Tja, ik weet dat ik bij een uitstervend ras behoor omdat ik op concours zowel spring als dressuur. Zie mezelf ook niet als dressuurruiter, meer als springer die dressuurt omdat dat er ook is. Alle paarden lopen fluitend naar het M maar dan kan ik het niet meer. Vergt toch iets meer specifieke training als de basis die ik heb voor het springen. Pak zo af en toe een winstpunt mee maar rijd niet meer voor de prijzen
Zit er niet zo mee hoor...
Heb ooit tijdens een kampioenschap ook eens zo'n leuke ervaring gehad. Moest gelijk springen en dressuren. Kan een boel maar op twee plekken tegelijk zijn is me nog nooit gelukt.
Na overleg moest ik eerst dressuren
(was me altijd geleerd dat springen voor dressuur gaat)
Toen ik terug kwam van dressuur was het parcours weg
Zou er 's middags om 3 uur weer staan speciaal voor mij
Ik om half drie op paard naar de ring. Was nog rijstijl aan de gang maar dat was zo klaar zeiden ze. okee ik spring een paar sprongetjes, kom terug, "nee we lopen nog iets uit maar het duurt niet lang meer" Zucht, daar loop je dan.... uiteindelijk om 16.15 gesprongen
nadat ik al wel twintig keer hetzelfde zinnetje gehoord had. Vond 3 balken nog een hele prestatie. Vond het zwaar zwaar zwaar waardeloos, Zeker op een kampioenschap.
Citaat:
Da's wellicht meer een probleem voor de KNHS omdat die ervoor gezorgd hebben dat er nu tweemaal zoveel winstpunten moeten worden behaald om te promoveren, en de ruiters dit gaan compenseren door tweemaal zo vaak te starten
Tja, dat was het logische gevolg he. Maar zover kunnen ze niet vooruit denken. Mensen zoals ik die gemiddeld 15 keer per jaar op concours gaan worden lekker afgestraft. Snap wel van die redenering "bescherming" van de jonge paarden maar nu moeten ze nog vaker
De echte puntenjagers starten gewoon zo vaak mogelijk terwijl het behalen van een sportpredikaat bij je merrie gewoon een keer zo duur is geworden. Ben ook benieuwd hoelang deze regel blijft bestaan. Net zo'n domme regeling als bij springen met de tweede weigering uitbellen. Als ie een keer stopt groet je af en vertrek je, kan toch ook niet de bedoeling zijn geweest. Is ook geen bal aan voor de bezoekers al die afgroetende ruiters. Daar kom je niet voor kijken.