De rotste opmerking die je ooit hebt gekregen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:17

Toen ik mijn vorige paard net had gekregen van mijn moeder en ik er vreselijk blij mee was (hij had geen papieren) zeiden mijn stalgenootjes: "wat zielig dat je moeder geen echt paard voor je koopt, en dat je het met zo'n vodje moet doen" Maar wie het laatst lacht lacht het best want toen ik eenmaal Z2 reed hadden ze met hun eeuwige L-paarden wel het nakijken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:30

Ik had een C-pony waar ik altijd mee aan het vechten was, ik was hartstikke gek met dat diertje, maar met rijden was het altijd een drama. Mijn moeder dreigde dus iedere week dat hij weg zou gaan als het niet beter werd. Op een gegeven moment kwam ik na weer een mislukte proef bij de jury, en kreeg toen het advies mijn pony maar te verkopen "want je doet zo goed je best maar dit word toch nooit wat". Mijn moeder stond er vlakbij dus ik zag het al aankomen... en schoot al zowat vol, waarop de jury er nog een leuke draai aan probeerde te geven:
"Of springt ie dan heel goed?"
Huilen Huilen NEE OOK NIET! Huilen Huilen

Anyway, de pony is gebleven...

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:37

Rotste opmerking vond ik over mijn 1e liefde. "rot die dikke rooie eruit en koop een paard waar je wat mee kan met DAT kom je de B nog niet eens door" Boos! Ben lekker toch L2 + winstpunten geworden en heb ook een heel aantal wedstrijden met haar gewonnen! Haha! en ik ben nog steeds gellukkig met haar ondanks dat het misschien geen mega goed sport paard is. Schijnheilig
Daar is nu ook een oplossing voor gekomen... Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:38

ik zat te schrijven vorige wedstrijd bij de jury, toen kwam er een stalgenootje de ring in.... ik vond het heel netjes gaan... hoor je de jury ineens "Goed paard... kan ver komen.... alleen jammer dat zij niet kan rijden..... "

Gelukkig hoorde ze het zelf niet....

Was trouwens in de L1

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:29

ok ene beetje oftopic ik wil ff een complimentje vertellen!!
Mijn paard werd behandeld door de fysiothearpeut en hij zei zo dit paard heeft et maar moeilijk met z'n spieren, maar hij wil wel, je hebt ook van die bokken die gaan geoon keihard tegen de bahandeling in...die van jou wil graag...das een goeie eigenschap!! Haha!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:44

ach ze zeggen altijd over mijn paard dat ze een ezel is , omdat ze een grotere maat oren heeft dan andere paarden. Nou ze zeggen maar want mijn paardje doet het anders wel heel goed

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:52

Toen ik Sjors (Haflinger x KWPN) nog reed zeiden ze:
Rijden met dat sterke botte kalf?
Je bent niet wijs, als frikandel brengt ie meer op.

We zijn uiteindelijk op onze manege Kampioen Springen en Reserve Dressuur geworden... Haha!

Toen ik voor de eerste keer Cerutti reed zei Cerutti z'n dierenarts:
Henry weet niet waar je die vandaan hebt, en wat je denkt dat die meid kan... maar rijden kan ze niet

Heb daar thuis om gehuild... Maar hij had ook wel gelijk, moet ik achteraf toegeven. Ik had net de overstap van pony naar paard gemaakt... en reed tot zeer kort daarvoor manegepaarden. Iedereen met een eigen paard weet dat er een heel groot verschil zit in het rijden van een eigen en een manegepaard.

Gelukkig is het stukken vooruit gegaan dankzij Henry en Cerutti's hulp...
En ben ik ze nog beide erg dankbaar voor de kans, het vertrouwen en hun moeite OK dan!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:26

Heb je even? Ik heb groningers dat zegt alwel genoeg Haha!Ik moet wel zeggen dat er ook heel vaak positief op gereageerd word.Maar ik heb ook echt wel eens staan janken.

Met de moeder van Lodewijk en Hinke starte ik in de B, de proef ging niet helemaal zoals het hoorde (net van het veulen af etc) als commentaar kreeg ik van de jury dat zo'n paard voor de ploeg thuis hoorde en niet in de dressuurring.
terwijl ik goed mijn best deed niet in tranen uit te barsten is mijn vader behoorlijk boos geworden.
Hij en Akerna (hier van bokt) stonden er naast.
Is geloof ik nog een klacht bij de vereniging geworden.

de opmerking van 'wil je niet een echt paard voor de wedstrijden' en wat moet je nu met zo'n paard '' heb ik regelmatig aan moeten horen.

Vroeger op de rijvereniging wilde een aantal mensen niet eens naast mij uitstappen omdat ik maar een groninger had...

Met Lodewijk durfde ik in het begin niet eens te gaan starten puur omdat ik echt geen zin had in die rotopmerkingen.Nu ben ik wat ouder dus ik laat ze maar kletsen.
Ik heb er lol mee en das 't belangrijkste toch?

