Wat is jullie contributie bij de rijvereniging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:55

LiiNd_Y schreef:
jemig bij ons zijn de verenigingen veel duurder..!

ik betaal 150 euro per jaar voor 1 keer in de week lessen, en dan kun je ook nog een sleutel kopen voor 50 euro, dan kun je dan buiten de lessen om rijden..
verder help ik ook nog wel eens op de manege..

en andere vereniging hier in de buurt betaal je 75 euro per kwartaal voor!

Veel?? Voor les 1x per week betalen wij nog 200 euro extra...

MilesNF

Re: Wat is jullie contributie bij de rijvereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:01

150 euro, hierbij zit inbegrepen gebruik van locatie (20x60 buitenbak, longeerbak, kantine en springmateriaal), 1x pw les, 3x pj dressuurwedstrijd, 3x pj springwedstrijd. Verder worden er ook nog andere activiteiten georganiseerd, maar daar moet je vaak los voor betalen.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:10

15 euro per maand dus 180 per jaar, daar zit 1 x per week spring les, in en 1 x per week dressuurles+ je hebt de sleutel van de bak en kost niks meer.. :D

Er word wel verwacht dat je 1 x per jaar een bloemenactie loopt, zo niet dan kost je dat 50 euro.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:13

Jeetje ik dacht dat mijn vereniging niet duur was maar dat valt best tegen.
Ik betaal 70 euro per jaar voor NIET rijdend lid incl afdracht KNHS

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:15

40 euro per jaar excl lessen

pink_gerbera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:18

Wow wat een verschil in prijzen allemaal!
Ik betaal bij de paarden E165,- en dan hebben we 1x in de week les. En 1x in het jaar een week (3 dagen) waarin we lessen kunnen nemen van bekende ruiters + een soort clubkampioenschap.
Startkaart/startcoupons etc. moeten we zelf regelen.
Als we rijdens lid zjin (dus lessen nemen) moeten we ook 1 tot 2x in het jaar een kantinedienst draaien
En er wordt verwacht dat we een aantal keer per jaar helpen bij wedstrijden. Maar hier is verder geen borg aan verbonden.
Daarnaast kunnen we nog een sleutel kopen om gebruik te maken van de binnenhallen maar de hallen zijn 's avonds altijd bezet en er komt een regeling aan dat er straks na 4 uur geen gebruik meer gemaakt mag worden van de hallen. Weet niet of ik dan nog wel sleutelrijder blijf maar dat zie ik nog wel.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:22

ik vind veel betalen niet erg, zeker niet als je les krijgt pw en beschikking krijgt over een binnenbak mocht je deze zelf niet hebben ed.

Ik heb de rekening gisteren even opgezocht nav dit topic....ik moest dit jaar € 149,- betalen incl.afdracht KNHS, startkaart en P&S.
Maar dus zonder lessen en binnenbak ed...ik vindt dat erg veel en dan moet ik ook nog eens 2 weekenden per jaar opofferen
om te helpen met de eigen wedstrijd (waar je dan zelf gratis aan deel mag nemen , dat is dus maar € 20,- inschrijfgeld)

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:26

Vergis je niet listiglistje de kosten voor afdracht KNHS, startkaart en P&S zijn best hoog. Misschien wel de helft van wat jij betaald. Maar goed als je er niets voor terug krijgt is het nog altijd te veel natuurlijk. Wij betalen ongeveer 40 euro geloof ik. De KNHS gerelateerde kosten komen daar nog bij en daar kan je 2x per week voor lessen, 's winters binnen 's zomers buiten. Verder vrij gebruik van de buitenaccomodatie. Dat is in Borkel en Schaft.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:46

Jullie zijn niet duur uit hoor! Ik schrik ervan zelfs hoe goedkoop!
Ik betaal € 200,90 bij de paarden.
dan heb ik 1 x per week les, mag ik vrij gebruik maken van de binnenbak en het buitenterrein (voor zover er geen cc's zijn) dan ben ik lid van de KNHS maar ik ontvang geen P&S en rij geen wedstrijden, ook dit moeten we zelf regelen.
Voor € 50,00 borg krijg je een sleutel van de binnenbak.
Wel word er van je verwacht dat je helpt met de wedstrijden.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:48

lizzy1 schreef:
Ik vroeg me af wat jullie jaarlijks aan contributie betalen bij de rijvereniging? Ik hoor daar bij mij in de regio nl. nogal wat verschillen over.
Dus wat betaal je aan contributie en wat krijg je hiervoor?

Ik betaal € 100,- contributie. Er wordt bij onze vereniging wel verwacht dat je een aantal keren per jaar meehelpt bij wedstrijden. Datum en werkzaamheden mag je zelf bepalen.
Tevens kun je voor € 75,- per jaar een sleutel van de rijhal (30 x 80m) krijgen, waar je iedere dag terecht kunt (behalve op wedstrijddagen, zo'n 5x per jaar).

