Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik heb eigenlijk ook een beetje het gevoel dat het een mode verschijnsel is. Net als bontje onder het zadel en martingaal bij het springen. Melissa_101 schreef:Voor sommige paarden zou het beter zijn als de ruiter geen sporen omdeed, maar dat zie je niet alleen in de B maar ook nog wel in 't M, mensen die constant lopen te prikken!
love_shyboy schreef:Ik dacht ook dat het verboden was, en dat je pas vanaf L1 met sporen mocht rijden ö
Want naar mijn mening, als je in de B al sporen nodig hebt, dan moet je toch eens een paar lessen nemen of je paard wat meer aan het been rijden...
Sporen zijn er om je hulp te verfijnen, alleen in de B is het naar mijn mening niet bepaald nodig met sporen te rijden!

Sporen horen bij je uitrusting, net als dat je een rijbroek aanhebt. Je hoort gewoon met een spoor te kunnen rijden zonder dat je die spoor ook gebruikt.
Daisies schreef:Ik rijd met sporen, waarom zou ik zonder rijden? Ik rijd bijna altijd met sporen dus waarom zou ik ze op wedstrijd af doen?