Rubriek 18+ pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Een 18+ rubriek voor pony's is een goed idee

Ja, voor zowel springen als dressuur
136 (46%)
Ja, maar alleen voor dressuur
10 (3%)
Ja, maar alleen voor springen
107 (36%)
Nee, omdat ........
40 (13%)

Totaal aantal stemmen: 293

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:07

@ wouterpaard Omdat iedereen BB kan springen, en ik denk (met nadruk op denk) dat er meer animo is voor BB dan voor pony's, simpelweg omdat er volgens mij niet zoveel pony's starten (gemiddeld per wedstrijd, niet in heel NL natuurlijk)

Verder hoeven voor BB alleen de balken omlaag, voor pony's moet dan heel het parcours verzet, dat was het hele punt immers.

Enne, als het puur om de lol gaat kan je ook onofficieel starten natuurlijk. Ik persoonlijk vind het leuk om als ik dan toch op wedstrijd ga, ook een beetje concurrentie te hebben. Stel je voor, een rubriek met 25 paarden, en een met 5 pony's. Dan lijkt het toch al snel een soort van 'minder belangrijk bij-rubriekje'. Niet beledigend bedoeld ofzo verder.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:08

Sunrise19 schreef:
Ik heb nee gestemt.
Gewoon omdat ik het onzin vind.
Ben zelf ook klein, reed dus ook met een kleine E tussen de paarden.
Ja je moet er idd meer aan rijden, maar ik won gewoon.
Heb het dan wel over het springen.
Dressuur kan je gewoon met een pony meekomen, als het plaatje goed is en je netjes rijd moeten ze je wel punten geven.

Denk dat je je eigen wel moet realiseren dat een D pony wel veel talent moet hebben wil die meekomen tussen de paarden.
De B is al 1m en dat is wel M pony's.

Persoonlijk vind ik dat daar de uitdaging inzit.
Kijk naar edwina Alexander.. Itot is ook maar 1.57m en ze springt wel 1.60m

edit: nog even een dressuurtoevoeging: Kijk eens naar Ginny met Charly Brown ;) Ook die komt met haar koudbloed pony gewoon mee tussen de grote paarden ;)

Helemaal mee eens. Als je er wat meer aanrijdt kan het in principe best. Zeker in de B en de L als er geen 3sprong is. Mensen kiezen er toch nog altijd voor om met een pony te blijven rijden...

Ik denk ook dat er maar weinig deelname zal zijn, volwassenen zie ik hier bijna niet op een pony rijden.

Sunrise19

Weet je wat ik niet snap?
Mensen die 18+ zijn een pony kopen en dan zeuren dat het zo hoog etc is.
Kijk ik voel me ook beter op een pony, maar ik zal nooit zeuren dat het dan zo moeilijk is.
Dit weet je van te voren, en dan had je ook van te voren een pony kunnen kopen met meer maat of gallopade.. :)

eenitraM

_Esther_87_ schreef:
@ wouterpaard Omdat iedereen BB kan springen, en ik denk (met nadruk op denk) dat er meer animo is voor BB dan voor pony's, simpelweg omdat er volgens mij niet zoveel pony's starten (gemiddeld per wedstrijd, niet in heel NL natuurlijk)

Verder hoeven voor BB alleen de balken omlaag, voor pony's moet dan heel het parcours verzet, dat was het hele punt immers.

Enne, als het puur om de lol gaat kan je ook onofficieel starten natuurlijk. Ik persoonlijk vind het leuk om als ik dan toch op wedstrijd ga, ook een beetje concurrentie te hebben. Stel je voor, een rubriek met 25 paarden, en een met 5 pony's. Dan lijkt het toch al snel een soort van 'minder belangrijk bij-rubriekje'. Niet beledigend bedoeld ofzo verder.

En dan win je en dan wordt je met je pony aangekeken van WTF :?

