De overstap van B naar L1.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Re: De overstap van B naar L1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 19:37

Oke bedankt voor alle uitgebreide ervaringen! Ik denk dat we er wel klaar voor zijn, en zo niet dan duurt het maar wat langer, het gaat me niet om het winnen maar ik vind het wel fijn als we met een winstpunt naar huis gaan. Je bent een hele dag bezig met zo'n wedstrijd en het kost ook nog eens een hoop geld. Vandaar dat ik het fijn vind als we er wel iets mee opschieten :) Ik ga 5 november nog 2 B proeven rijden en dan gaan we toch maar naar het L1 :D

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:56

Ik haalde in de L1 net zulke hoge punten als in de B. Het verschil qua proefjes valt ook enorm mee.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:00

Romytjuuh schreef:
Hallo bokkers,

Vandaag heb ik mijn laatste 2 winstpunten gereden om de officiële overstap te kunnen maken naar het L1. Echter wil ik nog wel even B blijven rijden omdat de impuls mist en het wijken soms niet helemaal soepel verloopt.

Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met de overstap van B naar L?
En met hoeveel winstpunten jullie over zijn gegaan.

Barst los! :D

Ik ben naar het L1 overgestapt, in de B zaten we steeds bovenaan en het ging supersnel. Alleen het wijken kan hij niet :') al denkt hij zelf van wel. Zodra ik mijn been aanleg slingert hij alle kanten op, ik haal mijn punten wel in de L doordat de basis er zo goed inzit, maar achteraf had ik liever nog even doorgetraind!

De overstap is niet groot, enkel dat wijken en krappere voltes etc.

tjosefiina2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:28

ik vind de verschil tussen B en L1 ook niet groot!
maar ik ben wel met 30 punten naar elke klasse verder gegaan,
zo kunnen ik meerdere wedstrijden rijden (en ook meer winnen hihi ;)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:35

Ik ben met 22 winstpunten overgegaan naar het L1. Het verschil vindt ik net als mijn voorgangers niet erg groot.
Ik vond het wel fijn dat ik eindelijk van al die grote voltes af was, mijn paard begon namelijk alle voorbereidingen te treffen voor de galop als hij een volte zag aankomen :')

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 22:42

Het is definitief 28 Januari is het L1 debuut :oo

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:58

Jeanneee_ schreef:
Ik ben met 22 winstpunten overgegaan naar het L1. Het verschil vindt ik net als mijn voorgangers niet erg groot.
Ik vond het wel fijn dat ik eindelijk van al die grote voltes af was, mijn paard begon namelijk alle voorbereidingen te treffen voor de galop als hij een volte zag aankomen :')

Haha ja, dat deed die van mij ook! }:0

Romytjuuh schreef:
Het is definitief 28 Januari is het L1 debuut :oo

Succes! Maar dat komt vast helemaal goed!! :D

Ik ben met 16 winstp overgegaan ( wel in 1weekend(4proeven) 9 winstpunten gereden, had van 1 jury zelfs 219p gekregen met als commentaar; paard met potentie, MOET over naar L1 :)) )

De L1 ging ook goed, in 3wedstrijden mn 10 winstpunten bij elkaar gereden voor de L2.. En nu heb ik hetzelfde dilemma als wat TS heeft, wanneer over te stappen.. wil niet te snel gaan dat ik mezelf tegen ga komen..

Tip: Mijn instructrice zegt altijd dat ik pas naar de L2 mag overstappen als ik in het M1 ook een winstpunt kan rijden.. Dat je sneller een minder goede naam hebt bij de jury dan wanneer ze zeggen; zo die rijd altijd goed, ben benieuwd hoe ze het nu gaat doen..

liindsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 00:02

de overgang van het B naar het L1 is niet zo heel groot
je moet dus doen wat je zelf het fijnst vind, en wat je paard het fijnst vind.
ik merkte bij mijn pony dat B bij hem begon te vervelen en ben dus toen ik 11 winst had gelijk over gegaan naar het L1.
In het begin haalde ik in het B allemaal 200 punten enzo. maar naa 3 wedstrijden elke keer maar net 180 omdat het hem gewoon niet meer kon boeien. hij had dan voordat ik hem kreeg ook wel Z2 gelopen

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:44

melissa_93 schreef:

hee melissa, jij ook hier :wave:
whaha grapje :P

Ik ben na 4 wedstrijden B gelijk L1 gegaan, vond de L1 zelf ook echt de makkelijkste klasse die er is ;)
ik reed in de B 8 proeven waarbij ik de punten haalde : 180-188-190-210-191-199-191
In de L1 heb ik ook nooit lager dan 185 gehaald ;)

L1 vind ik zelf echt makkelijker dan de B
ja klinkt raar :P
maar een B proef is zo langlijnig dat je heel snel verkeerd rijd enzo :P
L1 heeft alles dn net iets sneller, en ja dat wijken, maar tis maar 5 m dus zo erg is dat nog niet ;)

Succes ermee :D

sannexennas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:37

Opzich is de overgang niet heel groot. Wij trainen de paarden altijd 1 niveau boven hun wedstrijdniveau.
Dus B paarden zijn in training L1, L1 paarden zijn in training L2 etc. etc. dat maakt de overstap al stukken makkelijker!
Wij starten een paard dus ook pas in de B als hij / zij L1 klaar is.