Amazone zeer onredelijk tegen pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:48

xTweetyx schreef:
als die gene midde in dat stukje gaat staan en dat meisje op hele kleine volte erom,
dat is nogal irritant ja.

Lijkt me niets met dit topic te maken te hebben.

Remark

Re: Amazone zeer onredelijk tegen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:12

jeetje dat lijkt me erg om te zien!
ik zou idd naar de ringmeester gaan of jury...
zelf er naar toe gaan heeft denk ik geen zin hoor.

Jwanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:40

waar was deze wedstrijd eigenlijk???

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:43

jury schreef:
Ik vind dus wel degelijk dat er ook een verantwoordelijkheid bij jezelf (in welke functie je daar zelf dan ook bent) ligt om wat te zeggen bij misstanden.
Waarom zou je als mededeelnemer of toeschouwer niets mogen (of eigenlijk volgens mijn normen en waarden moeten) zeggen tegen een ruiter dien zij pony/paard bewust pijn doet.

Wat heeft het voor nut? Je bevind je in een niemandsland. Dit soort mensen komen pas tot besef als ze gestraft worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:51

Jwanted schreef:
waar was deze wedstrijd eigenlijk???

Ik hoop niet dat de TS dat gaat zeggen. De vraag was wat de TS had kunnen doen, niet dat mensen dan gaan raden wie deze amazone geweest zou kunnen zijn als men weet waar dit is gebeurd.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:00

Het is niet zo dat TS het meisje er zelf op aan heeft moeten spreken. TS zou ook zoiets kunnen hebben van "ik laat dat meisje met rust, het zijn haar zaken, niet de mijne. Maar omdat ik er niet mee eens ben maak ik er wel een melding van". En TS vraagt nu waar dat kan.
Zeggen dat ze de moed maar moet hebben om er even iets van te zeggen is dus niet echt aan de orde, vind ik.

Zelf zat ik ook te denken aan iemand die een 'aanspreekpunt' is voor dit soort meldingen, die aanwezig is tijdens de wedstrijden. Het secretariaat bijvoorbeeld.
Ik hoop dat dit topic je helpt TS, succes!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:21

Sabin_e schreef:
Het is niet zo dat TS het meisje er zelf op aan heeft moeten spreken. TS zou ook zoiets kunnen hebben van "ik laat dat meisje met rust, het zijn haar zaken, niet de mijne. Maar omdat ik er niet mee eens ben maak ik er wel een melding van". En TS vraagt nu waar dat kan.
Zeggen dat ze de moed maar moet hebben om er even iets van te zeggen is dus niet echt aan de orde, vind ik.

Zelf zat ik ook te denken aan iemand die een 'aanspreekpunt' is voor dit soort meldingen, die aanwezig is tijdens de wedstrijden. Het secretariaat bijvoorbeeld.
Ik hoop dat dit topic je helpt TS, succes!

@Sabin_e: Precies de juiste bewoording!
@Storm: Nee ik ga geen locatie of naam van de amazone noemen, daar gaat het mij helemaal niet om maar om het feit waar ik terecht kan in zo'n situatie.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:26

Is dit niet iets voor de federatievertegenwoordiger?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:29

xTweetyx schreef:
als die gene midde in dat stukje gaat staan en dat meisje op hele kleine volte erom,
dat is nogal irritant ja.

dit probleem is toch makkelijk op te lossen?
eerst vragen of diegene zich bewust ervan is dat ze de halve bak bezet, en krijg je geen reactie of een slechte.. dan rij je er toch gewoon dwars doorheen met je paard steeds? :+

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:49

Volgens mij kan je zoiets gewoon melden bij idd de secretariaat of ringmeester, of bij de organisatie ofzo

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:09

Ik heb het meerdere keren op wedstrijd gezien en ik spreek de persoon in kwestie er op aan. Met de simpele melding, of niet meer doen, of ik meld je bij de federatievertegenwoordiger.

sieskebabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:58

ik denk eigenlijk ook wel dat het de beste oplossing is om het gewoon tegen de betreffende persoon te zeggen! misschien heeft diegene het zelf wel niet echt door... en anders moet je het inderdaad melden!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:07

Ruiter aanspreken,ouders aanspreken!
Als men als volwassene nog niet meer een snotneus mag aanspreken op het gedrag dan gaat de wereld helemaal ten onder.
En of die ouders het nu wel of niet leuk vinden is hun probleem.Punt is als men er wat van zegt dat er heus meerdere mensen "wakker" worden en het onredelijke gedrag kunnen beamen van de ruiter.

irimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 11:36

Jammer dat je altijd rotte appels houdt in het mandje. En als er wat van gezegd wordt, dan doet ze het straks waarschijnlijk niet meer in de inrijdbak, maar als niemand het ziet. Waar waren de ouders eigenlijk?

