Wedstrijddoelen 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:42

Mijn doelstelling voor dit jaar was om de startgerechtigdheid van het M1 dressuur en L springen te halen.
Helaas is mijn paard na de eerste keer L2 (in maart) en na 5 winstpunten en het GK in het B springen geblesseerd geraakt en tot op het heden staat hij nog op het land om hiervan te herstellen.
Wel is gezegd dat hij nooit meer geschikt zal zijn wat betreft de sport. Een rotjaar wat dat betreft dus!

Inmiddels heb ik een jong springgefokt paard te rijden te krijgen en daarmee zijn mijn doelen voor dit jaar onzeker.
Ik heb geen idee hoe hij gaat reageren op vreemd terrein en wil dit ook vooral niet overhaasten.
Als ik eind 2011 ontspannen met hem op concours kan gaan, met wederzijds vertrouwen en dat allemaal in volle gezondheid... Zou ik echt al ontzettend tevreden zijn! :)
In wat voor klasse en discipline dat tegen die tijd is vind ik op dit moment niet van belang.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:08

hmmm ik meen dat ik ook eens mijn doelen voor 2010 had opgeschreven, maar kan ze zo niet meer terug vinden.

met cacharel heb ik mijn doel zeker bereikt. die liep succesvol zz licht en daar heb ik inmiddels ook al een punt mee gehaald in het zz zwaar. mijn doel met haar voor 2011 is.fit en gezond houden en wedstrijdervaring op doen in het zz zwaar, en indoor 2011 (????) lichte tour startgerechtigd zijn en misschien al wel eens gestart. een slipjas is wel een heel leuk doel om naar toe te training natuurlijk.

mijn doel met arrow voor aankomend jaar is hem fit en gezond te houden, aangezien hij afgelopen jaar een banketstaaf blessure heeft gehad en daardoor het zomerseizoen heeft gemist. met hem wil ik graag in 2011 weer de wedstrijdring in, en dan in de klasse z1/z2 starten.

mijn doel met double u is, in het jaar 2011 zadelmak (laten) maken en misschien starten in augustus bij de gerdine hoeve en in december de vsn selectie.

CalvinenGino

Re: Wedstrijddoelen 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:10

Met mijn jonge ventje, voor het eerst in mei officieele starten en dan eventueel direct 1 winstpuntje meepakken :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:08

Op 23 Januari hebben wij ons wedstrijd debuut... Hmmm mijn doelstelling? Aan t einde van het jaar L2 met winst te zijn? Of ben ik dan heel erg optimistisch...... :o In ieder geval staat de training op n laag pitje want met dit weer :brr: kunnen we niet veel. :n Verder is t natuurlijk wel dat gezondheid op nummer 1 staat ;)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:09

ik wil graag mijn jonge bees startklaar maken en gaan ontdekken hoe wedstrijden in elkaar steken

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:48

Ik vind het altijd heel eng om doelen te formuleren. Er kan zoveel tussen komen qua gezondheid van mens en dier.
Maar heel voorzichtig dan: met mijn ene paard hoop ik eind volgend jaar Z2 met winst te zijn (nu Z1 met winst) en met mijn nieuwe paard wil ik indoorseizoen 2010/2011 M2 of Z1 starten (afhankelijk van hoe de nieuwe proeven eruit gaan zien en of het dan nog zinvol is de M2 over te slaan :D )

Heeft iemand trouwens linkjes van vorige topics, dan kan ik zien of ik daarin wat gepost heb.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:52

Mijn doelen waren voor 2010 met Paledo M1 + 5 (gehaald) en B + 5 springen (niet gehaald). Hij is in juni 2010 verkocht, dus met hem kon ik niet verder.
Met Myrthe, de jonge tinkermerrie (4 jaar) ben ik in april 2010 gestart met als doel L2 startgerechtigd te zijn eind 2010. Halverwege het jaar doorgeschoven naar L2 + 5 en dat ook royaal gehaald.
Baggio wilde ik graag M2 + 1 mee worden, ook gehaald.

Voor 2011 stond met Baggio de Z1 op de planning, maar die ligt uit de running ivm een peesblessure voor het hele jaar. Dus blijft enkel Myrthe over, doel is om M2 startgerechtigd te zijn eind 2011. Moet haalbaar zijn.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:57

Mijn doelen voor eind 2011:

Eindelijk een x 60% met Vulkaan in de PSG.
Tomboy met winst in het ZZL.
Annabelle met winst in het Z2.
Doreanne met winst in het Z2.
Bondgirl met winst in het M1/M2.
Hopelijk de Sjiem dit voorjaar weer terug in de sport en de laatste puntjes in het ZZZ mee pakken.

