Overbouwd paard kan niet in de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene_vZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:15

Och hoe vaak dat wel niet over die van mij is gezegd! Die is overbouwd(3cm), heeft platvoeten en zomereczeem.. Maar werken dat ze wil! En das voor mij het belangrijkste, trek je er maar niets van aan, het is waarschijnlijk gewoon jaloezie ;)

Elodie1

Re: Overbouwd paard kan niet in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:51

mijn paard is ook overbouwd, heeft een ingezakte rug en ik mag z2 starten :D ONZIN dus!

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:07

ik heb een merrie die ook overbouwt is, is het dan normaal dat ze achter korter loopt wel gelijk met beide benen maar dr achterhand niet helemaal eronder krijgt?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:09

Sergi is ook overbouwd, en die was ggk als dekhengst plus had Z2 dressuur en L springen gelopen.
Enige wat vaak wat lastiger wil gaan is het zakken van achter, maar ook dat kan met de juiste training gewoon goed gaan.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:17

je paard zal wss nog mooi doorgroeien dus geen enkel probleem
en als je gaat kijken in de springsport zijn er meerdere overbouwde paarden, als ze leren het voordeel ervan inzien is diit zoms in de springsport zelfs een voordeel

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:20

dan zal het voortaan wel erg rustig op de concoursen zijn als al deze paarden niet meer geschikt zijn hahaha

wat een onzin...

veelplezier met je paardje, is een heel erg leuk dier, ben benieuwd hou die er op zn 8e uitziet... kun je dr mooi een poepie laten ruiken...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:48

ik heb met zwaar overbouwde, holle en te lange rug hebbende fjord de L1 gehaald, ik geloof dat je niet nóg meer tegen kan hebben zitten in de bouw van een paard en het is toch gelukt :D

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:58

wahahhahaha, wat een onzin zeg dat je met een paard wat overbouwd is niet de sport in kan! Het paard is ook nog maar 4, en moet nog groeien en bij de meeste gevallen trekt het nog bij. Een paard wat overbouwd is loopt alleen makkelijker op de voorhand en is dus moeilijker op de achterhand te krijgen. Maar niet de sport in kunnen, ONZIN!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:55

grootste onzin die ik gehoord heb, als alle niet-perfect-gebouwde paarden geen sportpaard kunnen zijn, dan blijven er weinig paarden over :')

en daarbij is je paardje pas 4, hij/zij groeit door tot z'n ±8e?

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:47

Ze kunnen het zo gek niet bedenken zeg!
Hij groeit nog en moet nog spieren kweken!
ONZIN dus.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:11

Ach ja overbouwd is niet zo erg,het is belangrijker hoe zijn achterbenen +stand zijn en of het paard z'n bekken kan kantelen.Geen enkel paard is perfect en of ie geschikt is voor de sport hangt van zoveel factoren af maar in de basissport kunnen ze allemaal lopen,sommigen vereisen alleen meer rijkunst van de ruiter.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:13

Geen idee.. maar vroeg jij om commentaar? Vind het nogal raar om zoiets te zeggen zomaar?
Geniet lekker van je paardje en je ziet wel toch?
Volgens mij kun je best de sport in..

kelselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:16

niks van aantrekken, ik krijg dat ook zo vaak te horen
maar meestal krijg ik van die opmerkingen wat doe je toch altijd met dat soort paarden kan je niks mee, degene die dat zeggen
zijn meiden die een sportpaard hebben (zoals ze het noemen) en een paarden opleiding doen..
terwijl mensen die al meer dan 40 jaar in de sport zitten en ook wedstrijden hebben gereden of nu nog jury zijn bij de hogere klasses en alles, meisje je komt er wel met dat paard van jou!
dus trek je er niks van aan, je moet misschien wat meer moeite voor doen maar je leert er wel meer van;)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:30

Janine1990 schreef:
Oooh natuurlijk kan het.
Bovendien is je paard nog maar 4 kan nog aan alle kanten bijtrekken :(:)
Als het blijvend is, dan kan het het wel wat moeilijker maken, maar dat hoeft niet eens per se, als het paard het vermogen heeft te gaan zitten. Om het maar even droog neer te typen.

:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:39

mijn 4 jarige haflinger is ook iets overbouwd en start ik net , nou ik heb er geen last van hoor!!

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:49

Zelfs de KWPN hengst Scandic is overbouwd. Deze loopt internationaal grand prix. Stond laatst toevallig een stuk in de hoefslag over dressuurpaarden en de fokkerij. Niks van aantrekken dus...

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:13

Mijne is ook overbouwd, rijd ik ook gewoon wedstrijden mee. Dikke onzin, wel kunnen sommige dingen wat moeilijker zijn. maar niks is onmogelijk! Dan zou er idd bijna niemand meer op wedstrijd zijn!

edit: typfout