Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sunrise19 schreef:Ik heb nee gestemt.
Gewoon omdat ik het onzin vind.
Ben zelf ook klein, reed dus ook met een kleine E tussen de paarden.
Ja je moet er idd meer aan rijden, maar ik won gewoon.
Heb het dan wel over het springen.
Dressuur kan je gewoon met een pony meekomen, als het plaatje goed is en je netjes rijd moeten ze je wel punten geven.
Denk dat je je eigen wel moet realiseren dat een D pony wel veel talent moet hebben wil die meekomen tussen de paarden.
De B is al 1m en dat is wel M pony's.
Persoonlijk vind ik dat daar de uitdaging inzit.
Kijk naar edwina Alexander.. Itot is ook maar 1.57m en ze springt wel 1.60m
edit: nog even een dressuurtoevoeging: Kijk eens naar Ginny met Charly BrownOok die komt met haar koudbloed pony gewoon mee tussen de grote paarden
_Esther_87_ schreef:@ wouterpaard Omdat iedereen BB kan springen, en ik denk (met nadruk op denk) dat er meer animo is voor BB dan voor pony's, simpelweg omdat er volgens mij niet zoveel pony's starten (gemiddeld per wedstrijd, niet in heel NL natuurlijk)
Verder hoeven voor BB alleen de balken omlaag, voor pony's moet dan heel het parcours verzet, dat was het hele punt immers.
Enne, als het puur om de lol gaat kan je ook onofficieel starten natuurlijk. Ik persoonlijk vind het leuk om als ik dan toch op wedstrijd ga, ook een beetje concurrentie te hebben. Stel je voor, een rubriek met 25 paarden, en een met 5 pony's. Dan lijkt het toch al snel een soort van 'minder belangrijk bij-rubriekje'. Niet beledigend bedoeld ofzo verder.

Sunrise19 schreef:Ik sprong met mijn vorige D pony met gemak een L paarden parcours terwijl ik nog nooit met haar gesprongen had..
Winnend nog ook
Vind het dus onzin...
Henkjan schreef:Sunrise19 schreef:Ik heb nee gestemt.
Gewoon omdat ik het onzin vind.
Ben zelf ook klein, reed dus ook met een kleine E tussen de paarden.
Ja je moet er idd meer aan rijden, maar ik won gewoon.
Heb het dan wel over het springen.
Dressuur kan je gewoon met een pony meekomen, als het plaatje goed is en je netjes rijd moeten ze je wel punten geven.
Denk dat je je eigen wel moet realiseren dat een D pony wel veel talent moet hebben wil die meekomen tussen de paarden.
De B is al 1m en dat is wel M pony's.
Persoonlijk vind ik dat daar de uitdaging inzit.
Kijk naar edwina Alexander.. Itot is ook maar 1.57m en ze springt wel 1.60m
Helemaal mee eens. Als je er wat meer aanrijdt kan het in principe best. Zeker in de B en de L als er geen 3sprong is. Mensen kiezen er toch nog altijd voor om met een pony te blijven rijden...
Ik denk ook dat er maar weinig deelname zal zijn, volwassenen zie ik hier bijna niet op een pony rijden.

. Daarom maken wij er maar 2, en dat is niet ideaal. De rest van de hindernissen kan hij wel aan, maar die dubbel nekt ons. Dus dat het altijd maar passen te rijden is, is niet waar. Ik ben idd wedstrijd fanatiek. Maar het moet wel eerlijk blijven tegenover mijn pony.Sunrise19 schreef:Weet je wat ik niet snap?
Mensen die 18+ zijn een pony kopen en dan zeuren dat het zo hoog etc is.
Kijk ik voel me ook beter op een pony, maar ik zal nooit zeuren dat het dan zo moeilijk is.
Dit weet je van te voren, en dan had je ook van te voren een pony kunnen kopen met meer maat of gallopade..

.
en ik met een 'ukkie' tegen de paarden van 1.70+ moet rijden.