Nee, niet eerlijk. Ik bedoel, hoe groot is die kans nou dat een pony van 1.50 M wordt _O-

Sunrise19

Re: Rubriek 18+ pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:13

@eenritaM: Eentje met talent, en die kosten centjes ;)

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:26

maar vaak kopen 18+ers geen pony meer omdat het gewoon moeilijk haalbaar is om hoog te komen. dus kunnen
ze alleen nog maar recreatief rijden, en dat willen er veel toch niet
tuurlijk er zijn uitzonderingen en er lopen ook veel goede pony's tussen de paarden.
maar neem bv stalgenootje van mij: ze rijd M1 tusen de paarden met haar pony en heeft afgelopen weekend super gereden. iedereen was positief en vond het er netjes uitzien. punten 164 en 159.. waarom? omdat ze een pony had.
zeker niet alle juryleden doen dit, maar er zijn zat juryleden die pony's bij het zien al afrekenen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:27

Het lijkt mij een leukere competitie en meer eerlijk.
Pony's lopen als pony's en paarden als paarden; in de sport moet er beoordeeld worden wat er in de ring verschijnt en wordt toch met elkaar vergeleken.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:43

Ik zeg ook altijd als ik echt hoog in de sport wou had ik wel een sportpaard gekocht en geen maflinger ;) Maar ik rijdt wel wedstrijden gewoon om te kijken hoe hoog ik kom. En tegenwoordig zijn er zat pony's die hoog rijden tussen de paarden dus vele voorbeelden!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:10

Sunrise19 schreef:
@eenritaM: Eentje met talent, en die kosten centjes ;)

Waarom moet je voor talent veel geld neer leggen. Dát is een bijeenkomst. Maar als je goed rijd dan heb je geen talentvol paard nodig. Wel 1tje met een goede instelling.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:22

Jij zegt hoeveel van 1.50m lopen er M tussen de paarden..
Nouja dat is een paard met talent..

Want eentje met een goede instelling maar die het vermogen mist zal hier ook niet met een goede ruiter kunnen komen ;)

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:24

Ik vind het niet eerlijk tegenover de jongere kinderen, die toch wat minder ervaring en ja verstand, klinkt zo slecht, maar wordt goed bedoeld, hebben.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:44

Franciska15 schreef:
Ik vind het niet eerlijk tegenover de jongere kinderen, die toch wat minder ervaring en ja verstand, klinkt zo slecht, maar wordt goed bedoeld, hebben.

Wat vindt je niet eerlijk?
Je post is wat beperkt aan info. ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:36

Ik vind het onzin.
Als je 18+ bent en een pony koopt moet je niet zeuren en thuis blijven of gewoon rijden tussen de paarden.
Wil je eerlijke competitie, dan moet je een paard kopen.
Daarbij denk ik dat er te weinig animo voor is, ik zie nl maar weinig volwassenen op een pony.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:39

Hey wat grappig!

ik heb het er laatst met mijn moeder over gehad.. met het idee om zoiets een keer te organiseren, want ik denk dat daar best veel animo voor is!

ik heb dus ja gestemd.

Roderijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:42

Ik heb voor gestemd, hoewel ik 2 d pony's heb, die Z (hebben) gelopen tussen de paarden. Hier in de buurt komt het best veel voor, dat volwassenen op pony's rijden. Lijkt me leuk om daar een aparte rubriek voor te hebben! *D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:43

Ik heb ja gestemd, voor zowel dressuur als springen.
Ik vind het zelf geen probleem om gewoon tegen de paarden te moeten opboksen, maar het zou een leuke toevoeging zijn als je af en toe tegen alleen pony's met alleen volwassenen kunt starten. Ik vraag me alleen wel af of er dan op zo'n wedstrijd genoeg animo is, dat denk ik niet. Dan moet je denk ik naar een aparte wedstrijd voor alleen pony's met 18+ ruiters en amazones... en dat vind ik ook weer niet nodig.
Maar: als het er zou zijn, kans dat ik mee zou doen. Dan wel over een paar jaar, want mijn pukkie moet eerst nog even groeien in de wei! ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:46

Ik rij mijn E pony die ik voorheen ZZ startte tussen de pony's nu in het M paarden.
Moet zeggen dat het me beter afgaat, en moet erbij zeggen dat hij wel paardenpassen heeft.

Laatst hadden we nog 90 paarden achter ons gelaten in het progressief.
Denk ook dat het voor een kleine pony een stukje kracht moet zijn etc

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:51

Voor het springen zeg ik ja, dressuur nee :n Je kiest er toch zelf voor om met een pony bij de paarden te gaan starten, en als je je pony goed aan het lopen hebt krijg je je punten heus wel.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:53

