Wedstrijden rijden ook al vind je paard er niks aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re: Wedstrijden rijden ook al vind je paard er niks aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:35

ik denk dat het niet zo zeer 'het niet leuk vinden' is, maar een beetje bang voor het onbekende. Ze moeten wennen aan de drukte, vreemde omgeving en spanning. Juist veel meenemen dus, zoals urielle al zei. Neem hem eens mee voor spek en bonen, om gewoon wat rond te wandelen op een wedstrijdterrein, dan neem je iig de wedstrijdspanning weg en kan ie vast wennen aan de drukte en een vreemd terrein.
Hoeveel pubers vinden het leuk om een spreekbeurt te houden voor de klas? Daaruit kunnen uiteindelijk toch lerearen en andere sprekers voor groepen uit voort komen, omdat ze er aan wennen.

Bonita_Bon

Re: Wedstrijden rijden ook al vind je paard er niks aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:39

(heb alleen de openingspost gelezen)
Wat ik nu lees, lijkt het er meer op dat je paardje overdonderd was door het hele gebeuren. Kwestie van juist herhalen, kent hij de boel een beetje kun je snel genoeg zien of hij het leuk vind om mee te gaan naar dat vreemde terrein, met veel paarden en mensen of dat ie liever meer rust heeft... Bovendien hoef jeniet met hem mee te doen, ga gewoon met hem (in de trailer, geknot en wel, wit dekje de hele mikmak) en rondje wandelen, wat gras eten misschien en dan weer naar huis. heb ik met mijn jonkie ook gedaan, die doet het u super!