Brand maar los *D

ik denk pressies het zelfde als jij......denk dat we bij dezelfde vereneging zitten. ;)
edit:heb even in je profiel gekeken en weet nu wie je bent haha das toevallig! :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:52

natascha44 schreef:
Jullie zijn niet duur uit hoor! Ik schrik ervan zelfs hoe goedkoop!
Ik betaal € 200,90 bij de paarden.
dan heb ik 1 x per week les, mag ik vrij gebruik maken van de binnenbak en het buitenterrein (voor zover er geen cc's zijn) dan ben ik lid van de KNHS maar ik ontvang geen P&S en rij geen wedstrijden, ook dit moeten we zelf regelen.
Voor € 50,00 borg krijg je een sleutel van de binnenbak.
Wel word er van je verwacht dat je helpt met de wedstrijden.

Jeetje dat is het dubbele wat ik betaal! En ik mag vrij gebruik maken van de binnenbak, buitenbak en de grote losgooibak.
3 dagen in de week zijn er savonds groepslessen vanaf 18.30 dus dan moet je buiten rijden. En ik sta 2 keer in het jaar een half dagje achter de bar bij wedstrijden. Ik heb dan alleen een bakpakket, en lessen kost mij nu 7,50 voor een half uur prive les. De rijverniging onderhoudt alles keurig trouwens van het geld wat wij leden kwijt zijn. Zo ligt er sinds een paar maanden ook weer een nieuwe bodem in. Ik ben er zeer tevreden over!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:00

listiglistje schreef:
ik vind veel betalen niet erg, zeker niet als je les krijgt pw en beschikking krijgt over een binnenbak mocht je deze zelf niet hebben ed.

Ik heb de rekening gisteren even opgezocht nav dit topic....ik moest dit jaar € 149,- betalen incl.afdracht KNHS, startkaart en P&S.
Maar dus zonder lessen en binnenbak ed...ik vindt dat erg veel en dan moet ik ook nog eens 2 weekenden per jaar opofferen
om te helpen met de eigen wedstrijd (waar je dan zelf gratis aan deel mag nemen , dat is dus maar € 20,- inschrijfgeld)

Ik moest voor dit alles volgens mij 200 euro betalen en dan incl 50 euro borg voor het meehelpen. Maar ik heb dan wel een binnenbak (waar ik alleen op zaterdag terecht kan en doordeweeks overdag en op zondag als ie niet verhuurt is)

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:15

Ik heb nu het idee dat ik wel erg veel betaal.
Ik betaal 165,00 euro per jaar.
Op mijn terrein heb ik 2 buitenbakken.
Ander terrein ligt hier niet in de buurt waar ze over 2 binnenbakken en buitenbak beschikken.
Hier mag je geen gratis gebruik van maken als je niet op deze stal staat.
Hier worden de wedstrijden gegeven.
De 165 euro is incl. KNHS en startkaartverlenging..
Dat te bedenken dat je nog apart moet betalen voor je inschrijving voor proefjes en startcoupons....
Ook intructeur moet je zelf regelen en betalen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:17

Dan is mijn vereniging erg duur. Alleen startkaartlid, en excl. afdracht knhs, excl. bakgebruik en zonder lessen betaal je 84 euro per jaar.
Lessen zijn 84 euro per kwartaal, en dan moet je nog 66 euro extra betalen voor het lidmaatschap. Je mag dan wel buiten de lessen om (dus feitelijk alleen op zaterdagmiddag na 3 uur en op zondag) de bak gebruiken. Er is nog een kleine bak voor losrijden waar je dan in zou mogen vrijrijden, maar die is door de week veel en veel te druk (17 bij 30 met palen omdat het in een oude boerderij is), als er op maandag en donderdag gemend wordt, dan past er echt geen ruiter meer tussen. Verder moet even vermeld worden dat de lessen geen uur duren, maar slechts 50 minuten. Ook dat maakt het uurtarief per les behoorlijk prijzig.
Lid met gebruik accommodatie is 42 euro per kwartaal. Een aantal jaren geleden was het nog niet zo duur, toen ik lid werd zo'n 12 jaar geleden was het zelfs een redelijk goedkope vereniging. Inhalen van lessen is overigens niet mogelijk. Dus kun je niet, jammer dan, geld weg. In de zomer is de manege ook 3 weken dicht, maar je zou dan wel mogen vrijrijden.

Je hoeft overigens niet verplicht te helpen. Als ze dat in gaan voeren, dan zoek ik een andere vereniging. Ik heb het momenteel al te druk om serieus voor de wedstrijden te trainen, dus zoiets kan ik er gewoon niet bijdoen. Als ze me vragen en ik heb de tijd, dan help ik wel eens, zoals vorig jaar met het opruimen van alle spullen na afloop van de wedstrijd (ringen en hindernissen).
Laatst bijgewerkt door germie op 09-02-11 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 14:17

Wij betalen als ik het zo lees best veel lidmaatschap (€ 100,- + € 75 sleutelgeld) per jaar, maar wij kunnen wel altijd terecht in onze indoorhal die ook nog eens 30 x 80 m. is én een buitenbak van 25x45m.

