Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xTweetyx schreef:ja daarom.
over ouders...... mijn ouders worden niet kwaad als het proefje minder gaat, maar je hebt sommige ouders(3 weken gelede) kindje van 12 jaar ofzo... kwam uit de 2de proef, moeder helemaal kwaad, schreeuwe tegen dat kindje,omdat ze hem niet goed losreed, en ze deed super veel dingen fout.
kindje natuurlijk huilen,
datvind ik altijd zo zielig,...... maarja, sommgie mensen proberen dan de proef van andere te verpesten zodat hun kindje kans heeft om te winnen.

Ibbel schreef:Dressuur betekent je paard 100% aan de hulpen en onder controle hebben. Als je die controle hebt, wijkt je paard ook niet uit voor een schuivende stoel. Het feit dat je paard uitwijkt toont - ook voor de jury - aan dat je je paard (nog) niet 100% voor elkaar hebt. Eerlijker kan een jury je haast niet beoordelen...

Sonja schreef:Ik vind dat dressuurruiters vaak erg overtrokken reageren en hun eigen onvermogen om hun paard bij de les te houden maar afschuiven op publiek of omstandigheden.
Als je westernwedstrijden rijdt, heb je doorgaans van alles langs de ring. Rokende bbq's, de omroeper met z'n hele installatie, bar, kinderwagens, honden, weet ik wat voor afleiding. Maar onze paarden houden gewoon hun kop bij hun werk, daar trainen we op.
En dat geldt niet alleen voor Quarters ed, mijn eigen paarden (fjord/arabier/paint/kwpn) hebben daar ook nooit moeilijk over gedaan.
Er is méér te trainen dan alleen een proefje, als je op wedstrijd gaat.
Sonja schreef:Ik vind dat dressuurruiters vaak erg overtrokken reageren en hun eigen onvermogen om hun paard bij de les te houden maar afschuiven op publiek of omstandigheden.
Als je westernwedstrijden rijdt, heb je doorgaans van alles langs de ring. Rokende bbq's, de omroeper met z'n hele installatie, bar, kinderwagens, honden, weet ik wat voor afleiding. Maar onze paarden houden gewoon hun kop bij hun werk, daar trainen we op.
En dat geldt niet alleen voor Quarters ed, mijn eigen paarden (fjord/arabier/paint/kwpn) hebben daar ook nooit moeilijk over gedaan.
Er is méér te trainen dan alleen een proefje, als je op wedstrijd gaat.