Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romkabouter schreef:Je hoeft niet te vlechten nee, maar meestal komt hierdoor de hals van je paard wel beter tot zijn recht. En daar kijken de jury's dan wel weer naar
astridastrid schreef:Wat ik me afvraag; zijn er mensen die wel eens een 9 of een 10 hebben gehaald voor de verzorging?
fabienne schreef:Anya, als je met dergelijke vragen blijft zitten, en je vindt gevlochten manen een stom gezicht, dan vraag ik me af, of de KNHS/FEI dressuurwereld wel past voor jou. Misschien dat een andere tak van paardensport dan beter bij je past.
Het invlechten van manen en staart heeft een duidelijk doel, wat ik hierboven, met verschillende anderen al heb uitgelegd, maar waar je blijkbaar overheen hebt gelezen.
fabienne schreef:Anya, als je met dergelijke vragen blijft zitten, en je vindt gevlochten manen een stom gezicht, dan vraag ik me af, of de KNHS/FEI dressuurwereld wel past voor jou. Misschien dat een andere tak van paardensport dan beter bij je past.
marieketencate schreef:Als je die 7 voor de verzorging perse nodig hebt ipv een 6, was de rest van je proef ook niet denderend.
fabienne schreef:Bij dressuur gaat het erom alles en iedereen zo uniform mogelijk voor te stellen.
Zodat de jury zonder onderscheid des persoons (en in dit geval des paards) de verrichtingen kan beoordelen.
Zonder beinvloed te worden door allerlei zaken die afleiden.
Hierbij past het om zowel je paard keurig ingevlochten te hebben, alsook je eigen haar, dat hoort ook niet onder de hoed of cap uit te wapperen. Ook het 'uniform' hoort erbij
Anya"]
[quote="fabienne schreef:Bij dressuur gaat het erom alles en iedereen zo uniform mogelijk voor te stellen.
Zodat de jury zonder onderscheid des persoons (en in dit geval des paards) de verrichtingen kan beoordelen.
Zonder beinvloed te worden door allerlei zaken die afleiden.
Hierbij past het om zowel je paard keurig ingevlochten te hebben, alsook je eigen haar, dat hoort ook niet onder de hoed of cap uit te wapperen. Ook het 'uniform' hoort erbij
Silvia schreef:Maar die haren hebben ook een functie!
Mijn paard staat zomer en winter in de wei. Weer of geen weer.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de haren bovenaan de staart weg te knippen of te scheren. Natuurlijk komen zijn billen mooier uit als ik dat wel doe. Maar moet ik voor die 2x 6 minuten hem de rest van de week met blote billen laten staan?Dacht ik niet!
En zo uniform mogelijk voorstellen: Dat gaat je gewoon niet lukken omdat de een dikker of langer is. De ander rijdt met een vzh zadel, die weer met een springzadel. De een heeft een hoedje op, de ander een goedgekeurde cap. Het gaat je als jury echt niet lukken om daar uniformiteit in te ontdekken! Wat mij betreft gaat dat argument niet op.
Koortje schreef:Ik vind het invlechten van de manen niet meer als normaal als je wedstrijd gaat rijden. Dat hoort er gewoon bij, en als dat niet bevalt dan rij je gewoon geen wedstrijden.