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:38

De meest rotte opmerking ooit, kreeg ik op een van mijn eerste wedstrijdjes met Isolda. Isolda was drie, ik iets van 14 denk ik en een meisje waarmee ik in de klasse reed zei tegen mij:
"je kan net zo goed niet mee doen, ik win toch!"

Daar stond ik dan. Met mijn eigen beleerde paard, apetrots in mijn apepakkie. Zij won inderdaad.

Ach en de opmerkingen zoals: Wat moet je met dat beest, die is gevaarlijk/ niet betrouwbaar/ te vet/ te ouderwets van type etc.etc. daar luister ik gewoon niet naar Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 15:41

Gister nog per abuis een lompe opmerking gemaakt Bloos.

Wij gaan 3 keer per week rijden samen met een haflinger en een tinker. Dus ik gisteravond: 'laat eerst de pony's maar voorgaan'. Haha!.

Baasjes waren van mening dat het toch echt geen ponys waren Boos! .

Sorry hoor Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:02

"Is dat jouw paard? Ohja.... enne... kan je daar ook op rijden dan?"

Hoefsmid: "Koop nou eens een normaal paard, dit paard heeft geeneens hoeven!"

En vooral als ik aan dressuurmensen vertel dat ik een Tinker heb krijg ik rare reacties..

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:21

Roos was vroeger altijd heel snel, vooral in de galop zag je dat goed..
En als we dan op wedstrijd waren, was roos altijd de snelste in de galop..
En dan moest je je proefje rijden, en in de galop scheurde ik altijd door de bak.. en ik had 2x gehad dat er stond, dit is rengalop.. Dat vond ik toch zo rot, hoe weten hun dat nou, rengalop bij roos was nog sneller..
Tja, als ze verwachten dat elke pony netjes langzaam gallopeerd was het voor hun idd rengalop..

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:11

De hoefsmid "wanneer ga je hem eens inrijden straks kun je weer een nieuw paard kopen"
Hallo niet iedereen heeft een paard voor de wedstrijdsport
En ook eens iemand "dat is typisch een haflinger he?"
en mij moeder vaak tegen iemand "wij hebben ook een Haflinger"
ik heb dus een Haflo-Arabier en dat is kwa karakter en uiterlijk duidelijk anders dan een Haflinger.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:16

Ohja en de hoefsmid ook eens "die is zeker al wat ouder?"
Hij was 2 jaar! zucht... zo'n man die jaren volop in de paardensport zit kan toch wel door een vieze wintervacht heen kijken?

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 19:38

Ik heb van een zeker persoon wel eens te horen gekregen "dat mijn paard een oude tuiger was en dat ze nog nooit zo'n lelijk beest had gezien. Verder vond ze het helemaal grappig dat ik me zo had laten oplichten dat zij voor haar 'krack' nog minder had betaald dan ik voor mijn 'slachtknol' " .

Fijne dingen en triese mensen zijn dat Misselijk
En al weet je zelf dat het niet klopt (mijn paard is een 9 jarige hannoveraan, en idd geen schoonheid maar zeker ook niet lelijk Knipoog) , het raakt je wel..

Van jury's heb ik nooit naar commentaar gehad. Al zullen er ongetwijfeld zijn die dachten 'wat doet DAT hier' (toen gras alleen maar met kop recht de lucht in wou lopen en ik 133 punten had Nerd ) , maar dat was ook terecht Haha!.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 23:24

tiamo schreef:
Toen ik mijn vorige paard net had gekregen van mijn moeder en ik er vreselijk blij mee was (hij had geen papieren) zeiden mijn stalgenootjes: "wat zielig dat je moeder geen echt paard voor je koopt, en dat je het met zo'n vodje moet doen"

Tiamo is mijn lotgenootje Knipoog
Alleen ik had ook nog eens heel hard gewerkt om het beestje zelf te betalen Clown

Wat ik vandaag trouwens allemaal naar mijn hoofd gekregen heb tijdens mijn stagebeoordeling durf ik niet eens op bokt te zetten Bloos

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 05:07

Ik denk dat rotopmerkingen aan mij voorbij gaan? Haha!

Wat me wel bijgebleven is, was in de tijd dat ik nog op de manege reed.
Op een heel fijne, lieve enz. maar uiterlijk nogal vreemderige kruising: bont, van voren paard en van achteren (kleine) pony.
Zegt er zo'n bakhanger: "Dzjeez', hebben ze die bij een wasmiddel kado gekregen ofzo?"
Het grapje vond ik origineel, maar ROT dat ik me voor dat arme paardje
voelde...
.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:45

