Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moontje1991 schreef:Inprencipe niet het eenige is dat je wel pech hebt als je een jury met persoonlijke voorkeur tegen komt die die voorkeur ook mee laat tellen in de punten.
Ik ken bijvoorbeeld iemand die ex-springruiter is en nu jury bij springen en dressuur en hij geeft kleine dressuur paarden minder punten net als grote springpaarden want daar houdt hij naar eigen zeggen niet van.
En deze persoon is ook zeker niet de eenige die zijn persoonlijke voorkeur mee laat tellen.
Als jij hier geen problemen mee hebt en het het belangrijkst vindt of het klikt met het paard zeg ik gewoon doen.
Ik weet het heel bokt is nu boos omdat ik wat negatiefs of een deel van de jury leden heb gezegt.
Pech gehad want het is nou eenmaal zo. (en ja ik weet dat er ook veel jury leden zijn die dit niet doen.
[***] schreef:Moontje1991 schreef:Inprencipe niet het eenige is dat je wel pech hebt als je een jury met persoonlijke voorkeur tegen komt die die voorkeur ook mee laat tellen in de punten.
Ik ken bijvoorbeeld iemand die ex-springruiter is en nu jury bij springen en dressuur en hij geeft kleine dressuur paarden minder punten net als grote springpaarden want daar houdt hij naar eigen zeggen niet van.
En deze persoon is ook zeker niet de eenige die zijn persoonlijke voorkeur mee laat tellen.
Als jij hier geen problemen mee hebt en het het belangrijkst vindt of het klikt met het paard zeg ik gewoon doen.
Ik weet het heel bokt is nu boos omdat ik wat negatiefs of een deel van de jury leden heb gezegt.
Pech gehad want het is nou eenmaal zo. (en ja ik weet dat er ook veel jury leden zijn die dit niet doen.
Je koopt toch een paard omdat het jouw goed past niet omdat het een bepaald jurylid goed past? Wat is dat nou voor kul.
Punten komen vanzelf als je goed matcht en goed rijdt.
[***] schreef:Moontje1991 schreef:Inprencipe niet het eenige is dat je wel pech hebt als je een jury met persoonlijke voorkeur tegen komt die die voorkeur ook mee laat tellen in de punten.
Je koopt toch een paard omdat het jouw goed past niet omdat het een bepaald jurylid goed past? Wat is dat nou voor kul.
Punten komen vanzelf als je goed matcht en goed rijdt.
[***] schreef:TS vraagt of 1.61 kan, niet of ze een tinker moet kopen! Hoe kom je daar nu weer op?
Er zijn grotere paarden die kleiner kunnen tonen dan één van 1.61, dus als hij groot toont zie ik er helemaal geen probleem in, ook niet als je lang bent. Ik ben bijna 1.80 en missta niet op mijn merrie van 1.63 met front, mijn benen steken er ook niet onderuit. Dus voor het plaatje: ook dat hoeft met een paard van 1.61 helemaal niet raar te zijn!

CharlotteMae schreef:Dank jullie voor jullie reacties!
Ik ben zelf 1.75, dus vrij lang. Maar het kan net vind ik.
Hij heeft een heel fijn karakter, hij is heel voorwaarts! Hij vind het dressuuroefeningen ook heel leuk en erg interessant.
Wordt je erg benadeeld door de jury op een kleiner paard?

[***] schreef:Sporter: dat je iemand een paard uit zijn/haar hoofd wilt praten op basis van alleen een stokmaat vind ik zielig. Jij hebt het paard net zo min gezien als ik. Ik hoop niet dat de TS zich laat leiden door bekrompen vooroordelen zoals deze bij haar zoektocht naar het juiste paard.
Dus als je verder klikt, ga ervoor. Dat benadelen daar geloof ik niet in, zeker niet in de basissport.
Het is bij verkoop wel een prijsdrukkende factor, dus daar zou ik rekening mee houden, zeker als je van plan bent hem ooit weer te verkopen.
geloof me echt niet
sporter schreef:Uiteraard maar waarom zou je het je zelf extra moeilijk maken? Dressuur met een tinker kan prima, maar of het verstandig is als je de hogere sport in wil dat is een 2e.
Ik weet niet wat de ambitie van de TS is maar mocht je echt voor de hogere sport gaan zou ik toch een iets grotere zoeken helemaal omdat TS zelf ook vrij lang is. Dressuur gaat nu eenmaal om het plaatje.
[***] schreef:sporter schreef:Uiteraard maar waarom zou je het je zelf extra moeilijk maken? Dressuur met een tinker kan prima, maar of het verstandig is als je de hogere sport in wil dat is een 2e.
Ik weet niet wat de ambitie van de TS is maar mocht je echt voor de hogere sport gaan zou ik toch een iets grotere zoeken helemaal omdat TS zelf ook vrij lang is. Dressuur gaat nu eenmaal om het plaatje.
Dit lijkt toch aardig op uit het hoofd praten.
En dat op wedstrijden kijken was voor de TS bedoeld en niet voor jou!
sporter schreef:Mocht je gewoon wedstrijden willen rijden en al helemaal verliefd zijn op het paardje die verder wel aan al je eisen voldoet neem ik aan.
Dan zou ik er gewoon voor gaan
ola42 schreef:Nou, als je een fanatieke wedstrijd ruiter bent en je wilt scoren dan heb je er wel mee te maken hoe het plaatje er uit ziet. Ik vid 1.75 op een klein paard niet zo mooi tonen tenzij hij/zij genoeg body heeft, maar dat is al gezegd. Ik denk dat je op een wat groter paard toch meer punten krijgt, en daar vroeg TS toch naar?

En je moet maar zo denken, je hoeft tenminste niet zoveel bij elkaar te rijden!