Zenuwen!!!! Wie heeft er tips!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Re: Zenuwen!!!! Wie heeft er tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 10:33

nou dat ga ik zeker dan proberen! Helemaal omdat het ook voor mijn pony kan ( wat ook een ontzettende stress kip is!!! )

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:53

Als je zo zenuwachtig bent dat het je fysiek beinvloedt, probeer dan vanuit je buik, rustig, adem te halen. (Echt. Het helpt.) En neem een kopje thee en zet een muziekje op.

Succes!

KimvWijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:37

Veel wedstrijden rijden;)
Dan wordt het vanzelf minder!!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 18:42

jaaaaa wil ook wel meer wedsrijden gaan rijden, maar helaas kan ik maar 1x per maand op mijn eigen stal starten! Dit omdat mijn pony de trailer niet in wilt :(

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:13

Avantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:22

Het gaat vanzelf weer beter, maar mij is verteld om door mijn neus in te ademen door mijn mond weer uit en dit een aantal keer herhalen. Dus; ademhalingsoefeningen (wat hier al een paar keer is beschreven). Verder rustig aan doen, niet overhaasten.

Hoop dat je er iets aan hebt :D

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:46

hoewel ik al zo'n 100 wedstrijden met mijn ene paard gereden heb ben ik ook zenuwachtig nu ik voor het eerst op het buitenterein ga starten met m'n jonge paard...
vooral ze me er afgelopen zondag weer vanaf mikte bij ons in de buitenbak... ik heb haar afgelopen seizoen gewoon in het BB gestart en dat ging goed maar nu gaan we naar buiten.... ik ben bang dat ik zo zenuwachtig ben en dat het door werkt op mijn paardje.... wie weet is die valeriaan wel een goed idee doet dit verder niks af aan je reactie vermogen?... verder heb ik al een mail gestuurd naar de vereniging van mijn eerste wedstrijd of ik mijn oudere paardje daar als eerste mag starten...
verder nog iemand tips? ik blijf hier in ieder geval ff mee lezen...

FloorHombre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:33

ik heb daar ook altijd last van, voor mij werk goed als ik de tijd ruim plan zodat ik uit kan lopen, want als ik ook nog ga stressen wordt ik echt gek. verder wordt het steeds minder naarmate je waker start!! geloof me!!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:42

tja mijn andere paard start ik al bijna 2 jaar en heb ik alleen last van ''gezonde spanning'' bij mijn jonge paardje kan ik er nu (2 weken van te voren) al niet meer van slapen...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:50

in de sportpsychologie wordt taakconcentratietraining gedaan. Dit houdt in je puur te concentreren op je taak en je af leren sluiten voor de 'ruis' erom heen. Je stelt je van tevoren een realistisch doel voor jouw deelname aan de wedstrijd. Maak het niet te groot, maar haalbaar. En probeer je goed te bedenken dat je meedoet omdat je het plezierig vindt. Geniet ervan, samen met je paard. Vraag je ouders of een leuke vriendin om je tot steun te zijn !!!

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:55

ik gebruik altijd bach.. ook voor me paard we worden er bijde relexst van en toch alert... werkt super! (p.s als je het niet kan vinden in de drogist wij handelen in remedies..)