Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veronique schreef:Ik ben op mijn 18e over gegaan met mij fjordje naar de paarden.
Als ik dan sommige van die 18jarige meiden op zo'n D-E pony zie rond hobbelen denk ik van.....ZUCHT Dit vind ik echt een stomme uitspraak. Ik ben 19 en rijd op een C pony! Niet iedereen krijgt als ie de ponyjaren voorbij is zomaar een paard. Ik zou ook wel graag een paard willenhebben maar dan moet ik m toch echt zelf betalen en dat kan ik echt niet als student. Betekent dat dan dat ik dan maar niet meer mag starten! Wat een onzin!
Trebho schreef:Wie weet er zo iets van de regel dat je als je eenmaal bij de paarden bent gestart dat je dan niet meer terug mag naar de pony's?
Scum schreef:Volgens mij bestaat die regel niet. Je mag bij de pony's rijden tot het einde van het jaar waarin je 18 wordt. Dus als je op 31 dec 18 wordt dan is het meteen afgelopen. Wordt je op 1 januari 18, dan kun je nog een jaar langer doorrijden. Je mag ook bij de pony's en de paarden tegelijk rijden, maar niet 2 wedstrijde op 1 dag bezoeken.
Artikel 125. Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties. schreef:Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt de klasse, waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen, overgenomen, inclusief behaalde winstof
verliespunten.
Combinaties die bij de pony's zijn uitgekomen in de klasse Z1/Z2-dressuur en met dezelfde "pony" de overstap naar de paardensport maken, kunnen op verzoek worden teruggeplaatst naar de klasse Z1-dressuur, zonder winstpunten.
Het is toegestaan dat een deelnemer, voorzover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen.
De betreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.