Uitreiking coupons na rijden proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zorro89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:28

Afgelopen zondag moest ik mijn proef rijden om half 7, de laatste reed om 9 uur. Gevraagd of ik mijn coupons al mocht, nee.. of ze ze op wilden sturen, nee (ok dat snap ik dan ook wel weer).. Ik heb mn paard naar huis gebracht en ben maar weer terug gegaan, best vervelend. Zeker als je de volgende ochtend weer vroeg op moet om te gaan werken!

Talishe

Re: Uitreiking coupons na rijden proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:51

Ik heb alleen op grote concoursen meegemaakt dat coupons eerder werden uitgedeeld. Bij andere wedstrijden altijd braaf wachten, of eerst paard wegbrengen en dan terug komen voor prijsuitreiking.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 02:13

Ik vind het eigenlijk leuker om te wachten tot de prijsuitreiken, maar vaak kan ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen als ik coupons zie liggen :P

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 02:39

Bij ons -Noord-Holland noord- blijven de coupons bij het secretariaat liggen tot de prijsuitreiking. Je kan je coupons pas ophalen na de prijsuitreiking, die meestal een half uur tot een uur na de laatste combinatie uit je klasse is. Alleen bij grote wedstrijden is de prijsuitreiking aan het eind van de dag(deel) en worden er wel eens uitslagen op de startlijsten geschreven, maar op je coupons moet je over het algemeen wachten.

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 03:33

Wat apart, ik heb dit nog nooit meegemaakt. Kom zelf uit Zuid-Holland en het is hier altijd wachten op de prijsuitreiking. Daarna kunnen de overige coupons opgehaald worden. Opzich heb ik daar nooit moeite mee gehad. Heb ook wel eens het gevoel gehad dat ik het slecht had gedaan, maar toch punt had. Ja je moet even wachten, dan koop ik een tosti en kijk ik nog een enkele combinatie...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 09:02

Elegant schreef:
Ja je moet even wachten, dan koop ik een tosti en kijk ik nog een enkele combinatie...

En das dus precies de enige reden waarom verenigingen dit blijven doen, hoop op meer omzet!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 09:28

Veel wedstrijden meegemaakt in Friesland en omstreken en eigenlijk liggen alle coupons vrij snel klaar....vind het ergens ook wel prettig....vaak meegemaakt dat je als eerste moet rijden half negen of negen uur en de laatste combinatie pas tegen 13.00 uur klaar is...dat zou dan wel heel lang wachten worden(vooral als je bagger hebt gereden)...Meestal vergeleken we dan zoveel mogelijk de punten om in te schatten of we een prijs hadden....
En dan bedenk ik me nu dat als al die ruiters zouden blijven dat het dan super druk op de parkeerplaats bij de manege zou worden......(zeker in het noorden waar soms wel 28 combies in een baan rijden).
Overigens vind ik wel dat er bij de dressuur wel wat meer aandacht aan de prijsuitreiking mag worden besteed.....bij het springen is het altijd zo super... jij samen met je paard de prijs in ontvangst nemen...ererondje rijden....
Hier kun je zelfs soms bij de dressuur je prijs afhalen..niks geen prijsuitreiking...
Laatst was ik op een wedstrijd waar het jurylid de prijzen uitreikte en voor alle prijswinnaars nog een leuk woordje en wat tips had...dat was tenminste een prijsuitreiking.....

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 09:47

Hier geven ze de coupons ook gewoon voor de prijsuitreiking, erg handig

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 13:07

Dank jullie wel voor de antwoorden! Het is leuk om te lezen dat er overal verschil in zit hoe de verenigingen er mee omgaan.

Weet misschien ook iemand hoe het reglementair is geregeld? Ik meende dat hier een stukje over in stond in de P&S van april 2010 dat dit is aangepast. Kan iemand me daar aan helpen?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:19

Hier weer een uit het oosten van het land :D

Meestal kun je de coupons eerder ophalen, maar heb ook wel concoursen meegemaakt waarbij dat pas na de prijsuitreiking kon. Ben ik geen voorstander van. Kan me nog een concours in Markelo herinneren. Het was bloedheet en iedereen maar wachten op de coupons. Inmiddels stond er een paardje stoofvlees in de trailer, paard wegbrengen kostte misschien te veel tijd (en onzinnige benzine). Ik begrijp dat ze publiek (omzet) willen vasthouden en dat het wel zo netjes is als er nog aupplaudiseerders zijn bij de prijsuitreiking, maar praktisch is het niet.

Ik heb hier in de buurt nog nooit een prijsuitreiking in tenue gezien. Meestal schreeuwen ze gewoon de namen een keer, miniapplaus van het publiek en hoppa naar huis. Ik vind het onzin om voor die drie minuten te moeten wachten.

Mijn mening: Of de prijsuitreiking serieus spectaculair maken en de coupons daarna geven, of een simpele prijsuitreiking en de coupons meteen na het rijden meegeven.

