springoutfit wedstrijden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxFlowerGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:12

Ik heb een wedstrijd-shirtje met kraagje (van kingsland) en met springen heb ik gewoon een staart.
Met de dressuur doe ik er wel een plastron bij om en me haar in een knot met een leuk netje:p

Bij zomerdag (outdoor) dan doe ik vaak dressuur en springen, dus dan ga is 's ochtends weg met plastron en netje dan houd ik het vaak om;)

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:22

Ik heb gewoon hetzelfde als met dressuur :j

lisajenifer

Re: springoutfit wedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:18

Ik heb met springen geen plastron om, en mijn haar gewoon in een staart. Met dressuur draag ik wel een plastron.:D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:22

Ik heb even een vraagje: is het raar om een dressuurwedstrijd te starten met een springjasje? Of zie je dit niet zo vaak?
Ik heb nl. een springjasje gekregen voor mijn verjaardag, maar ga dresuur starten.. Ik kan hem nog ruilen!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:44

Dat ligt heel erg aan het model jasje. Zelf vind ik het niet zo'n probleem.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:29

Ow die jas heb ik ook. Absoluut geen probleem.

AmytjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:46

als ik jullie was zou ik gewoon netjes je plastron aandoen ik doe het zelf ook altijd. Iemand die ik ken is er door een federatievertegewoordiger op aangesproken dat ze geen plastron aanhad en heeft nu een aantekening bij haar naam staan als het nog een keer voorkomt krijgt ze een boete. Het is dus gewoon verplicht.

AmytjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:47

44Myrthe44 schreef:
Ik heb even een vraagje: is het raar om een dressuurwedstrijd te starten met een springjasje? Of zie je dit niet zo vaak?
Ik heb nl. een springjasje gekregen voor mijn verjaardag, maar ga dresuur starten.. Ik kan hem nog ruilen!

ik heb een animo jasje is eigenlijk ook een springjasje maar je ziet er steeds vaker mensen mee rijden ook in de dressuurring.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:57

Amytj schreef:
als ik jullie was zou ik gewoon netjes je plastron aandoen ik doe het zelf ook altijd. Iemand die ik ken is er door een federatievertegewoordiger op aangesproken dat ze geen plastron aanhad en heeft nu een aantekening bij haar naam staan als het nog een keer voorkomt krijgt ze een boete. Het is dus gewoon verplicht.

Dit lijkt me sterk aangezien het zelfs met dressuur niet meer verplicht is om met plastron te rijden, wel moet je dan een omhoogstaand kraagje hebben. Ik heb zelf nog nooit met plastron gesprongen. En rij ook dressuur met mn springjasje.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:02

melissa_93 schreef:
haar altijd in een staart, laatst kwam je de ring niet in als je geen handschoenen en plastron ed aanhad, doe het zelf soms wel soms niet.

wat dom!

wij doen ook geen plastron om, ik deed het al niet, want ik heb een stierennek(hele dikke nek, dus niks past) en ik heb het mijn zus verboden... heb de plastron ergens neergelegd waar zij niet komt. jammer maar helaas, vind het er dus echt niet uit zien! handschoenen heb ik wel altijd aan, maar dan gewoon bruine of zwarte, anders krijg ik blaren.. mijn zus daarentegen draagt nooit handschoenen, ze krijgt nooit blaren, met handschoenen zegt ze dat de teugels dan uit haar handen 'glijden'.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:14

Volgens mij staat er in het regelement dat het óf een blouse met hoge en dichte kraag moet zijn óf een plastron...
Zelf een net blousje zonder plastron met springen en een staart. in de zomer combineer ik dressuur en springen op 1 dag dus dan spring ik ook met knot(mét pareltjes:P) en vaak doe ik wel mn plastron af omdat ik daar al genoeg tafeleren mee hgeb gehad tijdens het springen!

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:38

ik heb een wit t-shirtje met lange mouwen en ik heb er ook een met koten mouwen maar die hebben bijde geen kraag dan wel plastron?
en ik heb een jasje met een split en sit mooi netjes om me heen kan ik gwn mee springen tog? en ik vind het altijd een beetje voorschut om een body protector aan te hebben :o is dat voorschut ?
en hoe zit dat in de zomer met zomer tenue ?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:05

utleta schreef:
ik heb een wit t-shirtje met lange mouwen en ik heb er ook een met koten mouwen maar die hebben bijde geen kraag dan wel plastron?
en ik heb een jasje met een split en sit mooi netjes om me heen kan ik gwn mee springen tog? en ik vind het altijd een beetje voorschut om een body protector aan te hebben :o is dat voorschut ?

