Als de pony helemaal gezond is denk ik dat hij zeker nog wel mee kan doen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel hij al gedaan heeft in zijn leven. Vergelijkbaar met manege paarden, die zijn ook al eerder oud omdat ze veel doen.
123468086
Geplaatst: 23-10-10 17:27
Ik ben met mijn 19-jarige net gestart in de dressuur. Het ligt totaal aan het paardje hoe hij zich voelt enz. Die van mij vind het heerlijk en we stoppen er voorlopig nog lang niet mee
Zolang een dier fit blijft kan het gemakkelijk op concour uitgebracht worden. Of ze met hun 15 of met hun 25 versleten zijn is heel verschillend per pony
TheHorseInn
Geplaatst: 23-10-10 17:41
Mijn pony van iig 33 liep nog in de sport!
Is dit jaar eruitgegaan omdat we hem uitgeleend hebben
Pony heeft op z'n 31'ste nog mee gedaan aan NK met mij!
Helaas gleed ie vlak voor hindernis uit waardoor ik paaltje had maar hij had gewoon moeten stoppen eigenlijk!
Men,wat hebik met die pony veel gewonnen!
Dat is echt onze familiepony.
Het ligt aan de pony zelf!
Ik heb nu een 18 jarige dekhengst!
Springt nog L,heb hem sinds april en dressuurt Z1 Voor dat ik hem had heeft ie meerdere keren Z2 Gelopen!
Zo zie je dat het niks uitmaakt hoe oud de pony eigenlijk is!
Als de pony zelf nog graag wil kan het nog makkelijk!
Als de pony lichamelijk goed in staat is die prestaties te leveren zou ik zeggen waarom niet?! Ik ken pony's van 20-24 die nog in de sport lopen. Ook nog een 36 jr pony die Bixie loopt
xxOrlando
Geplaatst: 23-10-10 17:54
Ik zelf had een jaar geleden een 22-jarige pony en daar reed ik ook nog wel fanatiek mee , kan makkelijk dus , het is sowieso onvoorspelbaar ! Ik kan een paard van 5 hebben die overlijd , maar ook een paard van 33 die Z2 loopt en elke dag mee gereden word