Toen ik nog net wat met een hele jonge knollig Larsje wat op lessen kwam en zo (en hem dus nog niet als een superknol had lopen) vond ik het best wel goed gaan, tzag er misschien niet netjes uit maar hij ging er niet vandoor en was hartstikke braaf. Krijg je nu te horen, nu je de pony wat hoger start met dress en het er al aardig op begint te lijken:"Gelukkig heb je hem nou eindelijk wat meer aan de teugel, vroeger vond ik het er niet uit zien"Dankuwel.. OK, ben het er mee eens maar toch.. En je hoort hier en daar, ja die pony is hartstikke mooi maar die erop kan echt niet rijden. Maar das gewoon standaart van die jaloerse praat.. Luitjes die zichzelf alles vinden en in de bek zitten te scheuren en alles om zo'n beestje nageeflijk te krijgen Scheve mond veel succes want zo lukt et nooit.. Ik haal nou iedereen lekker in (rij L2 en heb soms dik in de 170, altijd wpen)

Niet echt zo erg als jullie.. Verder alleen nog een keer gehoord:'Wat heb jij een oud zadel, die van mij is veel mooier" Ja, en? Was idd oud zadel en was niks moois meer aan maar ik had niks anders op dat B-ponytje (kreeg er zelfs zere kont van maar het was een zadel).

groetjes Hester[/img]

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:51

Iemand die ik kende, was bij dezelfde handelsstal geweest als waar ik Bill gekocht had.
Op een gegeven moment was ze kwaad op me, en toen zei ze: Bij Rob ** op stal waren ze allang blij dat er een idioot kwam die die dorpsgek (mijn paard) wilde kopen, want ze dachten al dat ze hem nooit verkocht kregen.
Laat ik nu al 11 jaar superblij zijn met mijn dorpsgek.
Priscilla (niet op bokt Knipoog ), eat your heart out. Tong uitsteken
Ik heb me er trouwens nooit wat van aangetrokken.

Fierolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:31

ik heb nooit een rotopmerking gehad eigenlijk.. alleen vroegen mensen van de winter weleens hoe oud of mijn pony was, hij had zo´n dikke vacht en liep wat stijf.. hij was toen nog 8 , maar moet je hem nu eens zien, super glanzend, kortvachtje mooi pony! haha

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:39

Echt een rotopmerking was het niet, maar ik heb er wel om moeten lachen.

M'n moeder zei heel vrolijk tegen mij: "Goh, dat paard daar lijkt wel wat op Snoopy".

'Dat paard daar' was een gigantisch dikke fjord.
En mijn Snoopy was een superchiq Palominokleurige NRPS-merrie....

Thanx mam!
Laatst bijgewerkt door carola op 31-07-03 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:45

Ik heb 2 voorvallen die mij bijgebleven zijn.

De eerste was door een jurylid over de pony van de dochter van mijn ex-vriend. Ik zou haar voorlezen (in de M1) en zij rijdt alvast een rondje in de bak. Zegt dat mens: "wat is dat voor iets!? Hoe is het mogenlijk dat ze met die gangen in de M is gekomen.... ze kan beter een echte pony nemen want dit ziet er niet uit.." En nog zo wat opmerkingen in die trant. Oke, Twilight had waarschijnlijk wat Hackney-bloed erin zitten maar omdat nou zo te brengen.... Verward Ik heb met de tranen in mijn ogen voor staan lezen zo hard kwam dat aan Verdrietig (Ik heb het nooit tegen haar kunnen zeggen, ze was zo apetrots op haar pony!)
Gelukkig hoorde ik later een jurylid zeggen dat die lichte knieactie hem juist iets aparts gaf

De tweede kon ik eigenlijk wel om lachen. We hadden mijn vorige paard opgehaald van het land waar hij 3 maanden op rust had gestaan. Hij kwam niet door zijn vacht heen, en eind augustus zat hij dus nog zo goed als in zijn wintervacht en hij zag er inderdaad niet uit Tong uitsteken
Halen we hem op de manege uit de trailer, zegt een van de kinderen die staan te kijken: "Jezus wat is die lelijk zeg!" Ze had op dat moment nog gelijk ook....

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:30

Nou ik kan jullie nog niks vertellen maar ik weet nu wat me te wachten staat als ik met mijn meter hoge andalusier ga starten bij de paarden met zn knieachtie. OHOH, ik durf geloof ik niet meer.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:36

Toen de dierenarts een keer kwam die Jordy(vorige pony) een prik moest geven..draaide ik me hoofd weg omdat ik daar niet tegen kon (ben bang voor naalden en prikken en alles daar omheen) kreeg ik te horen dat ik me niet zo moest aanstellen.
Jordy die maakte ook nog een angstig huppeltje en ja hoor Jordy moest zich ook niet zo aanstellen Boos!
Nougoed de dierenarts had ook wel een beetje gelijk..zo erg is zo'n prikje nou ook weer niet..maar ik snap wel dat een jonge pony zoiets nog eng vindt..maarja......

sassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:52

even heel erg off topic, maar als ik dit lees valt me toch op hoeveel mensen een paard beoordelen aan hoe goed hij het doet op wedstrijd. Ze staan er volgens mij niet bij stil dat er ook mensen zijn die een paard hebben voor recreatie dus niet voor wedstrijden.