Wanneer je een gewoon shirt aan hebt móet je een plastron dragen.Ik vind dat met alle jasjes gesprongen kan worden(mag sowieso) zelf rijdt ik ook met een dressuurjasje in de springring, en eigenlijk krijg ik alleen maar complimentjes dat ik zo een mooi net jasje aan heb:P
Met bodyprotector sta je níet mee voor schut! Een bodyprotector draag je niet voor het mooie! die draag je voor de veiligheid! Persoonlijk spring ik tegenwoordig ook met bodyprotector gekozen voor MIJN veiligheid! en niemand die er raar van opkijkt. De meeste(vooral ouderen) die erbij nadenken vinden het zelfs verstandig dat je de beslissing hebt genomen om voor je eigen veiligheid te kiezen.
Zomer tenue moet een shirt/blouse met lange mouwen of mouwen waarbij de oksel ook met stof bedekt is zijn. indien een shirt zonder nette kraag een plastron erbij. Ook moeten de kleuren van het shirt of de blouse rustig en ligt van kleur zijn(staat verder precies in de regelementen).

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:22

M_Vainqueur schreef:
utleta schreef:

Wanneer je een gewoon shirt aan hebt móet je een plastron dragen.Ik vind dat met alle jasjes gesprongen kan worden(mag sowieso) zelf rijdt ik ook met een dressuurjasje in de springring, en eigenlijk krijg ik alleen maar complimentjes dat ik zo een mooi net jasje aan heb:P
Met bodyprotector sta je níet mee voor schut! Een bodyprotector draag je niet voor het mooie! die draag je voor de veiligheid! Persoonlijk spring ik tegenwoordig ook met bodyprotector gekozen voor MIJN veiligheid! en niemand die er raar van opkijkt. De meeste(vooral ouderen) die erbij nadenken vinden het zelfs verstandig dat je de beslissing hebt genomen om voor je eigen veiligheid te kiezen.
Zomer tenue moet een shirt/blouse met lange mouwen of mouwen waarbij de oksel ook met stof bedekt is zijn. indien een shirt zonder nette kraag een plastron erbij. Ook moeten de kleuren van het shirt of de blouse rustig en ligt van kleur zijn(staat verder precies in de regelementen).
ok dankjee

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:58

plastron hoeftniet, maar ik werd ereens op gewezen (door jury) dat ik dan wel die speld door mijn blouse moest doen!
Het liefst gewoonmet staart springen , maar als ik op dat cc ook dressuur met knotje (alleen dan zit mijn cap wat voorover, die je iets minder :P)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:09

ik heb wel altijd een plastron omookal zie je die niet door mijn bodyprotector :Y)
maar eerst had ik ook vaak een knot, nou gewoon een staart *D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:13

ik doe mijn haar in een staart of in een vlecht, en ik draag een plastron :j Ik spring ook gewoon met m'n dressuurjasje, heb er maar 1 en ik ga echt geen tweede kopen omdat dat mooier staat ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:17

Amytj schreef:

Volgens de nieuwste regels van de KNHS is een plastron niet eens meer in de dressuur verplicht, mits je een witte blouse met dressuurboord draagt.

d. een bijpassende witte of gele plastron of stropdas, wanneer een dressuurblouses
wordt gedragen is het dragen van een plastron niet verplicht. Bron: KNHS.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:18

Doen jullie dan wel een speldje op als je geen plastron om hebt?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:36

Met springen doe ik echt geen speld in. Al die keren dat ik bij de jury zat met springen heb ik ook nooit gehoord dat dat de details zijn die mee spelen in het tot stand komen van je punten. Eerste wat ze belangrijk vinden is dat je rechtstreeks naar de jury rijdt. Dan dat je je correct meldt en als de combinatie er netjes verzorgd uit ziet zijn ze vaak al meer dan tevreden.

Met dressuur heb ik wel een plastron om, maar deze zet ik niet vast aan de blouse. Wanneer springen en dressuur dan vlak na elkaar komen kan ik de plastron zo af doen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:24

Plastron is ook met dressuur niet meer verplicht sinds april 2009.

Met springen doe ik het sws niet om. Ik vind het een beetje nutteloos ding.
@Rhys: Ik niet, mijn speld zit standaard aan mijn plastron :Y)

Mijn haar doe ik gewoon in een staart.
Zo'n knot met parelnetje kan ook best met springen, zelf zou ik het niet doen.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:56

Ik was een x mijn plastron vergeten en had toevallig - lekker handig , ik weet het -
een v hals shirt aan.
en er is een enorme heisa om gemaakt haha. :Y)
zorg gewoon dat je iets hebt dan netjes dicht is tot je hals