Coupons en prijzen kun je overigens altijd later nog ophalen bij de organiserende rijvereniging.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:09

Als je gereden heb kun je bij ons wel meteen je punten zien.
Maar als je in de prijzen zit moet je uiteraard even wachten op de prijsuitrijking :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:10

De punten op je Protocollen dan he :P

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:28

Wij geven de coupons pas na elke klasse maar meestal hebben we niet meer dan max. 9 in een klasse waardoor het wachten niet heel lang duurt. De prijsuitreiking is 15minuten na elke klasse :)

Nouskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:08

Hmmm.. Ik heb altijd moeten wachten tot de prijsuitreiking.. Apart dat dit per regio zo verschilt..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:15

Verschillend, meestal braaf wachten. (zuid-Holland)
Heel soms kan je ze al meekrijgen (heb het netjes gevraagd, tijdje terug,
aangezien ik onervaren paard op de trailer had staan. Kreeg ze toen gewoon mee.)

Wel vervelend als dan je rubriek is afglopen en ze nog een uur wachten, maar ja.. 't is niet anders.

En ook een leuke, je bent er nog en ze vergeten je te roepen bij de prijsuitrijking.
(want je staat net je paard te laden (Ben alleen, moet dus eerst paard netjes wegzetten, laatst kwamen ze me heel lief halen)
of je staat een stalgenoot haar proef voor te lezen (dit weekeind, maar ze hadden mijn prijs netjes bewaard.))

Op grote zomerconcoursen vind ik het vervelender, warm voor paard op de trailer, grote rubrieken.
En compleet gevecht om je coupons te bemachtigen na de prijsuitrijking.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:37

Inujojo schreef:
Bij ons -Noord-Holland noord- blijven de coupons bij het secretariaat liggen tot de prijsuitreiking. Je kan je coupons pas ophalen na de prijsuitreiking, die meestal een half uur tot een uur na de laatste combinatie uit je klasse is. Alleen bij grote wedstrijden is de prijsuitreiking aan het eind van de dag(deel) en worden er wel eens uitslagen op de startlijsten geschreven, maar op je coupons moet je over het algemeen wachten.

Gelukkig zijn er in het noorden van Noord-Holland vaak kleine banen en hoef je dus niet lang te wachten, als ze dit in Friesland altijd zouden doen zou wedstrijd rijden voornamelijk wachten worden..

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:01

Daisies schreef:
Inujojo schreef:

Gelukkig zijn er in het noorden van Noord-Holland vaak kleine banen en hoef je dus niet lang te wachten, als ze dit in Friesland altijd zouden doen zou wedstrijd rijden voornamelijk wachten worden..

Inderdaad..... en als je elk weekend wedstrijd rijdt en vaak voorin zit is het dus wachten, wachten, wachten....... dus toch wel fijn als de coupons al op tafel worden gelegd....je moet dan zelf maar inschatten of je in de prijzen valt........

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 21:07

Nou, dames heb ik opgevraagd bij de KNHS en het is als volgt:
Wedstrijdorganisatie hoeven niet meer de wachten met het uitreiken van de protocollen/coupons tot na de prijsuitreiking. Deze mogen eerder worden vrijgegeven, maar dit is geen verplichting. Prijzen worden alleen uitgereikt aan de deelnemer die met het betreffende paard in de rubriek is geklasseerd. Verder wordt er door de KNHS verwezen naar artikel 51 over de prijsuitreikingen, maar dat was niet echt de vraag.

In ieder geval iedereen bedankt voor het reageren! Het was leuk om te lezen hoe er bij elke regio er anders mee om wordt gegaan!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:23

Tussen het westen en het oosten zit inderdaad verschil qua prijsuitreiking. Omdat ik vanuit het westen gewend ben om gewoon op de prijsuitreiking te wachten vind ik het 't hier in het oosten bijna snel gaan (wat ook dan weer vrij onpersoonlijk is :o ). Persoonlijk vind ik het niet zo'n probleem een een uurtje te moeten wachten op de prijsuitreiking/coupons, je zadelt rustig af, paard op de trailer, ff wat drinken in de kantine, ff kijken hoe anderen rijden, beetje bijkletsen en dan komt de prijsuitreiking al weer. Als je dicht bij huis bent kan je ook paardlief meteen ff naar huis brengen en dan terug voor de prijsuitreiking.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:38

Ik kom uit Zuidoost Brabant (Eindhoven) en hier is het altijd wachten tot de prijsuitreiking.

En dat is meestal lang....grote kring dus ringen van 30-35 combinaties komt vaak voor, zeker de selctiewedstrijden.
Meestal breng ik mijn paard tussendoor naar huis (als het kan) of ga gezellig naar de kantine of tent (zomerseizoen),
dat is ook wel weer gezellig en goed voor de sociale contacten :j mijn vader vindt de kantine/tent igg wel het hoogtepunt van de dag :D

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:51

Waar ik problemen mee heb is dat je paard dan wel lang op de trailer staat... zeker als het koud is... Stel je rijdt om 9.00 uur..laatste start om half een, een uur...soms duurt het dan nog een uur voor de prijsuitreiking, staat je paard vanaf half tien tot tenminste half twee op de trailer... Je paard wegbrengen kun je alleen doen als je dichtbij woont... (kost overigens ook nogal wat om op en neer te rijden..)..wel is het bij de prijsuitreiking drukker en dat is wel leuk..mits er tenminste een leuke prijsuitreiking is..vind bij dressuur het vaak maar erg saai.......

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:01

Ik vind de uitreikingen vaak weinig voorstellen, je blijft vaak voor een tientje of helemaal niks.