Dus ik ben het met Listiglistje eens dat je voor veel betalen ook wel iets terug moet krijgen.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:19

Mijn ouders betalen iets van 48, nogwat euro per kwartaal. Dit is inclusief lessen en gebruik maken van de gehele accomodatie. Dit houdt in, 25x70 baan ofzo?, 20 x 40 baan en een grote buitenbaan.

Aangezien het voor mij op loopafstand is heb ik thuis geen bak en train ik dus altijd daar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:24

Ik ben van 2 verenigingen lid. Van de een ben ik startkaartlid en betaal ik 28,50, dit is excl. KNHS kosten. Wel korting bij de door hen georganiseerde wedstrijden.
Bij de andere vereniging ben ik lid voor het gebruik van de binnenbak. Hier betaal je 240,- per jaar, dit is incl. 1 x springles en 1 x dressuurles in de week.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:35

Ik betaal iets van 85 euro per jaar. dit is incl. de paard&Sport. en de startkaart apart erbij is 46 euro dacht ik per jaar. weet niet precies meer uit men hoofd.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:41

ik betaal 260 euro per jaar
hiervoor kan ik onbeperkt de binnen en buiten bak gebruiken ( behalve als er les is )
heb een sleutel van de binnenbak
en kan ik twee keer per week mee doen met de lessen
ik vind het niet zo duur eigenlijk
is 22 euro per maand met lessen erbij
moet paar keer per jaar helpen bij wedstrijden

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:03

hangt echt af van vereniging tot vereniging...

ik ben aangesloten bij LRV, eerst bij de club (A) waar de eigenaress van m'n verzorgpaard bij aangesloten was en daarna bij mijn huidige club (B), waar ik ook ponywerking gedaan heb.
Het lidgeld voor LRV was bij beide clubs gelijk, ik geloof 50 euro/jaar + extra persoonlijke verzekering van 6 euro

Bij club A:
gebruik oefentereinnen en springparcours
donderdag: dressuurles, 's winters in nabijgelegen manege
zaterdag: afwisselend spring of dressuurles afhankelijk van keuze aanwezige ruiters (oefentereinen)
zondag: gebruik binnenpiste in nabijgelegen manege
bij te betalen: combinatiekaart, startkaarte, onderlegger met clublogo voor viertal, bijdrage lessen indien er niet meer dan 3 personen aanwezig zijn in de les
verplichtingen: vergaderingen en meehelpen bij elke activiteit

Bij club B:
gebruik gedraineerde en verlichte oefenterreinen met spingparcours en besproeiingsinstallatie
winter:
woensdag: 1.5 uur gebruik binnenpiste, waarvan 1 uur dressuurles
vrijdag: 2.5 uur binnenpiste met lesgever springen, 2 groepen
zomer: vrijdagavond 2uur "dressuurles" en oefenen achttal
"gratis": 1 set startkaarten en onderlegger met clublogo, teerfeest
bij te betalen: combinatiekaart en een extra set startkaarten, 1/2 prijs voor clubjas
verplichtingen: meehelpen op clubactivteiten, vergaderingen, 4 achttaltrainingen

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:10

Wij moeten 175 euro in het jaar betalen aan de vereniging, daarvoor hebben we 1x in de week les.
Les van 3 personen: 2x in de maand springen en 2x dressuur.
Verder moeten we ook nog mee doen aan 3 acties, helpen op het eigen concours én bij feesten in de buurt.
Als je wél start moet je ook nog je startkaart zelf betalen.
Wij krijgen van de club: een (oud) wedstrijd dekje en een bodywarmer.
- Wij mogen sinds dit jaar de bak waar wij altijd lessen, niet meer gratis gebruiken buiten de lessen om

Daantjeexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:37

ik moet 150 euro per jaar betalen inl. startkaart van KNHS en 1x in de week les. :D

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:32

Betaal 55,- pj.
Dit is met 2 binnenbakken met proff bodem. 2 avonden p/w zijn deze bezet ongeveer 2 uur.
Wedstrijden van de rijvereniging zijn gratis. (gemiddeld 3 dressuur en 1 springwedstrijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:55

Zonnetje81 schreef:
LiiNd_Y schreef:
jemig bij ons zijn de verenigingen veel duurder..!

ik betaal 150 euro per jaar voor 1 keer in de week lessen, en dan kun je ook nog een sleutel kopen voor 50 euro, dan kun je dan buiten de lessen om rijden..
verder help ik ook nog wel eens op de manege..

en andere vereniging hier in de buurt betaal je 75 euro per kwartaal voor!

Veel?? Voor les 1x per week betalen wij nog 200 euro extra...

En je bent/was daar lid omdat...? :+ Zo veel betalen en er zo weinig voor terug krijgen.. :n

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:39

Ik betaal Euro 160,= per jaar. Heb ik 1 keer per week les en verder onbeperkt gebruik van binnenbak en/of 7000m2 gedraineerde wedstrijdbodem buiten met verlichting! Is het meer dan waard!!