Nouks schreef:bornie97 schreef:waarom zou je geen cap op willen, ik rijd altijd met cap(moet van mijn ouders)
6 jaar geleden hoefde je nog geen goedgekeurde veiligheidscap op met wedstrijden. Toen had je hele oude (niet goedgekeurd) en hoedjes. Op een gegeven moment heeft de KNHS besloten veiligheidscaps (dus goedgekeurd) te gaan verplichten in de B t/m M2. Hoedjes mochten dus alleen nog in de Z. Daar was toen veel verontwaardiging over, terwijl het nu heel normaal is dat je een goedgekeurde cap draagt. Daarom dit topic, omdat het heel bizar is nu weer te lezen hoe verontwaardigd iedereen toen was.
Die verontwaardiging was ook erg omdat bij de pony's in de Z het hoedje ook werd afgeschaft...
B t/m M2 moet hoedje vind ik maar raar! Maar ik wilde juist zo graag Z worden met de pony vanwege het hoedje... dus dat werd me bijna door de neus geboord! Gelukkig ben ik toen 26 maart nog Z1 gestart en per 1 april werd cap verplicht, pony was 26 en kon dus mooi per 1 april met pensioen maar ik vond het toen maar belachelijk. Hoedje hoort bij de Z, wel vind ik dat je zelf moet kunnen kiezen hoedje/cap. Want niet met elk pony/paard is het verantwoord een hoedje op te zetten, en niet iedereen wil dat risico nemen.
veiligheidscaps voor B t/m M2 had ik echt geen problemen mee. Hoewel ik het afscheid van m'n heerlijke engelse cap wel moeilijk vond, want die zaten gewoon heeeeeeeerlijk! Vind die dikke caps nog steeds niet zo lekker zitten als die oude toen! Heb nu gewoon zo'n standaard harry's horse ding en het zit prima en ik schaam me er niet mee. Die oude engelse caps mijmer ik nog wel eens na, want dat zag er wel mooi uit.
Maar ik herinner me die verontwaardiging meer over dat hoedje bij de pony's werd afgeschaft in de Z, maar dat hield mij toen ook bezig dus daar kan het ook aan liggen