andereas19 schreef:nou dat vind ik leuk om te horen dat een haflinger het ook kan maar op mijn club hadden ze het gezegt jah ik zou nog 1 jaar bij de pony's gaan
dan heb je een aparte club
je MAG namelijk vanaf dat je 18 jaar bent, niet meer (rijdend) lid zijn van de ponyclub voor zover ik dat weet.
je moet dus ongeacht of je dat niet zelf wilt/mag van je ouders zowiezo naar een paarden vereniging en paarden concoursen starten.
wil/mag je dit niet? dan zul je lidloos zijn en verder geen (officiele) concoursen kunnen rijden.
wie weet kun je iets regelem met je club dat je bv de clublessen, clubconcoursen kunt meestarten als ponylid,maar ik geef eerlijk toe..
als jij dan lid van mijn club was geweest, had ik dan een klacht ingediend bij eventuele deelnames aan clubconcoursen 
men gaat niet voor niets met 18 jaar over, is niet bepaald eerlijk op concoursen voor de echte jongere ponyruiters als men na 18 jaar nog doodleuk bij de kinderen mag starten 
ikzelf heb ook een pony ( Tinkers), en start deze gewoon officieel vanaf dag 1 tussen de paarden.
als jij je zaken goed op orde hebt, zul je prima mee kunnen komen, en gewoon concoursen kunnen starten