Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beppies"]
Voor wat betreft het weinige commentaar bij de proeven, deze juryleden moeten toch eens het reglement lezen daar staat duidelijk vermeld dat bij elke onvoldoende en bij 5 , 6 en 7 commentaar vermeld moet staan waarom dit punt gegeven is. Ik probeer dit altijd wel te doen, maar met een minder goede schrijfster moet ik toegeven dat dit niet altijd mee valt.
[/quote]
Met een hele goede schrijfster lijkt het me ook geen doen om bij ieder punt commentaar te geven. Dan moet je als schrijfster haast wel steno kunnen schrijven. Want wees eerlijk: achten, negens en tienen komen maar sporadisch voor, dus dat houdt in dat je als ruiter vrijwel ALTIJD commentaar bij IEDER punt zou moeten krijgen.
Ik heb zelf de nodige ervaring als schrijfster, maar IMO is het praktisch gezien niet te doen om commentaar bij alle 26 of 30 onderdelen in zo'n hoog tempo zo op te schrijven dat het voor de ruiter ook nog te lezen is. En al helemaal niet op zo weinig ruimte als er op een coupon beschikbaar is. Kan het me dan ook voorstellen dat juryleden zich beperken tot commentaar bij onvoldoendes en eventueel vijven.
[quote="organisator schreef:En dan nog even over de jurycursus. Je moet opgenomen zijn in de klasse waarin je wilt jureren. Je begint bij B en L enz
organisator schreef:nou bij mij krijg je wel een 8 of een 9 als je paard vierkant (op vier benen) op de ac-lijn door de hals ontspannen op het bit kauwend stilstaat
organisator schreef:klopt helemaal
Of de jury heeft het gedaan of het paard/pony, en anders wel die voetganger/platic zak/voorlezer/etc.
Dat zie je dus teveel vind ik jammer maar helaas