losrijden en overmatig zweepgebruik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: losrijden en overmatig zweepgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:40

Is niet warrig, beetje verkeerd nederlands ;-)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:43

hahaha beide, ik ben vaak te druk met andere dingen om me heen en wil dan toch graag wat zeggen dus dan gaat het vaak niet zoals ik het wil!
Maar is die vraag van Ts nu beantwoord

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:47

Geen idee, naar mijn idee aardig wel, maar ja, de vraag is of zij dit antwoord wilde horen of liever wat anders!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 22:58

mijn vraag is beantwoord, het is niet helemaal waarop ik gehoopt had, maar ik ga er zeker wat mee doen de volgende keer als ik overmatig zweep gebruik (of iets anders wat niet door de beugel kan) zie. Melden bij een Jury is wel lastig gezien die of nog tot laat zitten te jureren, of ze zijn vaak al weg als wij de uitslag krijgen. Maar melden bij de organisatie is ook al iets, en zij kunnen de jury weer aanspreken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:03

Waar had je op gehoopt dan?

utahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:16

Vreselijk inderdaad...

Maar soortgelijks gebeurt helaas ook in de klasses waar niet meer met zweep mag worden gereden.
Laatst reed een vrouw in de M en ze was met losrijden al onophoudelijk aan het schoppen. Na de proef trapte ze haar paard de baan uit en buiten heeft ze hem even in elkaar getrapt... Toevallig was net de jurywissel en de nieuwe jury zag dit precies gebeuren.... Ze is terug gelopen en heeft haar erop aangesproken. Een discussie wat we binnen konden horen...
Deze jury is om deze reden zelfs iets te laat met haar eigen rubriek begonnen.

Vond ik erg goed van deze jury! +:)+
Laatst bijgewerkt door utahh op 13-01-11 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:20

In België zijn er zeker regels voor, maar ik heb toch nooit iemand een opmerking weten krijgen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:40

utahh schreef:
Vreselijk inderdaad...

Maar soortgelijks gebeurt helaas ook in de klasses waar niet meer met zweep mag worden gereden.
Laatst reed een vrouw in de M en ze was met losrijden al onophoudelijk aan het schoppen. Na de proef trapte ze haar paard de baan uit en buiten heeft ze hem even in elkaar getrapt... Toevallig was net de jurywissel en de nieuwe jury zag dit precies gebeuren.... Ze is terug gelopen en heeft haar erop aangesproken. Een discussie wat we binnen konden horen...
Deze jury is om deze reden zelfs iets te laat met haar eigen rubriek begonnen.

Vond ik erg goed van deze jury! +:)+

Het is natuurlijk erg goed, maar eigenlijk niet meer dan normaal. Wat veel erger is, vind ik, dat er een luide discussie over is geweest. De ruiter had haar mond moeten houden en de woorden van de jury moeten accepteren. Geen discussie over mogelijk...

utahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:10

Hélemaal mee eens!

De hele situatie zegt veel over deze amazone...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:45

Precies, en hoe harder ze protesteert, hoe groter de kans dat ze sancties kan krijgen vanuit de KNHS.

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:50

Ik vind zowieso dat dit niet moet kunnen... een corrigerende tik okay, maar niet overhoop meppen.

Daarnaast vraag ik me altijd af of die mensen nou echt denken dat zo'n paard het snap als ie na de proef nog ff wordt afgerost.... tuurlijk niet, hij wordt er echt niet beter van en de volgende keer zal ie er niet beter van lopen. De ruiter uit enkel zijn frustraties uit, die meestal ook nog eens zijn veroorzaakt door zijn eigen onkunnen. Vervolgens rossen ze hun paard af ipv gewoon ff tegen de trailer ofzo aan te schoppen, voor de ruiter heeft dit hetzelfde effect, de frustratie kan eruit....

Soms kun je dan blij zijn dat je niet weet wat die mensen thuis nog meer met hun beestje doen. Helaas zal dit wel altijd iets zijn wat je ziet gebeuren aangezien die mensen zichzelf niet meer onder controle hebben.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:58

Het is inderdaad heel frustrerend om te zien hoe mensen hun paard na een wedstrijd flinke klappen geven, terwijl het ook deels hun schuld is dat de wedstrijd wat minder ging. Als je paard het echt te bond maakt en je geeft hem een tik, ben ik mee eens. Maar soms slaat het gewoon nergens op! En het gebeurt lang niet alleen bij wedstrijden...