wanneer is de proef klaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: wanneer is de proef klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:52

ik maakte nooit direct rechtsomkeert na het groeten maar reed geowon netjes naar c en dan over de hoefslag en bij B/E ging ik dan schuin naar A. Ik klopte altijd bij het om de bocht gaan bij C even op de hals en gaf wel wat langere teugel maar gooide de boel niet los. Bij A uit de ring dan gewoon teugels lang en flink belonen.

Nooit problemen mee gehad en wel zo netjes :)

2005

Re: wanneer is de proef klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:57

Ik rijd door naar C, via B/E naar A. Zit er nog in van de oude proeven denk ik. Er staat op het protocol bij A de rijbaan verlaten, dus ik ga mooi langs A, ook als je bij C de bak uit kan. Kan een jury nooit gaan zeuren.

wodan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:08

ik wilde je nog een tip toevoegen. want ik heb namelijk een keer minpunten gekrgen omdat ik voor A de bak verliet. Je kon links en rechts van A de bak verlaten en ik in het gat voor A de bak uit en dat was fout.
Wat ik zelf nu altijd doe is op A of G afgroeten, dan laat ik hem lang en geef ik hem een klein halsklopje. Dan stap ik over de hoefslag naar A (voorbij A) dan verlaat ik de ring, draai ik om en ga ik stil staan net buiten de ring met het gezicht richting de jury en dan beloon ik mijn paard.
DIt is nog wel een wat oude manier maar zo is het mij aangeleerd en het valt voor zo ver ik weet wel altijd bij de jury in de smaak