Hard door oefenen dus maar weer.Hoop dat het weer een beetje mee werkt en alles eens blessurevrij kan blijven!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:25

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:37

Mijn doel van het jaar 2011:

Onze startkaart is aangevraagd en vanaf januari beginnen met officiele wedstrijden te rijden en hopelijk eind van het jaar wel ergens L te zijn.
En heel veel genieten van mijn paard natuurlijk. <3

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:42

Met mijn jonge numero uno eind van het jaar L springen zijn :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:45

Vorig jaar had ik geen doel aangezien mijn doel voor dat jaar ook niet uitkwam....ik had mezelf opgelegd een officieel springparcours te gaan rijden! Maar goed, dat doe ik misschien wel nooit, misscchien ook wel. Ik ben allang blij dat mijn paard en ik weer de goede kant op gaan na bijna een heel jaar tobben.

Ik zou graag meer winst in het Z1 halen en dan liefst ook bij wat strengere jury's. Hier in de regio is het bijzonder hip om sinterklaas jury's uit te nodigen die alles kado geven...das leuk voor een keer maar ik wil mijn punten verdienen. Of ik ooit richting het Z2 ga, weet ik nog niet. Dat ligt aan zoveel dingen, vind ik passende instructie, blijven mijn paard en ik doorbouwen aan wat we nu begonnen zijn, blijven we gezond genoeg om fanatiek te rijden etc.

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:47

Mijn doel voor 2011:

Belangrijkste; Paard en ik gezond blijven en nog steeds met plezier wedstrijden rijden!
Verder hoop ik Z2-startgerechtigd te worden (denk niet dat het daadwerkelijk Z2 starten erin zit voor 2011), ik ben afgelopen weekend voor het eerst Z1 gestart.
Daarnaast wil ik ook wat BB parcoursen gaan springen en wie weet nog wel een keer echt B!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:29

Afglopen jaar is het niet gelukt, ik wilde graag ZZ licht gaan starten, maar na een gebroken zadel boom wilde het maar niet de goede kant op gaan, nu hoop ik dat het eindelijk weer de goede kant op gaat en heb ik voor komend jaar dus hetzelfde doel.
Verder heb ik 2 jonge paarden om te starten en vind ik het moeilijk om daar een doel voor te stellen, eerst maar eens zien hoe ze het doen als ze mee gaan. :P

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:35

mijn doelen voor 2010 zijn;

de paarden gezond en fit houden en cacharel uitbrengen in de klasse zz licht en verder doortrainen.
arrow boy van de zomer gaan starten in de klasse M1, en hopelijk eind 2010 m2 startgerechtigd te zijn

grappig, ik heb beide doelen dan ook echt behaald :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 08:20

Ik heb ronduit een sjitjaar achter de rug, weinig gereden, weinig wedstrijden en dus niet de doelen bereikt die ik wilde bereiken.

Wrangler was L2+8 en heeft afgelopen jaar 2 wedstrijden gelopen en geen punten bijgehaald omdat hij weinig getraind is geweest en de voorbereiding dus ook maar zozo was. Daar ga ik nu terug mee beginnen en mijn doel voor eind 2011 is M2+1.
Devdan liep L1+0 en is inmiddels L2 gestart maar was toen erg stout door te weinig routine. Die wordt nog steeds rustigaan onder het zadel gewerkt omdat er nog veel verbeterd moet worden. Doel eind 2011 M1+1.
Future was nog niet gestart, is nu wel een keer gestart maar was zo bang ze niks deed dan stoppen en slaan naar passerende paarden en mensen. Ik kan haar dus alleen meenemen naar buitenconcoursen met veel ruimte wat dus al wat beperkt en zolang ze zo bang is zal ze geen punt lopen vrees ik. Doel eind 2011 B+5.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 08:27

Heb eigenlijk geen doel gehad voor dit jaar...
Doel voor volgend jaar is met de Rhodium en de Rousseau Z2 met wp te zijn. :D
De Rhodium start ik in Januari Z1 en de Rousseau heb ik al een paar keer Z1 gestart.

