1e wedstrijd bij de paarden hoe oud waren jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud waren jullie toen jullie wedstrijden gingen starten bij de paarden?

12/13
17 (19%)
14/15
25 (28%)
16/17
27 (30%)
18 of ouder
19 (21%)

Totaal aantal stemmen: 88

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:32

een jaar of 12 Haha! omdat mijn moeder wel een paard had (onze trouwe Trammelant) en er geen pony bijkocht *LOL*

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:36

Ik heb mijn startkaart binnen en ga dit jaar nog starten, ik ben dan dus nog 17!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:45

Veronique schreef:
Ik ben op mijn 18e over gegaan met mij fjordje naar de paarden.

Als ik dan sommige van die 18jarige meiden op zo'n D-E pony zie rond hobbelen denk ik van.....ZUCHT Dit vind ik echt een stomme uitspraak. Ik ben 19 en rijd op een C pony! Niet iedereen krijgt als ie de ponyjaren voorbij is zomaar een paard. Ik zou ook wel graag een paard willenhebben maar dan moet ik m toch echt zelf betalen en dat kan ik echt niet als student. Betekent dat dan dat ik dan maar niet meer mag starten! Wat een onzin!

Ik ben zelf pas vooraan in de 20 bij de paarden gaan rijden. Van 12 tot 17 jaar bij de pony's. En wegens studie een aantal jaren niet gereden. Het rijden bij de pony's kan om verschillende redenen positief zijn. Zo kun je op je 12e jaar al een behoorlijke lengte hebben, maar niet iedereen voelt zich dan thuis tussen de volwassenen bij de grote paarden. Ik sluit me dan ook bij Veronique aan. Bij de ponyclub zit toch ook een groot sociaal aspect tussen kinderen/tieners onderling.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:52

Ik was zo eind 17 jaar. Was te oud (en te lang Haha!) voor de pony's. Tjee... ik rij dus nu al 9 jaar op paarden. Ouwe trut ben ik toch... Tong uitsteken

Trebho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:05

Wie weet er zo iets van de regel dat je als je eenmaal bij de paarden bent gestart dat je dan niet meer terug mag naar de pony's?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:10

Trebho schreef:
Wie weet er zo iets van de regel dat je als je eenmaal bij de paarden bent gestart dat je dan niet meer terug mag naar de pony's?

Volgens mij mag je een jaar tegelijk bij de paarden en de pony's rijden en daarna wordt dan meestal de definitieve overstap naar de paarden gemaakt. Weet het niet 100% zeker.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:22

Volgens mij bestaat die regel niet. Je mag bij de pony's rijden tot het einde van het jaar waarin je 18 wordt. Dus als je op 31 dec 18 wordt dan is het meteen afgelopen. Wordt je op 1 januari 18, dan kun je nog een jaar langer doorrijden. Je mag ook bij de pony's en de paarden tegelijk rijden, maar niet 2 wedstrijde op 1 dag bezoeken.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:55

Scum schreef:
Volgens mij bestaat die regel niet. Je mag bij de pony's rijden tot het einde van het jaar waarin je 18 wordt. Dus als je op 31 dec 18 wordt dan is het meteen afgelopen. Wordt je op 1 januari 18, dan kun je nog een jaar langer doorrijden. Je mag ook bij de pony's en de paarden tegelijk rijden, maar niet 2 wedstrijde op 1 dag bezoeken.

Verschilletje dus.. Wie gaat even surfen voor het goede antwoord? Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:04

Artikel 125. Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties. schreef:
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winstof
verliespunten.
Combinaties die bij de pony's zijn uitgekomen in de klasse Z1/Z2-dressuur en met dezelfde "pony" de overstap naar de paardensport maken, kunnen op verzoek worden teruggeplaatst naar de klasse Z1-dressuur, zonder winstpunten.
Het is toegestaan dat een deelnemer, voorzover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen.
De betreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.

dit is voor dressuur maar ik neem aan dat iets vergelijkbaars voor springen geldt.