:02

Ow dat plan van Diega lijkt mij wel wat!!!

Opisop_Shop wat is je geheim?
In het begin filmde mijn vriend ook trouw, gelukkig doet hij het nog wel op wedstrijd maar de lessen niet meer ;(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:04

ik heb m gewoon goed onder de duim :D

Hahha nee hoor, hij heeft het gewoon graag voor me over :)
Hij filmt al ongeveer een jaar wekelijks mijn priveles op zondagavond en sinds kort ook wekelijks mijn zestaltraining op zaterdagavond :D Tip: als hij niet wil filmen, koop een statief en vraag iemand op record te drukken als je les begint. Heb je toch grotendeels op film staan maar wel mindere kwaliteit omdat er niet gezoomd wordt, en zonder commentaar van je instructrice natuurlijk.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:14

Hahaha ik hang het touwtje van mijn camera tegenwoordig aan een spijker in de muur :')
Zie dan wel alleen de ene helft van me les de andere is niet in beeld :+

Ik ga hier thuis is kortemette stellen en zeggen dat andere mannen het ook doen ~~}>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:20

Ik heb nee ingevuld, mijn vader filmt altijd. Ik zie trouwens hier op wedstrijden vaak de vaders filmen, en daarna staan ze op een rijtje camera's te vergelijken :')

Niobe

Re: Filmen op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 01:40

Ik zou er best voor open staan, eigenlijk. Mijn moeder wil nog wel eens een proefje filmen en ze heeft een redelijk goede camera, maar op een of andere manier is de kwaliteit toch altijd niet zo best. Komt door het licht dan ofzo, ik weet het niet.
Verder is zij ook zo onwijs bang voor paarden, dat ze nooit een goede plek heeft om te filmen. Er gaat verder ook nooit iemand met me mee die wel zou kunnen filmen. Ja, mijn vader, maar die leest voor :P
Dus ja, mij lijkt het wel interessant.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:42

Ik zou het ideaal vinden en heb er dan zeker ook wel wat voor over. Ik ben zelf altijd alleen op wedstrijd, wij zijn ook niet in het bezit van een camera, dus voor mij zou het een uitkomst zijn.
Ik heb daar dan ook best geld voor over, maar zou het ook niet iedere wedstrijd doen. Gewoon eens om terug te zien hoe het er nu eigenlijk uit ziet.

_kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:54

Ik vind het altijd wel leuk om een filmpje te hebben. Om eens zelf te kunnen kijken hoe ik rij, en het is altijd leuk om na een half jaar te zien hoe je verbeterd bent. Ik zou er alleen niet meer dan 5 euro voor over hebben. Dit zou dan alleen voor de kwaliteit zijn, aangezien ik zelf niet zo'n geweldige camera heb :o

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 19:13

Nogmaals bedankt voor al jullie input, ik heb nu een beter beeld gekregen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:07

Ik heb ook nee ingevuld. Heb zelf een fijne camera en regel zelf dat mijn proef gefilmd wordt.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:15

ik vind filmpjes wel leuk. ik zou er zelf alleen niet te veel voor willen betalen want mijn mama kan natuurlijk ook filmpjes maken :+

ik zou dan wel van de gehele proef een filmpje willen zien dan.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:20

diega schreef:
Zelf hoef ik zo'n filmpje niet, als ik wel gefilmd wil worden vraag ik dat een kennis oid.

Wat wel al geopperd werd is het filmen in het juryhokje zodat je direct het kommentaar van de jury hoort. Dat gebeurt al zo her en der, dan verkoop je ook iets uniekers. Want niet iedereen mag zomaar in het juryhokje erbij.

Moet je wel een jury hebben die niet alleen maar zegt: 6, 6, 6, 5, maar een die ook beetje leuke tekst heeft :D

dat is een leuk idee! oid.

ik denk dat ik mijn papa ook maar eens ga overhalen of een van de eigenaars ofzo. kunnen zo ook vergelijken en er een wedstrijdje van maken :')

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:22

Ik kies ook voor Nee.
Wat heb ik aan een filmpje van zo'n korte duur?
Als ik al iets wil laten filmen is dat wel de hele proef en dat kan mijn vader ook prima doen.
Daar ga ik niet voor betalen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:42

Ik zou best van een springparcours echt zo'n goed filmpje willen hebben die juist wat meer van bovenaf is gemaakt, en het liefst uit 2 of meer hoeken is genomen. Ofwel een beetje die TV-kwaliteit, maar dat zal wel niet te doen zijn. Vanaf de grond kun je zo'n springparcours heel lastig filmen om echt elke sprong goed op film te krijgen. ;)

Van de dressuur zou ik soms best een filmpje willen hebben, maar dit zeker niet zo professioneel als het springen. Plus dat een dressuurproef ook al goed te filmen is door een amateur die er een beetje oog voor heeft / z'n best doet. Dus zou daar in eerder een vriendin ofzo vragen.

