Hoe komen jullie aan je sportnaam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:13

Mijne heet gewoon Angel op wedstrijd, is ook d'r stamboeknaam, dusja. Vind het niet zo'n mooie naam, maargoed vind een beest met meerdere namen ook een beetje stom eerlijk gezegd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:14

Dat komt inderdaad aardig in de buurt. Ik heb random collega's en stalgenoten gevraagd wat zij er van zouden maken, en aan de hand daarvan heb ik ervoor gekozen om het weg te laten :D

Dennis

Re: Hoe komen jullie aan je sportnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:24

Mijn pony's hebben allemaal een korte roepnaam. Als sportnaam hebben ze gewoon hun volledige stamboeknaam (wat bij bijna alle roepnaam+stalnaam is).
Alleen mocht Dennis ooit op wedstrijd gaan verschijnen gaat de gruwelijke L voor zijn naam weg (op papier L-Dennis van stal Pronkhof, daar zou ik dan gewoon Dennis van stal Pronkhof van maken).

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:33

Mijn paarden heten op concours Bruce Almighty en Cayenne.

Op papier Bruce en Colona maar dat vind ik totaal niet leuk..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:35

Stamboeknaam is Zilverado, sportnaam; Nuovo Case's Zilverado. Is eigk gewoon mijn achternaam ervoor :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:56

Mootje schreef:
Dat komt inderdaad aardig in de buurt. Ik heb random collega's en stalgenoten gevraagd wat zij er van zouden maken, en aan de hand daarvan heb ik ervoor gekozen om het weg te laten :D

jeeeh ik ga door voor de koelkast :+
had vorig jaar een stalconcours georganiseerd, en daar hadden we met een leerling van mij ook al problemen mee.
meiske komt uit ijsland, en heeft dus een ijslandse achternaam:

Sæmundsdóttir

was ook erg grappig hoe iedereen probeerde haar naam uit te spreken _O- :')

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:08

Stamboek naam is, Ment for mé en haar wedstrijd naam ook.
Zo geld het ook voor Cadanz A.
En ik had ook een pony die hete Bartje? Daar heb ik Bodyguard van gemaakt, en van Blacky, Black Magic.

Maar als je pony 'lady' of zoiets heet, zou ik haar persoonlijk een nieuwe wedstrijd naam geven.

_Hoefslag_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 21:10

Er komen veel leuke namen voorbij, maar ik vraag me af of er ook ruiters zijn die de sportnaam van hun paard/pony nu nog willen verranderen, en waarom?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:11

Ik niet, weet je hoeveel geld dat kost :D

_Hoefslag_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 21:13

Mootje schreef:
Ik niet, weet je hoeveel geld dat kost :D

Haha, maar somige mensen het er wel voor over!
stel, dat je nou een typefout maakt met het invoeren... _O-

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:22

Mijn powny's heten Samira en Navajo :+ , op stal is het Sammy en Nitro. Stal'naam' voorgezet, dus is nu That's Sammy en That's Nitro.
Nou is mijn oog komen te vallen op een paard dat Gio heet, die gaat dan That's Gio-licious (van delicious) heten :j

edit: en vroegere pony heette Splash, die heette op wedstrijd Splashtastic :D

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:28

Mijn paard heet in het stamboek Peter en op wedstrijd ook gewoon Peter.
De mensen waar wij Peter van kochten hadden hem Pancratius genoemt op wedstrijd.
Maar mijn pap had zo iets van hou het maar gewoon op Peter dat kan ik teminste uitspreken.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:33

De meeste stamboeknamen worden hier wel veranderd, zowel voor thuis als op concours.

welsh pony JUST A MEDLEY heet op d´r papier Keizer´s Tinie

welsh a`tje RHYTHMICAL ( klein rhytmisch ponytje) staat op papier als Golden Boy (en daar lopen er al zoveel van)

wat dacht je van Wheemhoeve's Marjelle ( geen Marielle) dat hebben we direct veranderd in APATCHI
Ze heeft nl patch vlekken op d'r achterbeen en witte vlek op dr bil heel grillig, meteen ook de indianenpony-apache vernoemd.

Welsh K met de stamboeknaam Senny is hier omgedoopt in REMEDY , ook een aparte naam , maar niet voor ons , mijn dochter van 11 van wie ze nu is heeft dystrofie en voor haar is de pony de remedy (hulp, medicijn,mogelijkheid etc) om te kunnen rijden ! Op concours wordt het trouwens THOMPUTER"S REMEDY , ze is gesponsord om haar droom waar te kunnen maken en de juiste pony voor haar te kunnen aankopen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:39

Voor mijn pony heb ik wel een wedstrijdnaam, ze heeft (vind ik)
een lompe stamboek naam, en ik wilde iets flitsenders.
Iets chique's wat dus bij haar past <
Dat is Kyra's Joy For Rhythm geworden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:15

mijn paard heet volgens het stamboek bimora, vond ik zelf niet echt wat, de vorige eigenaar had er al beat-it van gemaakt dus dat hebben we zo gehouden:D

zowel op wedstrijd als gewoon op stal heet ze nu beat-it :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:36

Mijn eerste pony had de achternaam van zijn fokker voor zijn roepnaam, vond ik wel mooi. :)

Mocht ik in de toekomst mijn paard een naam mogen geven, zou ik er ook een coole sportnaam van maken zoals Dancing in the Dark ofzo. :))

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:59

Namen op papier is het zelfde als tijdens de wedstrijd.
Nachtwacht van Gelre voor mijn ruin.
Mijn jonge merrie zal dezelfde sportnaam dragen als dat ze bij het stamboek heet.
Heike van de Hoogheide.