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:21

Jolienn schreef:
Is dit niet iets voor de federatievertegenwoordiger?

IDD degene die je daarover kunt aanspreken is de federatievertegenwoordiger. Deze kan stappen ondernemen.

Ik zou zo iemand dus wel aanspreken en ik weet uit eigen ervaring dat dat niet wordt gewaardeerd. Gisteren nog was er iemand alleen piaffe en passage aan het rijden op het voorterrein en maar bijtikken met de zweep. Niet een paar meter en eruit neeeeeee gewoon een rondje of twintig achter elkaar (hoe vreselijk zwaar dat is voor een paard daar heb je geen voorstelling van!! :( ) Uiteindelijk ging het beest dus in de staak voor de uitgang roept ze ook nog tegen andere mensen dat ze hem weg moeten jagen!! :( Ik zei dus dat als ze zelf eens zou ophouden met het pesten van haar paard dat het ook beter zou gaan :D , maar dat werd niet gewaardeerd!!
Ze stopte wel met pesten trouwens dus waarschijnlijk heeft het toch wel geholpen...
Het schijnt mode te zijn...... maar er is over het algemeen niemand die er iets over durft te zeggen! |(

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:51

Ik ken ook een amazone die ik gewoon zo beroerd vind rijden dat ze daar ook wel wat van mogen zeggen. En JA ze weet dat ik dat vind maar ze heeft geen plaat voor de kop maar 3 berlijnse muren. Dikke sporen, handjes erg stug en vast, enorm stuiteren tijdens het doorzitten. Zonder sporen loopt dat paard vast niet eens meer want ik kan geen moment vinden waarop dit er niet inzitten. En na een half jaar wedstrijden nog lang niet in de buurt van een winstpunt. Ga je dan als ruiter zijnde niet beseffen dat er iets niet klopt? Helaas wordt er pas wat gedaan als een paard echt zowat afgeranseld wordt en dan nog niet altijd. Ik heb gehoord dat ze wellicht een jury op het terrein willen laten rondlopen die op dit soort dingen let. Zou een goed ding zijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:18

Ik begrijp zowiezo niet waarom men zich zo nodig op een dier moet uitleven?
En inderdaad ruiters die zo lekker lomp bij elke pas van het paard in de buik stampen en dan vaak ook nog met sporen,pffff dan vragen ze zich ook nog af waarom het dier niet sneller word grrrr

Ik zou me rot schamen als ik zo op een paard zou zitten,dan men zich dat zelf niet realiseert snap ik ergens niet!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:35

Searcher schreef:
Ik ken ook een amazone die ik gewoon zo beroerd vind rijden dat ze daar ook wel wat van mogen zeggen. En JA ze weet dat ik dat vind maar ze heeft geen plaat voor de kop maar 3 berlijnse muren. Dikke sporen, handjes erg stug en vast, enorm stuiteren tijdens het doorzitten. Zonder sporen loopt dat paard vast niet eens meer want ik kan geen moment vinden waarop dit er niet inzitten. En na een half jaar wedstrijden nog lang niet in de buurt van een winstpunt. Ga je dan als ruiter zijnde niet beseffen dat er iets niet klopt? Helaas wordt er pas wat gedaan als een paard echt zowat afgeranseld wordt en dan nog niet altijd. Ik heb gehoord dat ze wellicht een jury op het terrein willen laten rondlopen die op dit soort dingen let. Zou een goed ding zijn.

Zoals je dit omschrijft is hier sprake van onkunde. Dat vind ik toch echt wat anders dan het paard bewust pijn doen.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:14

Dan zou haar instructie daar wat mee moeten doen maar sinds ze die heeft rijdt ze juist met sporen. Toch blijf ik van mening dat een jury iemand die een paard zo hard en stug rijdt (wat absoluut niet fair is tegenover zo'n dier want daar heeft ie ook pijn van) de ruiter daar absoluut op mag aanspreken. Of t onkunde is of niet. Anders verandert er wellicht nooit iets. Mensen die denken dat een paard door zweepslagen het ineens wel gaat doen is ook onkunde (tevens machteloosheid), het valt alleen wat meer op.

tjosefiina2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:39

zoiets heb ik ook een paar keer gezien!
en ja, ook vermeld.
Als er 3 of meer mensen aan de jury vermeldt,
dan wordt het naar KNHS gestuurd en krijgt de ruiter quarantaine,
en mag dus een tijdje niet meer wedstrijden rijden (meestal is het een jaar).

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:53

nou dat lijkt me een beetje kort door de bocht hoor. Komt eerst een waarschuwing en dan een sanctie ...

sannexennas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:44

Inderdaad, melden op het secretariaat, deze bekijken de ernst van de situatie en melden dit aan de federatievertegenwoordiger.