Japeloup schreef:Ik ben het met je eens TS,
Las ergens ook dat iemand zei dat het niveau flink gestegen is, maar als je andere stellingen leest zijn er juist veel ruiters die zich ergeren aan de slechte basis van de mensen die in het M of hoger zitten. En dat er ook veel mensen vinden dat er met te veel spanning (lees trek en schop werk) paarden gereden worden (thuis en op wedstrijd).
Ik denk dat het "probleem" is dat de paarden "beter" zijn geworden, maar dat de gemiddelde ruiter dat niet kan rijden. Begrijp me niet verkeerd mensen, ik bedoel dat met een minder bewegend paard je er zeker voor moet zorgen dat in de lagere rubrieken je basis goed is anders rij je je punten niet bij elkaar. Heb je een paard met meer beweging dan weten we allemaal dat je sneller je punten rijdt ook wanneer je basis niet goed voor elkaar is. Maar zoek voor de gein eens hoeveel ruiters er "problemen" hebben het hun paard vanwege een stukje karakter/heetheid. Mijn vraag is dus kan de gemiddelde ruiter wel de paarden rijden die de top ruiters graag willen en dus door iedere hobby fokker geprobeerd wordt een topper er uit te halen.
Weet ga een beetje off topic maar hangt volgens mij wel samen.
Doordat je veel verschillend bewegende paarden in de ring ziet krijg je al snel dat een "simpel" bewegend paard in de proef beoordeeld wordt als te braaf. Wat niet altijd terecht wordt beoordeeld mijns inziens.
dit vind ik een mooie samenvatting
)
).