Zomertenu lager cijfer???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:18

Arabel, je gebruikt een oud reglement.

De alinea van Kleintje is correct. Artikel 143, daar draait het hier om en daarin staat dat zowel korte als lange mouwen zijn toegestaan.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:24

Ik wilde net zeggen, dat is het oude regelement!
Tnx Fitzroy, voor de duidelijkheid!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:39

Over 'niet willen drinken van huis' - Rowan deed dat ook, maar ik heb nu de oplossing. Hij krijgt elke keer als hij gewerkt heeft een emmer water aangeboden (verder hebben we autodrinkbakken, dus dit is het enige moment) met door het water een scheut aanmaaklimonade. Als ik nu ergens heen moet waar hij moet drinken, krijgt hij ook wat limonade door het water. Zo smaakt het water daar net als thuis, en drinkt hij de emmer leeg ipv er wat mee te lummelen.
(dit heb ik uit moeten proberen omdat Rowan zichzelf liever uit laat drogen dan dat hij een slok 'vreemd' water binnenkrijgt. Best gevaarlijk met dit weer)

Tasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:24

Vippie schreef:
Vaag.... vandaag voor het eerst in mn cariere in zomertenu gereden (t was echt niet te harden) maar kreeg wel meteen voor mn verzorging 6jes ipv 7 of 8 (verder was alles hetzelfde alleen geen jasje aan), is dit normaal, want dan zweet ik volgende keer wel peentjes en doe ik hem wel aan (tis toch weer een puntje extra Haha! ).
Verder mocht er niet in blouse met korte mouwen gereden worden, terwijl dit wel zo in het regelement staat, ook zo vaag, dus merendeel kon de jas weer aantrekken (want die hadden bloudse met korte mouwen).

jammer van die punt voor de verzoring. Maar hoe ging verder de wedstrijd had je mooie punten (winstpunt?) gr. anna

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:32

Om even terug te komen op het water, het is geen vreemd water, gewoon hetzelfde water van stal. Meneer wenst gewoon niet te drinken op concours.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 09:41

Tasja schreef:
jammer van die punt voor de verzoring. Maar hoe ging verder de wedstrijd had je mooie punten (winstpunt?) gr. anna

Punten waren verder goed, geen wp maar das niet erg boeit me ook niet zo. Wat ik belangrijker vond was het gevoel dat ze eindelijk eens echt voor me wilde werken, zeker met die hitte. Was een gevoel wat ik alleen bij de endurance met haar heb gevoeld maar nu dus ook in mn proefjes. Een heerlijke gewaarwording die ze hopelijk vasthoud (ze vindt dressuur nog steeds een noodzakelijk kwaad maar t gaat steeds beter).

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:09

Toch een vraag... bij Vippie op concours werd de helft dus weer in de jas gejaagd doordat ze korte mouwen hadden. Dan vraag ik me af... wie zegt dat het niet mag? De ringmeester? Is het dan niet verstandig om het wedstrijdregelement mee te nemen (aan je groom meegeven tesamen met het proevenboekje) en ze hierop te wijzen?
Ze horen zich toch aan de regels te houden... dat moet jij ook.
Het wedstrijdregelement is niet voor niets weer verandert!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 12:28

Bij ons werd het door het bestuur bij aanmelden gemeld dat er in zomertenu gestart mocht worden, MITS lange mouwen. Ik zei meteen al dat dit onzin was omdat in het regelement lange of korte staat, maar de JURY wilde lange mouwen en anders jas aan... ?????????
Tsja en wat doe je dan als ruiter, toch jas aan bang om de ring uitgestuurd te worden.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:32

Daarom vraag ik het me dus af... wat moet je dan doen.
Dit is een vrij onschuldig iets, maar in feite houdt zo'n jury zich niet aan de regels. Wat als jij per ongeluk met je zweep een M1 proef rijdt. Je gebruikt hem niet maar hebt hem bij je... dan ben je fout, diskwalificatie.

Dus ik vind dat de jury ook de regels moet naleven.