Ja ik vind ook alleen het springen omdat je natuurlijk met dezelfde afstanden zit.
Bij het dressuurwerk moet je uiteindelijk toch ook ongeveer hetzelfde doen?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:05

mij maakt het niet zoveel uit, ik ben geen superfanatieke wedstrijdruiter. Ik spring nu BB onderling, en ben nog nooit landelijk gestart. Zou dat wel willen, hoewel ik dan met mijn pony niet veel hoger dan een L parcoursje zal komen. als er een speciale 18+er op pony- rubriek moet komen dan bij springen/sgw, met dressuur kan je met een grote D of E pony nog redelijk meekomen. Springen kan je pony gewoon de techniek en het talent voor hebben om ver te komen tussen de paarden, maar dat hebben ze lang niet allemaal :P

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:10

Ik dacht dat het om pony's van 18 jaar en ouder ging! Maar ik zou t ook eerlijker vinden als er een volwassen club op pony's aparte parcoursen bij het springen kunnen krijgen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:26

Sunrise19 schreef:
Ik sprong met mijn vorige D pony met gemak een L paarden parcours terwijl ik nog nooit met haar gesprongen had..
Winnend nog ook ;)
Vind het dus onzin...

Dat is er dus 1 in duizenden.

Henkjan schreef:
Sunrise19 schreef:
Ik heb nee gestemt.
Gewoon omdat ik het onzin vind.
Ben zelf ook klein, reed dus ook met een kleine E tussen de paarden.
Ja je moet er idd meer aan rijden, maar ik won gewoon.
Heb het dan wel over het springen.
Dressuur kan je gewoon met een pony meekomen, als het plaatje goed is en je netjes rijd moeten ze je wel punten geven.

Denk dat je je eigen wel moet realiseren dat een D pony wel veel talent moet hebben wil die meekomen tussen de paarden.
De B is al 1m en dat is wel M pony's.

Persoonlijk vind ik dat daar de uitdaging inzit.
Kijk naar edwina Alexander.. Itot is ook maar 1.57m en ze springt wel 1.60m

Helemaal mee eens. Als je er wat meer aanrijdt kan het in principe best. Zeker in de B en de L als er geen 3sprong is. Mensen kiezen er toch nog altijd voor om met een pony te blijven rijden...

Ik denk ook dat er maar weinig deelname zal zijn, volwassenen zie ik hier bijna niet op een pony rijden.

Dat is echt niet waar hoor.. :n

Ik spring met mijn Fjord tussen de B paarden met winst, hij is maar 1.42 hoog. :=
Afbeelding
En hij kan echt geen dubbel op 1 galopssprong rijden :n. Daarom maken wij er maar 2, en dat is niet ideaal. De rest van de hindernissen kan hij wel aan, maar die dubbel nekt ons. Dus dat het altijd maar passen te rijden is, is niet waar. Ik ben idd wedstrijd fanatiek. Maar het moet wel eerlijk blijven tegenover mijn pony.

Sommige zijn nou eenmaal erg kort.
Daar kan je niet van verlangen dat ze extreem rekken, en dan ook nog is een Brede oxer moeten springen.

Sunrise19 schreef:
Weet je wat ik niet snap?
Mensen die 18+ zijn een pony kopen en dan zeuren dat het zo hoog etc is.
Kijk ik voel me ook beter op een pony, maar ik zal nooit zeuren dat het dan zo moeilijk is.
Dit weet je van te voren, en dan had je ook van te voren een pony kunnen kopen met meer maat of gallopade.. :)

Je hebt ook bijvoorbeeld de Koudbloed liever hebbers,
Dus omdat ik Fjorden gek ben, en gek ben van springen en sgw, mag ik niet zeuren over dat het hoog is ? :=
Nu heb ik ontzettend mazzel dat de mijne goed mee komt, maar hij zit wel op ze max straks.

Ik vind dat er rekening gehouden mag worden met Volwassen op Pony's.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:32

en dan heb ik straks met Ojee (die nog geen 1.60 is en geen ruime galop) het ook weer niet eerlijk, want ik mag niet bij de pony's starten en voor bij de paarden is hij weer te klein. Kortom, het is altijd wat. Ik ga met schoentje mee, je moet keuzes maken in wat je belangrijk vindt.

(iemand van Theodore o'Connor gehoord? Pony met 1/8 shetland bloed die op internationaal topniveau in de eventing heeft gelopen.)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:38

Ik vind qua 1.60 wel verschil met de ponys rond de 1.40 :j.

En Theodore is gewoon echt top.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:42

ja, totdat er een aparte rubriek komt voor alles onder de 1.58 (E pony) ;) en ik met een 'ukkie' tegen de paarden van 1.70+ moet rijden.

(voor alle duidelijkheid, zo denk ik er dus niet over, even als voorbeeld)