paardenruiters die zich ergeren aan ponyruiters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:44

Suleika"]
[quote="Randy01"][quote="Fierolover schreef:
Ik vind het eigenlijk wel raar: iedereen moet toch beginnen op een pony???

Ik ben trouwens gewoon op een paard begonnen!!! (En ik was 7 jaar oud)
[/quote]

ging dat wel goed? Haha! (hihi niet banketstaaflig bedoeld hoor!)
[/quote]

Verder heeft het me alleen maar voordeel opgeleverd: veel ruiters/amazones doen er ff over tijdens de overstap van pony naar paard een tijd te moeten wennen en die tijd heb ik dus niet nodig gehad.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:46

CGJ12 schreef:
of mensen die een HEEL klein kind op hun paard plaatsen om "uit te stappen". Hij is zoooooooo mak....... (totdat ie een van mijn paarden tegenkomt)

.....als het even kan ook nog met de voeten in de beugelriemen, en dan ook nog niet eens je eigen kinderen, maar die van je zus......(!!!!)......

Ik wil niet graag de dood van het dochtertje van mijn broer op mijn geweten hebben.

Tja, dat gebeurt veel op wedstrijden. Helemaal belachelijk omdat ons wedstrijdruiters wel gevraagd wordt een valhelm op te zetten maar dat die kinderen er 'eventjes voor de foto' op mogen, zelfs op de stenen zie je het vaak gebeuren (omdat het dan niet op het inrijterrein wordt toegestaan).
Of wat denk je van die kleine kinderen die het paard ff moeten vasthouden bij de trailer ofzo....

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:21

Ik kan me in de bak best weleens ergeren aan pony's, dit voornamelijk omdat ik veel met kinderen rij die "bang" zijn in de weg te rijden voor de paarden en dus ineens plotsklap uit de weg gaan (terwijl zij voorang hebben) als jij eraan komt terwijl jij dus net aan het afwenden bent. Zo gebeurt het dus regelmatig dat ik bijna op een pony bots of ik mijn paard plotsklap moet wenden.

Ook verander ik vrij veel van hand (soms vier keer na elkaar, dit vanwege de oefeningen) en wat die pony ruiters dan altijd doen is, mee van hand veranderen... dat kan best eens irritant zijn.

Maar zolang de pony ruiters gewoon lekker op zichzelf letten en lekker door rijden, gaat het prima

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:44

Joh ik zeg altijd in dat soort situatie's....Rij jij maar gewoon door, ik let wel op jou en rij jou wel uit de weg.........Dat vind ik handiger. Dan weet ik dat ik degene ben die opzij gaat.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:49

gijsenkim schreef:
Joh ik zeg altijd in dat soort situatie's....Rij jij maar gewoon door, ik let wel op jou en rij jou wel uit de weg.........Dat vind ik handiger. Dan weet ik dat ik degene ben die opzij gaat.

Dat zeg ik ook altijd, maar helaas heb je altijd nog van die kinderen die toch opzij gaan.

Maar joh ik heb niet klagen hoor..... zo vaak rij ik niet met kinderen en als ze er wel zijn is het altijd best grappig, die kids lekker crossen door die bak, komen mijn jeugd herinneringen weer een beetje terug, hi hi.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:58

en dat is dus een van de (vele Extreme duivel)redenen dat ik graag op een stal sta met alleen maar volwassenen.

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:08

Nu ik een paard heb rijd ik dus sinds kort ook paardenwedstrijden...en wat hangt daarn een andere sfeer. Bij de pony's zijn wedstrijden gewoon familie-uitjes...Heel erg gezellig allemaal. Ik had ook veel kinderen leren kennen waar ik elke wedstrijd wer mee optrok, was echt heel erg leuk allemaal..
Nu rijd ik dus bij de paarden en daar is dat gevoel helemaal niet er zijn zelfs mensen van onze eigen club die helemaal nix tegen je zeggen!!!
GElukkig ben ik niet de enige die van de pony's naar de paarden is gegaan dus ik zie af en toe nog wel een paar oude maatjes, maar er hangt wel echt een andere sfeer!!!

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:20

Cinzano"]
[quote="gijsenkim schreef:

Dat zeg ik ook altijd, maar helaas heb je altijd nog van die kinderen die toch opzij gaan.

Haha, ik ben dus niet de enige die dat zegt zie ik Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:26

hier heb je niet veel outdoor waar paarden en pony's tegelijk lopen!
zou eigenlijk wel moeten! vind ik veel leuker en gezelliger!