Hoe doen jullie dit op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Re: Hoe doen jullie dit op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:06

Lekker laten staan. Paarden van sommige ruiters staan heel de dag op de auto te wachten, krijgen ze niks van hoor.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:10

ik ben vandaag gewoon naar huis gegaan, want anders moest ik nog 3 uur wachten.
iemand anders heeft mijn coupons en prijs meegenomen.(bleek uiteindelijk nog eerste te zijn)
maar we vonden het echt te lang, we waren er al om half tien en prijsuitreiking was pas om 5 uur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:11

Tussenschot hoeft er niet persee tussen uit hoor, die halve meter die die dan met zn kont kan wiebelen, dan kun je hem er beter even uithalen voor een wandeling, wat water geven etc.
Ligt er ook maar net aan hoe je rijd, heb je het goed gedaan is het leuk om op de prijsuitreiking te wachten, ging het prut.... Dan zou ik voor mezelf al niet eens die 3u blijven. :+

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 22:14

Melanie_ schreef:
Tussenschot hoeft er niet persee tussen uit hoor, die halve meter die die dan met zn kont kan wiebelen, dan kun je hem er beter even uithalen voor een wandeling, wat water geven etc.
Ligt er ook maar net aan hoe je rijd, heb je het goed gedaan is het leuk om op de prijsuitreiking te wachten, ging het prut.... Dan zou ik voor mezelf al niet eens die 3u blijven. :+

_O- _O- _O-
Ja dat in ieder geval!

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:53

Het is heel verschillend, soms laten we (als het MAG) als we in de prijzen rijden de prijs door een ander meenemen, of als de wedstrijd dichtbij is brengen we de paarden eerst even naar huis. Of als dat niet mogelijk is laten we ze gewoon op de trailer staan. Een box huren hebben we 1x gedaan omdat het toen erg slecht weer was.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:57

Ligt eraan.

- Paard laten staan gewoon hooi geven en eindeloos wachten.
- Naar huis gaan en later op internet uitslagen bekijken.
- Secretariaat vragen of ze spullen na kunnen sturen.
- Als je iemand kent dan vragen of zij jou prijs ophalen.

Op en neer rijden is geen optie. Dat is een uur terug + paard verzorgen + uur terug, beetje dure grap aan benzinegeld.

Maar ik ga nooit zo ver van huis. Ik heb laatst gemaild of ik ergens achteraan mag ivm reistijd dat ik niet op en neer kan.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:23

Als wij op concours gaan zijn we soms hele dagen weg, met een vrachwagen vol. We halen ze er niet af, paardjes staan vaak lekker te snoezelen. We geven ze wel water maar geen hooi, tenzij we tot ver in de avond weg blijven.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:25

Wacht op de coupons (daarvoor hoef je niet tot de uiteindelijke uitslag te wachten), als ik in de prijzen val zou ik overwegen om paard weg te (laten) brengen naar huis of op de trailer laten staan. Als ik geen prijs heb dan ga ik gewoon naar huis.

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:12

Ik laat m'n paard meestal lekker op de trailer staan en een beetje hooi knabbelen.. Mocht het erg lang duren, dan even heen en weer rijden :)

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 08:35

ik breng mijn paard als het te lang duurt naar huis en ga dan terug naar de wedstrijd. Anders laat ik hem even op de trailer staan. Zonder hooi want dat eet hij niet in de trailer

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:01

doei schreef:
@Urielle
En dan het tussenschot opzij zetten?

Dat zou ik alleen doen bij een rustig ervaren paard als je erbij blijft zitten (je kent het wel, zomerconcoursen met een lekker zonnetje, rijbroek uit, korte broek aan, tuinstoelen erbij, koelbox erbij,.. :P )
Ik zag het wel eens bij een instructeur, dat er mensen kwamen die het paard echt wat op de vrachtwagen lieten scharrelen maar daar gebeurde verder ook niks op het erf. Op een wedstrijdterrein is dat toch weer anders.

RV_Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:25

Als ik een wedstrijd heb zover dan kan je er ook voor kiezen om, als er nog iemand van jouwn vereniging start, de prijs/coupon door hem/haar mee te laten nemen! Als diegene toch later moet starten of hij/zij wacht daar wel voor.