Heb wel het geluk dat mijn vriend helemaal gek is qua gebied van audio visueel, hij vind bv. fotografie echt interessant en wil graag wel mooie foto's eruit halen (alleen pakt ie nu gewoon heel vaak net de verkeerde momenten of vanuit een verkeerde hoek :D ) filmen vind ie bv. ook erg leuk om te doen en geeft mij al vaak tips wanneer ik bv. een filmpje van mijn paardje los in de bak aan het maken ben. Ga hem dus zeker wel 'aan het werk' zetten als mijn paardje straks onder het zadel is. Denk dat ik hem eerder vraag filmpjes te maken dan foto's, helemaal van proeven etc.

Voor zo'n spring filmpje waar ik het hierboven over heb zou ik trouwens pas achteraf willen bestellen evt. ik hoef bv. geen filmpje als het parcours slecht is gegaan je weigeringen hebt of balkjes ofzo. Als je zo iets kan opzetten vanuit een goede hoek en je het dus zo kan neerzetten dat je eigenlijk wel iedere combinatie (springen loopt over het algemeen toch niet gelijk met 2 bakken) op de film kan zetten en je dit dus kan aanbieden zo dat mensen op een stand op concours kunnen bestellen of via een site (waar bv. een kort deel van het filmpje opstaat) kunnen nabestellen er hier best wel een markt voor is. Denk dan niet aan al te hoge prijzen, zo rond de 10 a 20 euro zou ik er wel voor willen geven denk ik. ;) Evt. mte kortingen gaan werken als mensen meerdere combinaties (of bv. 1 ruiter met meerdere paarden) op 1 DVD willen hebben?

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:35

Een filmpje kunnen mijn ouders maken, daarvoor hoef ik hem niet te kopen. Zou dan veel liever een paar mooie foto's willen;)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:47

ik zou hier zelf geen behoefte aan hebben mijn vader kan prima filmen. Verder kun je het filmpje ook niet van te voren laten zien lijkt mij lijkt me wel lastig om er een copyright doorheen te zetten en het is toch vaak dat mensen het maar 1/2x terug willen kijken dus je zowiezo weinig kans hebt om het dan te verkopen. Als je de filmpjes niet laat zien weten de eventuele kopers niet wat de kwaliteit is en zul je ook minder snel iets verkopen. Het lijkt me best lastig zoiets te doen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:51

Ik heb ook geen behoefte aan een proffesioneel filmpje. Foto's moeten mooi zijn omdat je die inlijst oid, dat kan ik zelf niet dus dat wil ik wel eens bij een fotograaf bestellen. Filmen doe ik om zelf de proef terug te kunnen kijken. Dat hoeft geen technisch hoogstandje te zijn, als ik er maar op kan zien wat ik goed en fout doe. Dat kan mijn man hardstikke goed met onze foto camera dus daar ga ik niet voor betalen.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:54

denk dat mensen liever proffesionele foto's willen hebben dan een filmpje. ik zelf zou er niet zoveel geld voor over hebben, terwijl ik wel altijd de concours foto's bestel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:56

Toch gek dat voor een foto vaak wel 10 euro of meer wordt betaald maar voor een filmpje wil men over het algemeen niks uitgeven.

TS, ik neem aan dat het filmpje dan op dvd wordt gebrandt?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:08

Ik film regelmatig mijn proeven, en dat laat ik altijd door mijn broertjes of zusjes doen :)
Ik vind het nutteloos om te gaan betalen voor een film terwijl we dat zelf ook kunnen maken.

Mocht je nou iets apart doen met de film. Bepaalde effecten, de oefeningen eronder etc... Wordt het denk ik voor de klant interessanter. :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:03

Ja, maar dat gebeurt meestal al. En dat is gratis ;)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:32

Ja, dat zou ideaal zijn! Zou dan wel goed van kwaliteit moeten zijn, en als het kan, bij de jury in het hokje, zodat je "backstage" tips krijgt. En dan 5 euro per proef, lijkt mij een mooie prijs.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:33

chrisje_83 schreef:
Ik heb Nee gestemd. Als ik wil dat het gefilmd wordt, dan vraag ik het aan degene die met mij mee is op wedstrijd.

Mee eens. :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:34

Als je echt een goeie camera ervoor hebt, zou ik 10 euro willen betalen voor het filmen van springwedstrijden.
Maar foto's zou ik liever hebben,net zoals met dressuur.