Afwijking??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afwijking??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:54

Wat ik me eigenlijk vooral afvraag nav dit topic:
Waarom redeneren dat je 13-03 gaat starten terwijl het paard nog niet goed loopt?
Waarom niet eerst zorgen dat het paard goed loopt en daarna pas een wedstrijd uitzoeken?

Of moet je tegenwoordig zo ver van te voren inschrijven op dressuurwedstrijden dat het lastig te plannen/in te schatten is of je iets gaat halen qua training?

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:01

kniebanden in laten spuiten?

ga nu geen grote kosten maken.
Het gebruik van het achterbeen is van dit paard niet zijn sterkste punt, draait in de hakken en dit is niet echt goed te krijgen hoor is een zwakkere plek zal ik maar zeggen.

Maar let wel als je ervoor zorgt dat hij idd recht gaat lopen en goed voorwaarts en dat je hem goed nageeflijk krijgt dan wordt het wel stukken beter.
Ga niet proberen het met medicijnen op te lappen kost je erg veel geld met geen resultaat ga maar eens ergens goede les halen of nog beter probeer even iemand die het paard voor je bij wil scholen ( dus wel een ruiter met ervaring).

Ik vind trouwens voor een B proef loopt hij niet te hoog wel te onrustig in de aanleuning ( komt omdat er niet voorwaarts gereden wordt.
maar wil je er verde rmee komen zou ik zeggen eerst even goed doortrainen en dan pas op wedstrijd , niet half gaan als het nog niet voor je gevoel goed genoeg is.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 12:04

nee.. dat is ook wel zo ik doe het ook meer voor ervaring eerst na 13-03 ga ik waars niet meer op wedstrijd tot het echt goed gaat. ik haal de da er indd niet meer bij ik wil eerst kijken met trainen ! tot nu toe Met resultaat !!!! ze gaat goed de hoeken door met galop dus dat is een goed teken,dat deed ze voorheen namenlijk niet..

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:16

wat mij aan het eerste filmpje direct opviel (seconde of 11) is dat je beugels enorm ongelijk zijn. hierdoor zal jij scheef zitten en zal je paard ook scheef gaan lopen. je kan trainen wat je wil maar als jij niet recht zit zal je paard er ook niet rechter op worden ;)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 17:19

@ rintah klopt dat is al verholpen!

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:21

ik kan je er niet bij helpen !
maar succes verder

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 17:25

ik heb vanavond les maar ik zal kijken of ik dit weekend een nieuw filmpje kan plaatsen

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:41

Ik denk dat iedereen eerst eens gewoon recht vooruit moet leren rijden en dan misschien eens aan schouderbinnenwaarts moet gaan denken.

De basis daar is het waaraan het schort

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 09:47

Nou ik heb les gehad ze loopt nu recht zij mijn instructrice dus wij zijn nu bezig met schouderbinnenwaarts. ging erg goed

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:32

Ik begrijp niet waarom je schouderbinnenwaarts in je training gebruikt.

Ik ben van mening dat je je paard los moet maken met basiswerk en als dat niet goed is dan kan je geeneens goed schouderbinnenwaarts rijden, dan ga je in de verkeerde volgorde.

Het kan dat je mega vooruit bent gegaan na het filmpje maar zoveel dat je toebent aan M-niveau lijkt mij sterk.

Succes met de voorbereidingen van de wedstrijd.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 20:20

nee mischien begrijp ik je verkeerd :) ..ik heb autisme dus vergeet de woorden heel gauw.. miss weet ik niet wat schouderbinnenwaards is

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:25

schouderbinnenwaarts?
Laat hem eerst maar eens correct voor uit lopen....recht.

max_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:35

Schouderbinnenwaarts is juist goed als hij scheef is?

Je kan hem trouwens beter schoudervoor rijden , dat is net geen schouderbinnenwaarts , maar je rijd hem met zn voorhand net van de hoefslag zodat alle 4 zijn benen gelijk zijn.

Echt een goede oefening! Zo heb ik mijn paard ook recht gemaakt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:40

Waarschijnlijk heeft je paard last van zijn/haar natuurlijke scheefheid. Kijk op http://www.paardenbegrijpen.nl dat kan je echt heel erg helpen. Schouderbinnenwaarts is inderdaad een oefening om je paard rechter te maken en het binnenachterbeen te laten buigen, maar begin eerst maar met rechtsom op de volte lopen met de juiste aanleuning en ontspanning.

