Men gaat altijd wel van het goede uit, maar bij mij op stal zijn altijd KNHS wedstrijden, en dan zie ik soms combinaties voorbij komen ...
Nee, en dat is niet 1 combinatie per de 2 uurtjes dat ik er op dat moment ben, maar tel ik er toch snel een stuk of 5, als het niet meer is.
Mensen willen tegenwoordig alles veel te snel doen, alles moet perfect op het goede moment, niet nadenkend bij het feit dat het ook een dier is die spiermassa moet ontwikkelen, en zo dus zichzelf moet ontwikkelen.
Ik ben zo totaal niet bezig. Ik start nog niet, wil ik wel binnenkort, maar neem vooral veel de tijd. Mijn merrie is ondertussen 5, al bijna weer 6, dus ze kan nu toch al wel wat meer haar best gaan doen. Ik heb geen gemakkelijk paard, maar toch probeer ik de tussenweg te vinden.
Ik heb liever dat ze over een tijdje rond de L2/M1 lekker laag en rond loopt dan dat ik haar naar de oprichting moet vragen, en ik weet zeker dat dit een groot probleem gaat worden. Maar we zien wel hoe het loopt. Je rijdt paard voor je plezier, niet voor de wedstrijden toch? En zoja, dan rijd je de wedstrijden voor je plezier samen met je paard. Maar veel ruiters vergeten dit tegenwoordig ...