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:31

Mijn merrie heeft als stamboeknaam Zoretha.
Haar roepnaam is Zorro.
Haar sportnaam is Zoretha TD. De T is de eerste letter van de achternaam van haar fokker ( een oom van mijn vriend) en de D is de eerste letter van mijn achternaam.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:19

_Hoefslag_ schreef:
Er komen veel leuke namen voorbij, maar ik vraag me af of er ook ruiters zijn die de sportnaam van hun paard/pony nu nog willen verranderen, en waarom?

misschien..
toen ik 2 jaar geleden mijn startkaart aanvroeg voor mijn verzorgpony (toen 2 wedstrijden gereden, door omstandigheden moet opzeggen ;) ) was ik er niet op de hoogte van deze papieren had.. Vorig jaar overgenomen, dit jaar dus weer lid geworden en die oude startkaart weer aangevraagd, maar op wedstrijd staat ze dus iedere keer als ras en afstamming onbekend - en dat vind ik erg jammer!

Overigens, gezien de eigenaar toen zei dat ze eigenlijk Sunflower Samira heete heb ik dat zo aangevraagd, nu blijkt dus uit de papieren dat het Sunflower's Semira is (niet rampzalig dus ;) ) en zou ik eht dus puur doen om haar afstamming er ook nog bij op te krijgen - maar daarvoor moet ik dus ook weer een nieuw paspoort aanvragen want die is ook op de gok doorgegeven door de vorige eigenaar ;) .. echt een zootje hoor haha! maar aangezien ihj zelf geen sportambities had

genoeg antwoord O:) ?

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:35

Mijn pony heet in zijn stamboom Cateshill Balou.
Op wedstrijd noem ik hem Sprookjes balou. :D
Je moet gewoon kijken wat je een leuke naam vind :D Veel succes

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:45

Ik heb er nog geen mijne heet op papier: Cappucino maar ik wil er iets anders van maken voor de concoursen. Weten jullie misschien iets :o Ik vind 2 good 2 B true wel leuk (spreek uit: to good to be true) maar dat heeft niks met Cappucino te maken eh (:
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 22-10-10 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:53

Onze paarden:

De zelfgefokte paarden houden hun eigen naam op concours: Passie van Stal EindeLoo's, Wonder van Stal EindeLoo's, Gangster, Humor, Talent eveneens.

Urban Legend is een KWPNer door ons gefokt, en die heet nog steeds zo op concours met Sylvia Naagen. Nu in het Prix st. Georges.

Onze andere paarden hebben allemaal -op 2 na- een naamsverandering ondergaan.

Theijske van de weerdshof = EindeLoo's Truffel
Amanda fon Nettetal = EindeLoo's Aura
Abeltschje = EindeLoo's Agossie :+:
Wenzo = EindeLoo's Stoer
Silke = EindeLoo's Sjiek
Snuitje = EindeLoo's Smoesje

Olga = EindeLoo's Olle -eigen naam dus behouden-
Armano = EindeLoo's Armano -eigen naam dus behouden-.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:05

turbo6 schreef:
Ik heb er nog geen mijne heet op papier: Cappucino maar ik wil er iets anders van maken voor de concoursen. Weten jullie misschien iets :o Ik vind 2 good 2 B true wel leuk (spreek uit: to good to be true) maar dat heeft niks met Cappucino te maken eh (:

Ik had een pony die op papier Annet heette. Ik heb haar toen Cappuccino genoemd. Op stal heette ze dan Cino.
Ik vind Cappuccino dus wel een leuke naam.
(maak er anders Koffie Verkeerd van.. :+ )

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:12

Hahahah, heb me rot gelachen om al die namen! Zitten echt heeele leuke originele tussen.. :D .

Mijne heet Chico en dat heb ik gewoon zo gehouden, nu wel een beetje spijt natuurlijk :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:17

Onze D pony's gebruiken we de namen die op het paspoort staan :)
En thuis een roepnaam, alleen onze C pony hebben we omgedoopt van Heinrich, naar Happy :+
Alleeen de naam van de hengst van ons kunnen ze niet uitspreken op wedstrijd... Regent des Mauvis op z'n Frans :)

Thuis: Ralph Paspoort/wedstrijd: Comm's Forest Urtiqua
'' Valk '' Kreamh
'' Regent '' Regent des Mauvis :)