Veel succes er nog mee!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:09

@Sloffies, je wilt in maart gaan starten?
Filmpje van 5 maand terug vond ik zo beroerd te kijken dat ik na je eerste korte zijde ben afgehaakt,
kwaliteit van fillmpje slecht en paard loopt echt niet goedl.
2e filmpje, kreeg ik netzoals anderen nekkramp van en zo monster je niet een paard.
Fijn dat de fysio is geweest, echter zonder gedegen onderzoek door een dierenarts ga je geen kniebanden inspuiten.
Mijn advies, laat je paard eerst eens helemaal nakijken, indien oke, besteed dan de nodige tijd aan het netjes rechtrichten van je paard.
En ga dan wedstrijden rijden.

Is niet rottig bedoeld, maar zo kan je echt niet gaan starten, ook geen B.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 21:28

Ik zal wel even een filmpje maken een nieuwe foto`s dan zullen jullie zien dat ze nu heel anders loopt.. in 5 maand tijd kan heel veel gebeuren !! als je om de dag traint en nee ik ga geen kniebanden meer inspuiten want ze loopt wel degelijk een stuk beter dan voorheen...

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:06

Sorry maar 5 maanden om de dag trainen is niet echt heftig! dus verras ons met een nieuw filmpje.

Je kan vooruit zijn gegaan maar heel simpel gezegd was dat niet heel moeilijk.

Als ik dan wat verzoekjes mag insturen wil ik graag een paar overgangen zien. Van stap naar draf, draf naar stap en schakelen in het draftempo.

Daarmee kan je mij overtuigen, dan nog zou ik je nooit schouderbinnenwaarts laten rijden, dat lost bij het beeld van filmpje 1 niets op. Daarmee ontwikkel je juist een groter probleem!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:54

_Esther_87_ schreef:
Lielle schreef:
met een paard dat onregelmatig loopt, maak je idd zeker kans om uitgesloten te worden, en iig krijg je zeker geen hoge punten. Wat zeg je instructeur en/of DA?

Hmz, uitsluiten mag niet zomaar hoor in de basissport...het is namelijk niet aan de jury om te bepalen of het paard echt kreupel is.

Ik zou inderdaad wel rekenen op lage punten voor alle onderdelen waarin ze onregelmatig is + de gangen + rechtgerichtheid. Dus de vraag is hoeveel punten je dan nog overhoud en of het wel verstandig is om te gaan starten...

Het gebeurt vaak genoeg dat er mensen uitgesloten word omdat het paard of de pony niet regelmatig loopt.
Heb je je paard wel gekeurd toen je hem gekocht hebt? Een paardje dat ik ken heeft het zelfde en die heeft hoefcontrol ontsteking..

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:47

*proest*

Hoefcontrol ontsteking? Je bedoelt vast hoefcatrol-ontsteking.

@ts: veel lange zijdes rechtuit rijden. Zodra je "moeilijke" dingen gaat doen zoals schouder binnen, zal je paard alleen maar meer blokkeren. Voorwaarts, neerwaarts vragen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:21

Neem goed les van een goede instructeur die je kan helpen met het basis werk.Want dat is hetgene wat mist en zonder die basis hoef je ook niet te starten.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 00:49

We gaan vrijdag met haar naar een kliniek wil echt nu zekerheid hebben van Wat is het probleem.. en niet meer ,, het kan dit zijn,, of het kan dat zijn :)

stripkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:06

EN?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:17

een samenvatting volgt nog.. moet iniedergeval vanmiddag weer een keer terug komen bij kliniek.

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:05

ik hoop dat het wel een stuk beter met je gaan en dat je hulp krijgt om hem er helemaal bovenop te krijgen
heel veel suc6
(ik geef geen commentaar omdat je daar niks aan hebt maar wel heel veel suc6)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 00:14

Dankje.. het is inmiddels bekend wat ze heeft..... grootste schrik ooit wat ik nooit gehoopt had.. atrose in heup......... |( |( |( |(