Tyrza schreef:nog efkes onder de aandacht brengen:
Dit is dus ook zeer leerzaam voor de dressuurprikkers onder ons
Maar wat is nu jouw mening hierover

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely schreef:De westernmanier heeft wel zo zijn voordelen natuurlijk. Toch vind ik ook wat te zeggen voor de opbouwende structuur in de dressuur (en alle andere Engelse disciplines). Van B tot GP, steeds een stapje moeilijker dus.
astridh schreef:Volgens mij ging het artikel alleen over de manier van jureren en niet over de opbouw van de klasse's. Gezien de opbouw van de verschillende klasses in de dressuur zou je wellicht voor iedere klasse aparte rules moeten maken.
Zo zou een bok in de B minder strafpunten op kunnen leveren dan in de Z.
Cody schreef:Hoe vaak komen er geen ruiters uit de ring bij een dressuurwedstrijd dat ze denken dat ze een winstpunt hebben gereden waarna later blijkt dat ze er ver naast zitten. Of omgekeerd, dat ze een slechte proef hebben gereden voor hun gevoel en toch met een lintje en winstpunt naar huis gaan.
Anya"]
[quote="Lovely schreef:De westernmanier heeft wel zo zijn voordelen natuurlijk. Toch vind ik ook wat te zeggen voor de opbouwende structuur in de dressuur (en alle andere Engelse disciplines). Van B tot GP, steeds een stapje moeilijker dus.
Lovely schreef:Maar bij de beginners en amateurs worden dezelfde proeven gereden als bij de professionals en er is -voor zover ik heb begrepen- geen opbouw in niveau. Het zou misschien een idee kunnen zijn, maar dan meer voor de paarden.
Anya schreef:Ook plezierig vind ik dat je de proeven niet in een boekje hebt staan, maar dat deze ter plekke voor de wedstrijd worden uitgedeeld. Je leert het pattern uit je hoofd, bereid je op deze wijze geconcentreerd voor en rijd je wedstrijd. En inderdaad soms wordt je gediskwalificeerd vanwege een zelf gereden fout in de pattern. Kan gebeuren..
Anya schreef:Dat is niet helemaal waar. De opgegeven patterns zijn volgens mij wel anders. Bovendien mag je bij de beginnersreining op twee handen rijden, bij amateurs moet je op een hand. Een galopswissel mag bij de beginnersreining door eerst terug naar draf te gaan.
Citaat:Dat is niet helemaal waar. De opgegeven patterns zijn volgens mij wel anders. Bovendien mag je bij de beginnersreining op twee handen rijden, bij amateurs moet je op een hand. Een galopswissel mag bij de beginnersreining door eerst terug naar draf te gaan.