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 08:29

Wilde van de zomer eigenlijk al L gaan starten, maar het ging echt helemaal niet!
We zijn in alle rust gaan verder trainen, ineens viel het kwartje :D
Nu gaan we januari het L in, ietsje later dan gepland, maar wel heel tevreden over afgelopen jaar!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:19

Ik weet niet precies meer wat m'n doelen voor 't afgelopen jaar waren, maar aangezien d'r een paard weg is gegaan en er weer nieuwe bij zijn gekomen zijn die doelen toch niet meer geldig :+

Zo ist is in april zadelmak bij mij gekomen en daar ga ik in januari L2 mee starten, hoop ik dit jaar toch min. M1 met winst mee te zijn.
Met Schumi hoop ik onderhand eindelijk eens te gaan starten in de cross!
Flo mag lekker op de wei verder groeien (niet te hard, ze mag niet te groot worden, haha)

En verder hoop ik gewoon dat 't een gezond jaar wordt zonder veel blessures en dat soort gesodemieter..

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:57

Voor dit jaar had ik eigenlijk geen doelen, misschien de B beetje uitrijden. Inmiddels de B en de L1 uit en morgen het L2 debuut. Doel was ook wel paard gezond en happy houden. Dat is bijna gelukt, op een korte mysterieuse blesure een maand terug (die ook mijn weg naar mijn L2 debuut heeft belemmerd en dus eigenlijk alle glazen heeft ingegooit voor de hoop dat ik nog een puntje in de L2 zou halen dit jaar)

Volgend jaar wordt ons laatste jaar en mijn doel is om M1 gestart te hebben, liefst met winst. En wie weet als het kwartje op wedstrijd eindelijk ook eens gaat vallen dat ik het wel bijstel naar M2 gestart, maar dat is wel heel erg optimistisch..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:45

Kan mijn doelen van vorig jaar niet meer terugvinden, maar ik denk dat ik Z startgerechtigd als doel gesteld had. Dat is ook gelukt, met Lis heb ik inmiddels zelfs al 4 punten in de Z1. Voor 2011 hoop ik Z2 gestart te zijn. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, op dit moment zijn de wissels nog niet altijd even fijn, maar we oefenen vrolijk verder. Belangrijkst is dat ze gezond blijft en haar werk met plezier blijft doen.

Daarnaast heb ik nu nog een projectje wat ik misschien ga starten, daarmee zou het doel dan zijn minimaal winst in de L2, liefst winst in de M1.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:02

Mijn doelen voor 2011 zijn lekker in het M1 dressuur gaan starten en misschien wel M2 startgerechtigd worden. Voorderest gaan we lekker in het L springen starten en dan is het doel M startgerechtigd worden, en we gaan lekker veel crosstrainingen volgen aantal B crossen starten en dan hoop ik een beetje aan het eind van het seizoen ons L debuut SGW te gaan starten :)

echter gaan we pas na de winter weer fanatiek starten/trainen omdat we nu eigenlijk vrij weinig kunnen

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:31

Ik hoop dat Zens eind 2011 Z1 loopt :)
Verder heb ik geen idee meer of ik een doel had voor dit jaar en wat die dan was.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:49

het doel van 2010 was onze haf en de Gribaldi x Ferro die ik rijd zadelmak en braaf te hebben ;) dit is beide gelukt.

Mijn doel voor 2011 is Broadway B te starten en mits hij niet verkocht wordt L1 te worden.
Mijn doel voor 2011 met Aron is hem B klaar te krijgen en eventueel te starten. :)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:27

Met mijn beide paarden die ik nu M1 start, wil ik M2 starten. Met de ene is dat doel al bereikt behalve dat ik gestart ben :+
En met de andere moet het ene puntje toch ook lukken. En dan houdt het met die wel op, aangezien ik hem deel met mijn partner en het nu heel lastig wordt.

En ik hoop dat het met mijn jonge paard zo voorspoedig voorloopt, dat ik hem later in het jaar een B-proefje of een proef voor jonge dressuurpaarden kan starten :):) Maar hij is nog niet eens zadelmak dus dat moeten we nog bekijken hoe dat gaat ;)

Oh ja, doelen voor 2010. Volgens mij was dat M2 te starten met ulisse, dat had wel gekund maar is door allerlei omstandigheden niet gebeurd...volgend jaar beter.